پنجشنبه 30 تیر 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

لغو سفر هیأت دينی مصر به ايران، عصر ايران

احمد السيوفی مدير دفتر شبکه العالم در قاهره به سايت خبری "اليوم السابع" مصر گفت که "محمد عبدالفضيل القوصی" وزير اوقاف جديد مصر، با سفر هیأتی از بزرگان دينی مذهبی اين کشور به ايران مخالفت کرده و مانع از انجام اين برنامه شد.

دولت مصر از سفر يک هیأت دينی و مذهبی اين کشور به ايران جلوگيری کرد.

احمد السيوفی مدير دفتر شبکه العالم در قاهره به سايت خبری "اليوم السابع" مصر گفت که "محمد عبدالفضيل القوصی" وزير اوقاف جديد مصر، با سفر هیأتی از بزرگان دينی مذهبی اين کشور به ايران مخالفت کرده و مانع از انجام اين برنامه شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی افزود: به رغم اينکه اعضای اين هیأت، ويزا دريافت کرده و بليط هم خريده بودند ولی با تماس تلفنی ناگهانی از يک نهاد امنيتی در مصر غافلگير شدند. اين نهاد امنيتی مخالفت خود را با اين سفر اعلام کرد.

اعضای اين هیأت سپس با وزير اوقاف مصر نيز تماس گرفتند تا دليل اين اقدام را بيابند که متوجه شدند شخص وزير با اين سفر مخالف است.

السيوفی ادامه داد: سفر هیأت دينی مصر به ايران قرار بود فردا پنج‌شنبه آغاز شود. برنامه اين سفر تنظيم شده و قرار بود شامل ديدار با مقامات ارشد ايرانی هم باشد.

از جمله اعضای هیأت مصری می‌توان به شيخ متوی الصعيدی امام و خطيب مسجد حضرت زينب، شيخ عبدالروف عمر امام جماعت و سخنران مسجد سيده نفيسه، شيخ محمد حماد، سخنرانی مسجد الرفاعی، دکتر سعيد محمد علی رئيس مرکز پژوهش‌ها در وزارت اوقاف و شيخ فواد عبدالعظيم معاون وزير اوقاف مصر در امور قرآن کريم اشاره کرد.

روابط ايران و مصر

ايران حدود ۳۰ سال پيش روابط ديپلماتيک با مصر را قطع کرد و هم اکنون نيز روابط دو کشور در سطح دفاتر حفاظت از منافع است.

پيش از اين هم با وجود کارشکنی‌های دولت مصر، هیأتی از شخصيت‌های مصری به ايران سفر کرده و بامقامات ارشد کشورمان ديدار کرده بودند.

مقامات مصری پيش از اين يک ديپلمات ايرانی را به بهانه جاسوسی بازداشت و سپس از اين کشور اخراج کرده بودند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016