سه شنبه 14 تیر 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

شيخ الازهر خبر سفر به ايران را رد کرد، فارس

شيخ الازهر آنچه که توسط برخی رسانه‌های الکترونيکی درباره سفير قريب‌الوقوع وی به ايران و نزديکی فکری و علمی را رد کرده است.

پس از انتشار اخباری درباره سفر قريب‌الوقوع «احمد الطيب» شيخ الازهر به تهران، يک منبع خبری نوشت: الطيب اين سخنان منتشر شده را غيردقيق عنوان کرده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش فارس، در حالی که روز گذشته برخی منابع خبری داخلی و خارجی از سفر قريب‌الوقوع شيخ الازهر به ايران خبر داده بودند، پايگاه خبری الوفد متعلق به حزب باسابقه الوفد مصر اين خبر را تکذيب کرد.

اين پايگاه خبری نوشت: شيخ الازهر آنچه که توسط برخی رسانه‌های الکترونيکی درباره سفير قريب‌الوقوع وی به ايران و نزديکی فکری و علمی را رد کرده است.

الوفد ادامه داد: الطيب اين سخنان منتشر شده را غيردقيق عنوان کرده و اعلام کرده است که امکان درس آموختن دانشجويان شيعه در الازهر در شرايط کنونی وجود ندارد.

«محمد عزب» مشاور شيخ الازهر به الوفد گفت: شيخ الازهر تاکنون هيچ دعوتی مبنی بر ديدار از ايران دريافت نکرده است و تاکنون درباره اين مسئله سخن نگفته است و من از روزنامه‌نگاران می‌خواهم کار خود را با دقت انجام داده و مطالب ساخته پرداخته خود را به وی نسبت ندهند.

بنا بر اين گزارش، روزنامه المصريون روز گذشته در خبری که توسط منابع خبری داخلی و خارجی مورد استفاده قرار گرفت؛ و آن را عليه شيعيان، ايران و تقريب مذاهب اسلامی تنظيم کرده بود، نوشت: الطيب در مصاحبه با المصريون گفت: من برای سفر به جمهوری اسلامی ايران آماده هستم.

وی همچنين به اين روزنامه از امکان درس آموختن دانشجويان شيعه در الازهر برای شناخت مذهب سنی استقبال کرده و گفته است: البته من با هرگونه تلاش برای نشر شيعه مبارزه خواهم کرد.
الطيب به المصريون درباره دعوت حجت‌الاسلام اختری برای سفر به ايران گفته است که دعوتی در اين‌باره به وی و ديگران رهبران الازهر نرسيده است.

وی با رد سخنانی عليه شيعيان تاکيد کرده است: شيعيان جزو جدايی ناپذير امت اسلام هستند و ما پشت سر آنان نماز می‌خوانيم و ادعاهای مبنی بر وجود قرآنی غير از کتاب خدا نزد شيعيان کذب محض است.

به گزارش فارس، چند هفته پيش حجت الاسلام والمسلمين محمدحسن اختری در گفت‌وگو با روزنامه مصری الاهرام گفته بود: از «احمد الطيب» شيخ الازهر و «علی جمعه» مفتی اعظم مصر برای سفر به ايران دعوت کرده‌ام که تاکنون پاسخی در اين باره دريافت نشده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016