چهارشنبه 1 تیر 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

صالحی، وزير امور خارجه: خودمان از شورای حقوق بشر خواسته بوديم گزارشگر موضوعی بفرستد، ايسنا

۶ رييس‌جمهور در اجلاس تهران شرکت می‌کنند
ترس و نگرانی از گزارشگر ويژه حقوق بشر نداريم


رييس دستگاه ديپلماسی کشورمان با اشاره به برگزاری اجلاس بين‌المللی مبارزه جهانی با تروريسم در تهران گفت: اين اجلاس از شنبه در تهران آغاز می‌شود و حدود شش رييس‌جمهور و تعدادی نخست‌وزير و وزيران خارجه در اين اجلاس شرکت خواهند کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)،‌ علی‌اکبر صالحی ـ وزير خارجه کشورمان ـ صبح چهارشنبه در حاشيه‌ی جلسه‌ی هيات دولت با اشاره به اهميت اجلاس بين‌المللی مبارزه جهانی با تروريسم و مباحثی که در اين اجلاس مطرح خواهد شد افزود: در اين اجلاس بخش‌های جنبی نيز خواهيم داشت. نشست‌های دو يا چند جانبه بين مسوولان کشورهای شرکت کننده برگزار می‌شود و ا‌ن‌شاء‌الله اين اجلاس به نتايج خوبی دست پيدا کند و کشورهای منطقه نيز برگزاری اين اجلاس‌ را ادامه دهند چرا که منطقه‌ی ما بيش‌ترين ضربه را از تروريسم ديده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


او در پاسخ به سوالی در مورد اين که به تازگی وزير خارجه فرانسه در مورد وضعيت حقوق بشر در ايران اظهار نظرهايی داشته و از جريان‌های بعد از انتخابات سال ۸۸ حمايت کرده است، گفت: من آن اظهارنظرها را نشنيده‌ام و نمی‌توانم اظهارنظری بکنم.

صالحی ادامه داد: در حال حاضر حقوق بشر تبديل به يک ابزار سياسی شده و همگان اين موضوع را می‌دانند. کشور ما از جنبه‌ی حقوق بشر کم‌تر از خيلی از کشورهای ديگر نيست و ما کشورهايی را سراغ داريم که حداقل مسائل حقوق بشر در آن رعايت نمی‌شود و سر و صدايی نيز در مورد اين کشورها نمی‌شود.

وی بار ديگر با تاکيد بر اين که حقوق بشر تبديل به يک ابزار سياسی شده در پاسخ به سوال ايسنا مبنی بر اين که شورای حقوق بشر سازمان ملل گزارشگر ويژه‌ای را قصد دارد به ايران اعزام کند، نظر ايران در اين ارتباط چيست و آيا اين گزارشگر ويژه را می‌پذيرد يا نه؟ گفت: اين موضوع نيز بيانگر سياست دوگانه‌ی غربی‌هاست. آن‌ها آمدند قطعنامه‌ای را در شورای حقوق بشر عليه ما صادر کردند و خواستار اين شدند که گزارشگر ويژه‌ای به ايران بيايد در حالی که ما از قبل خودمان تقاضا کرده‌ايم که گزارشگر موضوعی به ايران بيايد و خانم تيلای را دعوت کرده بوديم که به ايران بيايد و ان‌شاء‌الله می‌آيد.

رييس دستگاه ديپلماسی کشورمان اضافه کرد: وقتی ما خودمان ابتدا به ساکن از شورای حقوق بشر درخواست کرده بوديم که گزارشگر موضوعی بفرستند ديگر چه ضرورتی داشت که آن‌ها بيايند و قطعنامه صادر کنند و گزارشگر ويژه بفرستند. اين‌ها نشان می‌دهد که آن‌ها می‌خواستند يک اقدام پيشگيرانه انجام بدهند که مبادا بحث حقوق بشر به صورت صحيح در ايران مديريت شود.

او خاطرنشان کرد: ‌ايران اگر الزاماتی دارد در چارچوب قوانين بين‌المللی الزاماتش را انجام می‌دهد و اظهار نيز می‌کند و گزارشگر موضوعی نيز دعوت کرده و ما ترس و نگرانی نداريم.

صالحی با تاکيد بر اين که حقوق بشر تبديل به يک ابزار شده است، به وضعيت اقليت‌های مسلمان در کشورهای اروپايی و محدوديت‌هايی که در مورد پوشش برای آن‌ها اعمال می‌شود اشاره کرد و گفت: در ارتباط با حقوق بشر افکار عمومی دنيا می‌دانند که اين موضوع تبديل به يک ابزار سياسی شده ولی رسانه‌های پرقدرت در دست صهيونيست‌هاست و آن‌ها اين‌گونه افکار عمومی را شکل می‌دهند.

وی هم‌چنين در پاسخ به پيشنهاد ايران در ارتباط با حل و فصل مساله‌ی بحرين نيز گفت: همان‌طور که رييس‌جمهور گفتند ما پيشنهادی در اين ارتباط تدوين کرده‌ايم و خدمت رييس‌جمهور نيز ارائه داده‌ايم و در صورتی که دو طرف در موضوع بحرين آمادگی داشته باشند آن را مطرح می‌کنيم.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016