دوشنبه 16 خرداد 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ايسنا: اتهام‌زنی آمانو به برنامه هسته‌ای ايران در نشست شورای حکام

يوکيا آمانو پاسخ فريدون عباسی به نامه‌ی اخيرش را رضايت بخش ندانست و ادعا کرد که اطلاعاتی جديد در اختيار آژانس قرار گرفته است که به ابعاد نظامی احتمالی در برنامه‌ی هسته‌يی ايران اشاره می‌کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، خبرگزاری رويترز از وين گزارش داد: يوکيا آمانو ـ مديرکل آژانس بين‌المللی انرژی اتمی ـ امروز (دوشنبه) در سخنرانی در برابر اعضای شورای حکام ادعا کرد: نشانه‌هايی وجود دارد مبنی بر اين که برخی از اين فعاليت‌ها ممکن است تا اين اواخر ادامه پيدا کرده باشد.

وی منبع اين اطلاعات جديد را فاش نکرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


مديرکل آژانس گفت که ماه گذشته نامه‌ای برای فريدون عباسی دوانی ـ رييس سازمان انرژی اتمی ايران ـ نوشته است که "بر نگرانی‌های آژانس درباره‌ی وجود ابعاد نظامی احتمالی تاکيد می‌کرد".

او هم‌چنين دسترسی سريع به اماکن، تجهيزات، اسناد و مقامات برای کمک به روشن کردن تحقيقات آژانس را خواستار شد.

آمانو به وضوح گفت که پاسخ ايران رضايت‌بخش نبوده است و گفت که نامه‌ای جديد را برای عباسی دوانی در تاريخ سوم ژوئن (۱۳ خرداد) ارسال کرده است و گفت: "در آن بار ديگر بر تقاضاهای آژانس از ايران تاکيد کردم ".

به گزارش ايسنا، رييس سازمان انرژی اتمی کشورمان در نامه‌ای به مديرکل آژانس با بيان اين که آژانس ملزم است رسما اعلام کند که برنامه کار به طور کامل اجرا شده است و بنابراين اجرای پادمان‌ها در ايران بايد به شکلی معمول انجام گيرد، خاطرنشان کرد: پس از اعلام اين موضوع از سوی آژانس، ايران آماده خواهد بود پرسش‌های مربوط به فعاليت‌های هسته‌يی‌اش را دريافت کند و اگر ابهامی باشد درصدد رفع آن برآيد.

هم‌چنين بنا بر گزارش خبرگزاری فرانسه، آمانو از تصميم خود مبنی بر علنی کردن ارزيابی‌هايش درباره اين که سوريه در حال ساخت يک تاسيسات هسته‌يی اعلام نشده در بيابانی در اين کشور بوده است، دفاع کرد.

مديرکل آژانس در جلسه‌ی پشت درهای بسته شورای حکام افزود: آژانس به دولت سوريه فرصت بسياری برای همکاری کامل درباره سايت ديرالزور داد اما (سوريه ) اين اقدام را انجام نداد.

او افزود: در هر حال ما اطلاعات کافی برای رسيدن به نتيجه را به دست آورده‌ايم. من اين را مناسب می‌دانم که به دولت‌های عضو درباره‌ی نتيجه‌گيری ‌ما در اين مرحله اطلاع دهم چرا که به نفع هيچ‌کس نيست اجازه داده شود اين اوضاع برای مدتی نامعلوم ادامه يابد.

آمانو هم‌چنين ادعا کرد: من به نتيجه‌گيری‌مان اطمينان دارم و در صدد تعامل بيش‌تر با سوريه به منظور حل مسايل باقی ‌مانده هستم.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016