جمعه 6 خرداد 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

دانيال اوجی پس از سه روز بی‌خبری و تحمل شکنجه‌های روحی و جسمی آزاد شد، کميته گزارشگران حقوق بشر

کميته گزارشگران حقوق بشر - دانيال اوجی دانشجوی محروم از تحصيل بهائی که در روز يک شنبه يک خردادماه ۹۰ توسط «نيروهای مسلح ناشناس» ربوده و در طول بازداشت تحت شکنجه قرار گرفته بود، بعد از ظهر روز گذشته در "انتهای اتوبان همت" رها شد.

بر اساس اين گزارش، دانيال اوجی دانشجوی محروم ازتحصيل بهائی و دانشجوی رشته‌ی کامپيوتر دانشگاه آنلاين علمی آزاد بهاييان در ساعت ۲۳ يک خرداد ۹۰ پس از خروج از منزل با خودرو شخصی‌اش توسط يک خودرو ناشناس متوقف شده و پس از ضرب و شتم به مکان نامعلومی منتقل و در طول سه روز بازداشت تحت انواع شکنجه جسمی و روحی از جمله "سوزاندن بدن با سيگار، استفاده از شوکر و آويزان کردن از پا و ضرب و شتم" قرار گرفته است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اين در حالی‌ست که مرتکبين اين شکنجه‌ها خود را از «نيروهای غير وابسته به وزارت اطلاعات» معرفی کرده و در طول بازداشت نيز به اين دانشجوی محروم از تحصيل اعلام کرده‌اند که طبق دستور، قصد «اعدام انقلابی» وی را دارند و در يک محيط باز با ايجاد رعب و وحشت و تکرار «الله اکبر و شليک هوايی» وی را مورد آزار و ارعاب قرار داده‌اند.

اين "نيروهای ناشناس" در طول بازجويی های صورت گرفته در خصوص "ارتباط وی با نويد خانجانی و همچنين دانشگاه علمی آزاد بهائيان" مورد سوال و بازجويی قرار داده اند.

همچنين خبر می‌رسد در تمام مدت بازداشت وی با دستبند در يک "توالت گرفته و متعفن" نگهداری شده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016