دوشنبه 3 مرداد 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

واکنش اصلاح‌طلبان به ليست منتشر شده از سوی برخی سايت‌ها: عده‌ای می خواهند به جای اصلاح طلبان تصميم بگيرند، ايلنا

- مطرح شدن ليست احتمالی اصلاح‌طلبان ساخته و پرداخته ذهن کسانی است که بدشان نمی‌آيد به جای اصلاح طلبان تصميم بگيرند
- در صورت تحقق شرايط لازم برای حضور در انتخابات تصميم نهايی را خواهيم گرفت.


ايلنا: طی دو روز اخير بسياری از سايت‌های خبری -تحليلی ليستی را منتشر کردند که در آن نام ۲۰ چهره سياسی اصلاح طلب به عنوان افراد مورد نظر اصلاح طلبان برای شرکت در انتخابات مجلس معرفی شده است. بر همين اساس خبرنگار ايلنا با چند تن از اين افراد که نامشان در اين ليست آمده به گفت وگو پرداخته که در ذيل می‌آيد:



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


الياس حضرتی يکی از کسانی که نامش در ليست مورد اشاره آمده است به خبرنگارايلنا گفت: من در جريان نيستم ولی رايزنی‌ها ادامه دارد و به همين دليل اين ليست را نه تاييد می‌کنم و نه تکذيب.
حضرتی اضافه کرد: در صورت تحقق شرايط لازم برای حضور در انتخابات تصميم نهايی را خواهيم گرفت.
هادی خامنه‌ای دبير مجمع نيروهای پيرو خط امام هم با اظهار بی‌اطلاعی از انتشار اين ليست آن را نه تاييد و نه تکذيب کرد.
علی محمد حاضری يکی ديگر از کسانی که نامش به عنوان کانديدای احتمالی اصلاح طلبان در ليست مورد نظر منتشر شده است، گفت: فکر نمی‌کنم جريان اصلی اصلاحات در فضای بی اعتمادی فعلی، به تصميم وجمع بندی نهايی برای حضور در انتخابات برسد و اين بی اعتمادی در مواضع طيف‌های مختلف اصولگرايان نسبت به دخالت اطرافيان دولت در انتخابات و سلامت آن ديده می‌شود.
حاضری با اظهار بی اطلاعی از ليست منتشر شده اعلام کرد که نظر خاصی در مورد ليست مورد نظر ندارد.
فرج کميجانی نيز در گفت وگو با خبرنگار ايلنا، درخصوص برخی اخبار مبنی بر ليست احتمالی اصلاح طلبان برای حضور در انتخابات، گفت: شورای هماهنگی جبهه اصلاحات که تنها مرجع تصميم گيری در خصوص نحوه مواجهه اصلاح طلبان در انتخابات به شمار می‌رود ، هنوز در مرحله ارزيابی شرايط موجود کشور است .
وی با بيان اينکه اصلاح طلبان منتظر تحقق شروط مطرح شده توسط اقای خاتمی می باشند، ادامه داد : بر اين اساس هنوز اصلاح طلبان در مورد نوع ورود به انتخابات هيچ تصميمی نگرفته‌اند.
رئيس سابق شورای هماهنگی جبهه اصلاحات گفت: افراد مطرح شده در ليست اعلام شده برای ما محترم هستند ولی طرح اين مسائل ساخته و پرداخته ذهن کسانی است که بدشان نمی‌آيد به جای اصلاح‌طلبان تصميم بگيرند.
وی تاکيد کرد : به نظر می‌رسد طرح اين نوع مباحث تصميمی است که اصولگرايان برای اصلاح‌طلبان گرفته‌اند.
گفتنی است در ليست مورداشاره اسامی‌ چهره‌هايی همچون علی اکبر محشمتی پور، صادق خرازی، مجيد انصاری، رسول منتجب نيا و اسحاق جهانگيری به چشم می‌خورد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016