یکشنبه 19 تیر 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

دبير کميسيون ماده ۱۰ احزاب: با اجرای قانون جديد احزاب، ائتلاف‌ها بايد پروانه موقت بگيرند، ايسنا

دبير کميسيون ماده ۱۰ احزاب گفت: در پيش‌نويس اصلاح قانون جديد احزاب، پيش بينی شده است کسانی که می‌خواهند در قالب ائتلاف برای انتخابات کار کنند بايد از کميسيون ماد‌ه ۱۰ احزاب مجوز فعاليت موقت بگيرند.

محمود عباس‌زاده مشکينی در گفت‌وگو با خبرنگار سياسی خبرگزاری دانشجويان ايران(ايسنا)، در خصوص نوع فعاليت‌ جبهه‌ها و ائتلاف‌ها در مسير منتهی به انتخابات مجلس نهم و مباحثی که در اين خصوص در پيش‌نويس اصلاح قانون احزاب گنجانده شده است، ‌اظهار کرد: معمولا قبل از هر انتخاباتی، يکسری تابلوهايی با عنوان جبهه و ائتلاف در فضای تبليغات کشور به ويژه در تهران ديده می‌شود و ما بر اساس اين تجربه از انتخابات مجلس هشتم شروع به سامان دادن اين ائتلاف‌ها کرديم چنانچه وزارت کشور از استانداری‌ها خواست اطلاعات کسانی که می‌خواهند در قالب جبهه و ائتلاف برای انتخابات فعاليت کنند را دريافت و در کمترين زمان برای آن‌ها شناسنامه‌ای تهيه کند و از طرف فرمانداری‌ها به اين ائتلاف‌ها اجازه فعاليت دهند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی افزود: حسن اين مساله اين بود که اگر خدای نکرده کسی از ناحيه‌ فعاليت اين ائتلاف‌ها متضرر شود می‌توان پيگيری‌های لازم را انجام داد حال در پيش‌نويس اصلاح قانون احزاب، بحث ائتلاف‌ها و جبهه‌ها را مطرح کرديم و اين موضوع پيش‌بينی شده است کسانی که می‌خواهند در قالب ائتلاف برای انتخابات کار کنند بايد از کميسيون ماد‌ه ۱۰ احزاب مجوز فعاليت موقت بگيرند در واقع اين موضوع در اين پيش‌نويس با رعايت همه ملاحظات و ملازمات ديده شده است.

دبير کميسيون ماده ۱۰ احزاب گفت: بحث پيش‌نويس اصلاح قانون احزاب، هم‌اکنون در کميسيون شوراهای مجلس در حال پيگيری است و به دليل حضور و جديت اعضای اين کميسيون اين بحث به سرعت رسيدگی می‌شود که البته جا دارد از آن‌ها تشکر شود. با اين وجود من فکر می‌کنم اين پيش‌نويس به انتخابات مجلس نهم برسد اگر هم چنين نشد به نظر من وزارت کشور می‌تواند از تجربه‌ چهار سال گذشته خود بهره‌مند شود و فضای تبليغاتی حضور ائتلاف‌ها و جبهه‌ها را نظم و تربيت دهد.

وی در پاسخ به اين سوال که آيا کميسيون ماده ۱۰ احزاب با توجه به زمان باقيمانده تا انتخابات، تمهيداتی برای کسب مجوز و صدور پروانه احزاب در نظر گرفته است، اظهار کرد: کميسيون محدوديتی ايجاد نمی‌کند چون به طور طبيعی برگزاری اولين مجمع برای موسسان تقريبا طولانی است و ممکن است پرونده اين متقاضيان جديد به انتخابات مجلس نهم نرسد اما به هر ترتيب ما توصيه به عدم اقدام افراد در اين راستا نمی‌کنيم، اين موضوع حقی است که قانون به مردم داده است.

وی همچنين در پاسخ به اين سوال که در پيش‌نويس قانون احزاب چه تمهيداتی برای بحث يارانه احزاب در نظر گرفته است، اظهار کرد: در پيش‌نويس، پيش‌بينی شده که دولت می‌تواند برای احزاب يارانه‌ در نظر بگيرد منتهی دولت بايد اين اطمينان را حاصل کند که اين بودجه در راستای منافع عمومی هزينه شود.

عباس‌زاده همچنين درباره اقدامات کميسيون ماده ۱۰ احزاب در جهت بسترسازی برای فعاليت بانشاط احزاب و گروه‌های سياسی با بيان اين‌که مبنای کميسيون بر سعه‌ صدر است، گفت: اگر احزاب و گروه‌های سياسی از خطوط قرمز و قانون عبور نکنند کميسيون علاقمند است که احزاب در يک فضای بانشاط کار کنند و ظرفيت‌هايشان را به ميدان بياورند و هر کمکی لازم باشد ما به احزاب قانون‌مند خواهيم داشت.

وی تاکيد کرد: حضور احزاب در عرصه انتخابات به طور طبيعی انديشه‌ها و سلايق را قاعده‌مند و کم هزينه می‌کند و موجب نشاط سياسی در جامعه می‌شود.

دبير کميسيون ماده ۱۰ احزاب درباره بحث استعفايش از سمت مديرکل سياسی وزارت کشور نيز اظهار کرد: بنده نزديک پنج سال است که در اين مجموعه بودم. از سال گذشته ترجيح دادم اين مسووليت را تحويل بدهم تا برای چرخش نخبگان در مسووليت‌های حساس، فضا ايجاد شود که در نهايت اوايل تيرماه مجموعه مجاب شد که از اين بخش، مسووليت استعفا دهم.

وی در پايان با بيان اين‌که اميدوارم به اندازه کفايت، شاهد حضور کانديداهای شايسته باشيم که نياز به حضور بنده نباشد، با تاييد تلويحی استعفای خود در جهت شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: من خدمت‌گزاری به مردم پايتخت جمهوری اسلامی ايران را افتخار بزرگی می‌دانم و البته شان نمايندگی مردم خوب و فرهيخته بالاتر از داشته‌های بنده است و ما هم هر چه داريم و هستيم متعلق به اين مردم است، بنابراين هر جا حضور خدمت‌گزار لازم باشد ما اطاعت امر می‌کنيم.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016