شنبه 4 تیر 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

نامه اردشیر امیرارجمند سخنگوی شورای هماهنگی راه سبز اميد به احمد شهيد برای رسيدگی فوری به وضعيت زندانيان اعتصاب کننده، کلمه

سخنگوی شورای هماهنگی راه سبز اميد در نامه به «احمد شهيد» گزارشگر ويژه حقوق بشر سازمان ملل برای ايران از وی خواست تا توجه ويژه ای به شرايط زندانيان سياسی که اکنون درزندانهای اوين و رجايی شهر در اعتصاب غذا به سر می برند داشته باشد.

دکتر اردشير اميرارجمند در بخشی از اين نامه نوشته است : شورای هماهنگی راه سبز اميد از جنابعالی تقاضا دارد در راستای انجام وظايف خود از کليه امکانات قانونی سازمان ملل متحد جهت رساندن فرياد حق طلبانه مردم ايران به جامعه جهانی و مراجع بين المللی ذيربط و الزام مقامات جمهوری اسلامی به رعايت موازين جهانی حقوق بشر و پذيرش فوری شکل گيری يک هیأت حقيقت ياب مستقل برای رسيدگی به جنايات ياد شده، استفاده نماييد.

متن اين نامه که در اختيار کلمه قرار گرفته به شرح زير است:



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


جناب آقای احمد شهيد،

گزارشگر ويژه حقوق بشر سازمان ملل متحد برای ايران،

بيش از دوسال از تقلب سازمان يافته و گسترده در انتخابات دوره دهم رياست جمهوری ايران که منجر به سلب حق تعيين سرنوشت مردم ايران شد، می گذرد. در اين مدت اقتدارگرايان حاکم بر کشور ما با نقض گسترده و سيستماتيک موازين حقوق بشر و حتی قوانين و مقررات جاری کشور بويژه در خصوص دادرسی منصفانه، صدها شهروند ايرانی را به شهادت رسانده، زندانی و شکنجه کرده اند، آنها را از محل تحصيل و کار خود اخراج کرده و يا از ديگر حقوق شهروندی محروم کرده اند، تظاهرات مسالمت آميز مردم را سرکوب کرده اند، احزاب، سنديکاها و مطبوعات مستقل را تعطيل نموده اند. اکنون چهار ماه است که رهبران جنبش سبز را همراه با همسرانشان در خانه بدون هيچگونه استناد قضايی و قبول مسئوليت قانونی و شفاف، زندانی کرده اند که طبق اخبار رسيده، در وضعيت جسمانی نامناسب به سر می برند و از معاينه توسط پزشک مورد اعتماد محروم هستند.

اين شورا ضمن اعلام آمادگی برای همکاری کامل با جنابعالی برای احراز صحيح وقايع و استيفای حقوق مردم ايران، در وقت مقتضی موارد نقض حقوق بشر در ايران را به صورت مستند در اختيار شما قرار خواهد داد. اما آنچه امروز فوريت دارد و تلاش بی درنگ شما را می طلبد، توجه ويژه به شرايط زندانيان سياسی است که اکنون درزندانهای اوين و رجايی شهر در اعتصاب غذا به سر می برند.

اين اعتصاب به عنوان اعتراض به شهادت خانم هاله سحابی در مراسم خاک سپاری پدرش مهندس سحابی و نيز شهادت هدی صابر در زندان، که در اعتراض به قتل هاله سحابی در هنگام در اعتصاب غذا بوده، به صورت نامحدود آغاز شده است. از آنجا که با بی توجهی عمدی مقامات کشور به سازکارهای قانونی حمايت از حقوق شهروندان ناکار آمد و بی اثر گرديده است، اين زندانيان بی گناه راه ديگری برای احقاق حقوق همسنگران و مردم ستمديده ايران جز اعتصاب غذای نامحدود و ايثار جان خود نمی بينند.

لذا اين شورا از جنابعالی تقاضا دارد در راستای انجام وظايف خود از کليه امکانات قانونی سازمان ملل متحد جهت رساندن فرياد حق طلبانه مردم ايران به جامعه جهانی و مراجع بين المللی ذيربط و الزام مقامات جمهوری اسلامی به رعايت موازين جهانی حقوق بشر و پذيرش فوری شکل گيری يک هیأت حقيقت ياب مستقل برای رسيدگی به جنايات ياد شده، استفاده نماييد.

به پيوست اسامی زندانيان سياسی اعتصاب کننده تا امروز ارسال می شود.

اردشير اميرارجمند
سخنگوی شواری هماهنگی راه سبز اميد

شنبه چهارم تيرماه هزار سيصد و نود هجری شمسی


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016