دوشنبه 16 خرداد 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

بازداشت پنج شهروند بهايی در شهرهای شمال کشور، هرانا

خبرگزاری هرانا - شامگاه روز شنبه و يک شنبه ماموران امنيتی با مراجعه به منازل ۳ تن از شهروندان بهايی در بابل و بابلسر اقدام به بازداشت پنج نفر از شهروندان بهايی کردند.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ماموران اداره اطلاعات به همراه نيروی انتظامی در ساعت ده و نيم شامگاه روز شنبه در حاليکه به اسلحه و باتوم مجهز بودند وارد منزل يک شهروند بهايی ساکن بابلسرکه در آن جلسه‌ای مذهبی مخصوص بهاييان موسوم به ضيافت برقرار بود شده و ضمن جمع آوری کتب و عکس‌های مربوط به آئين بهائی، دو شهروند بهايی حاضر در جلسه مذکوربه نام‌های ميثاق لقائی (۷۶ ساله) و دخترشان مهوند لقائی را بازداشت نمودند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


همچنين ماموران با استفاده از باتوم و اسلحه و ايجاد رعب و وحشت به حاضرين فشار می‌اورند تا تعهدی را مبنی بر عدم حضور در جلسه دينی ضيافت را امضا کنند.

از طرف ديگر در تاريخ فوق ماموران اداره اطلاعات به منزل يک شهروند بهايی ديگر بابلسر به نام «ناديا فرهادی (ايمانيان)» که مسئول علمی دانشگاه مجازی بهائی در شهرستان بابلسر می‌باشد نيزهجوم آورده و پس از مصادره کتب و عکس‌های مذهبی و کيس کامپيو‌تر، نامبرده را نيز بازداشت و به نقطه نامعلومی منتقل می‌کنند.

در پس اين واقعه، ماموران اداره اطلاعات بابل در روز يکشنبه ۱۵ خرداد به منزل يک شهروند بهايی شهر مزبور که در آن جلسه مذهبی بهاييان موسوم به ضيافت برگزار می‌شده مراجعه کرده که پس از تفتيش منزل، صاحبخانه به نام «پژمان نيکونژاد» و همسرش «شراره کاشانی‌نژاد» را نيز بازداشت می‌کنند.

قابل ذکر است در اين جلسه ماموران ضمن ضرب و شتم يکی از حضار، از سايرشهروندان بهايی می‌خواهند که برگه تعهدی را مبنی بر عدم حضور در جلسات مذهبيشان را امضا کنند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016