دوشنبه 6 تیر 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

حميدرضا ترقی از مؤتلفه: هاشمی با اعتدال و توسعه می‌آيد، اصلاح‌طلبان با عارف، آفتاب

آفتاب: عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با ارائه اخباری درباره حضور اطرافيان هاشمی در انتخابات، شروط بازگشت خاتمی به عرصه سياسی کشور را برشمرد و ضمن آنکه عارف را به عنوان مناسب ترين گزينه برای ليدری اصلاحات معرفی کرد، مهمترين رقيب اصولگرايان در انتخابات پيش رو را جريان انحرافی دانست، وی همچنين از پيروزی قطعی اصولگرايان در انتخابات مجلس خبر داد.

*امکان فعاليت انتخاباتی هاشمی رفسنجانی در قالب حزب اعتدال و توسعه
عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران با تاکيد بر اينکه امکان ورود هاشمی رفسنجانی به عرصه انتخابات آتی کشور وجود دارد گفت: هاشمی رفسنجانی به عنوان يک چهره سياسی شناسنامه دار و فعال در نظام می تواند در انتخابات حضور يابد.

حميد رضا ترقی با انتساب حزب کارگزاران به هاشمی رفسنجانی گفت: برخی اعضای فعال در اين حزب، فعاليتهای ساختار شکنی را عليه نظام در انتخابات ۸۸ انجام داده اند که در حال حاضر ممنوع فعاليت هستند لذا رفسنجانی از طريق اين حزب وارد انتخابات نخواهد شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی در ادامه تصريح کرد: هاشمی رفسنجانی احتمالاً‌ از طريق حزب اعتدال و توسعه که تا کنون فعاليتی خارج از چارچوب نظام نداشته است در انتخابات حضور خواهد يافت.

*تعريف هاشمی از ولايت فقيه با اصولگرايان متفاوت است
ترقی در ادامه با اشاره به اينکه هاشمی رفسنجانی را نمی توان يک چهره اصولگرا دانست خاطرنشان کرد: هاشمی رفسنجانی و احزاب منتسب به وی ديدگاههای خاص خود را در زمينه های ساختار اساسی نظام، اقتصادی، ‌اجتماعی کشور دارند.

وی افزود: هاشمی رفسنجانی به تکنوگرايی و دموکرات اسلامی گرايش دارد و تعريف آنها از ولايت فقيه و جايگاه ولی فقيه با تعريف اصولگرايی متفاوت است.

وی در ادامه تاکيد کرد: چهره هايی که با هاشمی رفسنجانی مراوده دارند و در عرصه سياسی کشور فعاليت می کنند، نمی توان منتسب به اصولگرايی دانست.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی به ارزيابی وضعيت فعلی احزاب و جريانات اصولگرا پرداخت و اذعان داشت: اصولگرايان با تمام قوا با پيگيری از منشور جامعتين در انتخاب مجلس نهم در ميدان خواهند بود.

*همگامی موتلفه و جامعتين در بالاترين سطح قرار دارد
عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: حزب موتلفه به عنوان يکی از مهم ترين احزاب اصولگرا در کشور در راستای پيروزی اصولگرايان در انتخابات آتی برنامه ها و طرحهای بسياری را همگان با جامعه روحانيت مبارز و جامعه مدرسين حوزه علميه قم طراحی کرده است تا وحدت عملی و عينی اصولگرايان در زمان انتخابات در بالاترين حد خود قرار بگيرد.

وی افزود: نظارت بر عملکرد احزاب اصولگرا در استان های سراسر کشور و ايجاد هماهنگی ميان احزاب اصولگرا مهم ترين وظيفه حزب موتلفه در جريان انتخابات مجلس نهم است.

*حذف جريانات ناپاک از فضای سياسی کشور مهم ترين اولويت موتلفه برای انتخابات
معاون امور بين الملل حزب موتلفه اسلامی اذعان داشت:تلاش برای ايجاد وحدت علمی و عينی ميان تمامی احزاب و جريانات اصولگرا، جذب حداکثری مردم برای شرکت در انتخابات براساس رهنمودهای مقام معظم رهبری و حذف جريانات ناپاک از فضای انتخاباتی کشور مهم ترين اولويت های حزب موتلفه برای شرکت در انتخابات مجلس نهم است.

*انتشار راهبرد انتخاباتی موتلفه در تيرماه
ترقی اظهار داشت: راهبرد انتخاباتی حزب موتلفه اسلامی با در نظر گرفتن معيارها و اولويت هايی چون جذب چهره های شناخته شده برای ورود به انتخابات مجلس، ايجاد وحدت ميان اصولگرايان و تبعيت از منشور جامعتين در تيرماه منتشر خواهد شد.

*عدم توجه به روحانيت دولت را با چالش های متعددی روبرو خواهد کرد
عضو ارشد حزب موتلفه با اشاره به رابطه دولت نهم و دهم با حوزه های علميه و روحانيت خاطر نشان کرد: متاسفانه دولت به خصوص در دوره دهم نتوانسته است رابطه منسجم و منظمی را با روحانيت وحوزه های علميه برقرار کند.

