شنبه 7 خرداد 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

مجری نيروگاه اتمی بوشهر: درحال تحويل نيروگاه به شرکت بهره بردارهستيم، ايرنا

بوشهر- مجری طرح نيروگاه اتمی بوشهر گفت: هم اکنون درحال تحويل دادن نيروگاه به شرکت بهره ‌بردارهستيم و درآينده‌ای نزديک جشن هسته‌ای در بوشهر برگزار می‌شود و اين افتخاری بسيار بزرگ برای ايران واين استان است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


محمود جعفری، شنبه در نشست کارگروه هسته‌ای مقابله با شرايط اضطراری نيروگاه اتمی بوشهر افزود: با توجه به حساسيتی که دنيا به نيروگاه اتمی بوشهر دارد و موقعيت استراتژيک استان بوشهر اين حساسيت را دو چندان کرده است، برای مقابله با هرگونه مشکل و حادثه‌ای احتمالی مجهز و مهيا هستيم.
وی اظهارداشت: مقابله با شرايط اضطراری در داخل سايت از عمده وظايف نيروگاه است و در خارج از سايت نيز وزارت کشور اين مسووليت را برعهده دارد.
جعفری، برگزاری موفقيت آميزمانورمقابله با بحران هسته ای احتمالی درسال گذشته درنيروگاه اتمی بوشهراظهار داشت:اين مانور بازتاب خوبی درسطح ملی و بين‌المللی داشت اما برای آينده نيز بايد آمادگی‌های لازم را کسب کنيم.
مجری طرح نيروگاه اتمی بوشهر گفت:احتمال بروز هرگونه حادثه دراين نيروگاه اتمی بسيار کم است ولی طبق مقررات بين‌المللی برای اين احتمال ضعيف نيز بايد تدابير لازم پيش‌بينی شود.
جعفری بيان کرد:اعضای اين کارگروه برنامه‌های ايمنی خود را دراين زمينه هرچه سريع‌ تر تدوين و ضميمه طرح مقابله با بحران هسته ای احتمالی کنند تا اين طرح برای تاييد نهايی به نظام ايمنی کشور ارسال شود.
وی در ارتباط با محور ارتباطی خروج اضطراری نيروگاه اتمی بوشهر گفت: آمادگی اين را داريم که اين محور را تا پايان خرداد ماه به بهره‌برداری برسانيم.
جعفری افزود: نيروگاه اتمی دربهترين نقطه شبه جزيره بوشهر ساخته شده است طوری که ۹۰ درصد مواقع وزش باد از طرف نيروگاه به شهر نيست و باد هيچ‌ گونه آلودگی احتمالی از نيروگاه به سمت شهر نمی‌آورد.
مجری طرح نيروگاه اتمی بوشهر با بيان اينکه درصورت بروز حادثه احتمالی محل اسکان ساکنان را باد تعيين می‌کند، گفت:بسته‌هايی شامل ماسک، فيلتر، قرص‌های ضد حساسيت و نقشه محل‌های استفاده از وسايل نقليه به منظور جابه جايی ساکنان منطقه نيروگاه تا شعاعی مشخص بين آنان توزيع شده است.
جعفری افزود:يکی از مسايلی که به بلوغ هسته‌ای کشور کمک می‌کند آماده‌سازی مردم برای راه‌اندازی نيروگاه اتمی است.
وی اظهار داشت:نبايد به گونه‌ای برخورد کنيم که موجب ايجاد رعب و وحشت ونگرانی در بين مردم شويم و در اين زمينه رسانه‌ها بويژه صدا و سيما نقش بسيار مهمی دارند.
جعفری اضافه کرد:درعين حال امن بودن نيروگاه به اين معنا نيست که آمادگی‌های لازم را برای بروز حوادث احتمالی ناديده بگيريم.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016