وی افزود: دولت به ويژه شخص رئيس جمهور بايستی در راستای استفاده از روحانيت و برقراری تعامل ويژه با اين قشر هر چه سريعتر وارد عمل شود.

ترقی تصريح کرد: روحانيت به دليل دارابودن پايگاه اجتماعی و مذهبی قوی در بين مردم و مسئولين نظام به طور قطع می توانند نقش سازنده ای را در کشور ايفا کنند لذا عدم توجه به آنها چالش های متعددی را برای دولت به وجود خواهد آورد.

*عدم اتصال به عناصر قدرت با تدوين شيوه نامه انتخاباتی اصولگرايان تحقق يافته است
معاون امور بين المللی حزب موتلفه با اشاره به تدوين شيوه نامه انتخاباتی اصولگرايان اذعان داشت:‌ در اين شيوه نامه انتخاباتی نحوه ورود اصولگرايان به انتخابات مجلس نهم و بايد و نبايدهای اصولگرايی به طور شفاف بيان شده است.

ترقی افزود: پرهيز از اتصال و ارتباط به عناصر قدرت از سوی احزاب اصولگرا و چهره های منتسب به آن ها، شناسايی مهره های سفيد، برخورد با عناصر مخرب و رسيدن به وحدت عينی و عملی مهم ترين موارد مطرح شده در اين شيوه نامه است.

*عدم حضور روحانيت عامل اصلی شش نفره شدن کميته سه نفره
عضو ارشد حزب موتلفه اظهار داشت: عدم وجود روحانيون به عنوان مهم ترين قشر در ميان مردم اشراف داشتن به تمام مسائل سياسی و اجتماعی و شناخت کامل آنها از جريانات انحرافی مهم ترين دليل افزايش اعضای کميته سه نفره به شش نفره است.

*اصولگرايان در قالب يک جريان واحد در انتخابات حضور خواهند داشت
معاون امور بين المللی حزب موتلفه با رد تمامی شايعات و اخبار مربوط به شرکت مستقل حاميان دولت و ارائه ۳ ليست مجزا از اصولگرايان در انتخابات اذعان داشت:‌ اصولگريان با اتکا به منشور جامعتين و با يک برنامه ريزی دقيق همانند ۵ دوره قبلی در انتخابات وارد عمل خواهند شد.

ترقی افزود: بدنه دولت نهم و دهم از جريان اصولگرايی تشکيل شده است و شخص رييس جمهور نيز به عنوان يک چهره اصولگرا در بين مردم شناخته شده است لذا هيچ گونه دودستگی در جريان اصولگرايی وجود ندارد.

عضو ارشد حزب موتلفه تصريح کرد: اين گونه اخبار و شايعات هدفی جز ضربه زدن به جريان اصيل اصولگرايی ندارند لذا احزاب اصولگرا بايستی با ارائه هر چه سريعتر برنامه های خود در اين خصوص وارد عمل شوند.

*پيروزی اصولگرايان در انتخابات مجلس حتمی است
عضو شورای مرکزی حزب موتلفه با تاکيد بر موفقيت حتمی اصولگرايان در انتخابات مجلس نهم با پيروی از فرمول کميته سه نفره و ۱۳ نفره اظهار داشت: حضور شخصيت های بر جسته ای چون حدادعادل، ولايتی و عسگراولادی و تجربه چند ساله آنها در عرصه انتخابات و فضای سياسی کشور موفقيت اصولگريان در انتخابات را تضمين می کند.

ترقی خاطر نشان کرد: هم سويی و همراهی کميته سه نفره با جامعه روحانيت مبارزه و جامعه مدرسين و برنامه منسجم آنها فضای مناسبی را برای پيروزی اصولگريان در انتخابات مجلس نهم فراهم خواهد کرد.

*آرايش انتخاباتی اصولگرايان برپايه حضور شخصيت های برجسته خواهد بود
عضو ارشد حزب موتلفه اذعان داشت: شناسايی چهره های شناخته شده و مردمی دارای سوابق اجرايی در عرصه کشور و پايبند به ولايت فقيه مهم ترين آرايش انتخاباتی اصولگريان در انتخابات آتی خواهد بود.

وی افزود: اصولگرايان سعی خواهند داشت با اتفاق قول و جذب حداکثری براساس بيانات مقام معظم رهبری و بدون هر گونه وابستگی به عناصر قدرت در عرصه انتخابات کشور وارد عمل شوند.

*خروج رئيس جمهور از دايره اصولگرايی صحت ندارد
ترقی با اشاره به صحبت های برخی از شخصيت ها در خصوص خارج شدن رئيس جمهور از دايره اصولگرايی گفت: جريان انحرافی از دولت نهم تا به امروز در صدد خارج نمودن رئيس جمهور از دايره اصولگرايی است، غافل از اينکه احمدی نژاد يک شخصيت اصولگراست و تا با امروز هيچ اقدامی را در راستای مقابله با اين جريان انجام نداده است.

*عذرخواهی و اعلام برائت از سران فتنه تنها راه بازگشت خاتمی
معاون امور بين الملل حزب موتلفه با اشاره به تحرکات جديد خاتمی برای بازگشت به عرصه سياسی کشور گفت: اقدامات خاتمی برای بازگشت به عرصه سياسی کشور تا زمانيکه او مرزهايش را بطور شفاف با سران فتنه و جريان ضد انقلاب روشن نکند و همچنان بر مواضع هنجار شکنانه خود را داشته باشد محکوم به شکست است.

وی افزود: خاتمی در صورتی می تواند فعاليت های خود را ادامه دهد که به خاطر عملکرد ضد انقلابی خود در جريان انتخابات ۸۸ از ملت و نظام عذرخواهی نمايد در غير اينصورت او برای هميشه از صحنه سياسی کشور حذف شده است.

*اصلاح طلبان معتدل در انتخابات حاضر می شوند
عضو شورای مرکزی حزب موتلفه در خصوص نحوه ورود اصلاح طلبان به انتخاب و آرايش سياسی آنها گفت: به طور قطع تنها احزاب و جريانات اصلاح طلبی می توانند در انتخابات مجلس نهم حضور داشته باشند که مواضع خود را به طور صريح با جريان فتنه و سران آن مشخص نمايند در غير اينصورت مردم و نظام در مقابله با آنها وارد عمل خواهند شد.

وی افزود: تعيين يک ليدر جديد برای جريان اصلاح طلب و شناسايی چهره های متعهد به خط امام(ره) و رهبری در اين جريان مهم ترين استراتژی اصلاح طلبان برای شرکت در انتخابات آتی خواهد بود.

*عارف برترين ليدر برای جريان اصلاح طلب است
ترقی اظهار داشت: اقدامات خاتمی در فتنه ۸۸ صلاحيت او برای ليدری جريان اصلاحات را از بين برده است لذا احزاب اصلاح طلب معتدل برای شرکت در انتخابات بايستی به دنبال يک رهبر ليدر جديد باشند.

عضو ارشد حزب موتلفه خاطر نشان کرد: محمد رضا عارف به دليل تعهد به خط امام(ره) و رهبری، عدم تخطی از آرمان های انقلاب در جريان فتنه ۸۸ و عدم همراهی با سران فتنه شايسته ترين فرد برای ليدری جريان اصلاحات است.

*سو استفاده از قدرت مهم ترين ويژگی جريان انحرافی
معاون امور بين المللی حزب موتلفه اسلامی درخصوص نحوه شکل گيری جريان انحرافی درحاشيه دولت گفت: در تمامی مقاطع بعد از پيروزی انقلاب اسلامی جريانات انحرافی با هدف سو استفاده از قدرت، بهره برداری های مالی و استفاده از رانت های اقتصادی و در حاشيه دولت شکل گرفته اند تا از اين طريق به مقاصد شوم خود دست يابند غافل از اينکه فتنه های آنها با درايت و هوشياری مردم و مسئولين خنثی می‌شود.

*احمدی نژاد بايد سکوت خود را بشکند
عضو شورای مرکزی حزب موتلفه با اشاره به استفاده ابزاری جريان انحرافی از نام دولت و شخص رئيس جمهوری اذعان داشت: احمدی نژاد بايستی در راستای مقابله با اين جريان به سکوت خود پايان دهد و تمام زوايای اين جريان و نهادهای وابسته به آن را برای مردم ومسئولين روشن نمايد.

وی خاطر نشان کرد: سکوت رئيس جمهور درقبال جريان انحرافی پيامدها و تبعات ناگواری را برای دولت به همراه خواهد داشت لذا شخص رئيس جمهوری بايستی با اعلام برائت از جريان انحرافی در راستای نابودی اين جريان وارد عمل شود.

* جريان انحرافی رقيب اصلی اصولگرايان درانتخابات آتی
معاون امور بين المللی حزب موتلفه اسلامی در خصوص دخالت جريان انحرافی در انتخابات مجلس نهم گفت: جريان انحرافی رقيب اصلی اصولگريان در انتخابات مجلس نهم است.

ترقی تصريح کرد: جريان انحرافی با به کارگيری شيوه هايی همچون تامين مالی نامزدها، استفاده از مهره های سفيد، استفاده از رانت های قدرت برای عبور از مجامع قانونی و ائتلاف با جريان اصلاح طلب و ليبرالی در کشور قصد ورود به انتخابات مجلس نهم را خواهند داشت. لذا جريانات انقلابی بايستی در راستای افشای ماهيت واقعی آن ها هر چه سريعتر وارد عمل شوند.

*نشست مشترک دولت و مؤتلفه ؛بزودی
عضو ارشد حزب موتلفه تصريح کرد: حزب موتلفه به طور حتم در راستای مقابله با اين جريان نشستی را با تمامی احزاب اصولگرا و مشخص رئيس جمهور در آينده نزديک برگزار خواهد کرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016