چهارشنبه 22 تیر 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

نماينده ولی فقيه در سپاه:‏ مخالفان رهبری مقابل امام زمان هم خواهند ايستاد‎، مردم حق دارند انتخاب کنند ولی هر انتخابی حق‎ ‎نيست، ايلنا

- حاکميت ولايت فقيه در جامعه تنها اين‎ ‎نيست‎ ‎که در روز قدس و يا ۲۲ بهمن ‏بگوييم ما اهل کوفه نيستيم علی تنها‎ ‎بماند،بلکه رئيس جمهور نيز بايد تابع ولايت باشد


ايلنا: نماينده ولی فقيه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: کسانی که‎ ‎مقابل امام ايستادند و دل رهبری را ‏خون می‌کنند مقابل امام زمان(عج) هم خواهند‎ ‎ايستاد‎.
به گزارش ايلنا ، حجت‌الاسلام والمسلمين علی‎ ‎سعيدی گفت: سير تکاملی جوامع بر اين است که روزی حاکميت روی ‏زمين‎ ‎از آن ولی خدا امام عصر (عج) باشد‎. ‎
سعيدی با بيان اينکه غرب ناتوان از حل مشکل بشر است، افزود: جوامع اسلامی اگرچه با مشکلاتی روبه‌رو هستند ولی‎ ‎مشکلات جوامع غربی سنگين‌تر است به عنوان نمونه بحران هويت، مديريت و‎ ‎معنويت غرب را به زانو درآورده و همين ‏بحران‌ها بشر را به جايی می‌رساند که‎ ‎می‌گويد تنها عقل نمی‌تواند همه نيازهای انسان را درمان کند و بايد به سمت‎ ‎رکن ‏سوم يعنی رکن وحی برسد و در اين سمت بشر آرام گيرد‎.
وی اعلام کرد: بر اين اساس ما معتقديم که بستر حکومت جهانی امام عصر (عج‎) ‎آرام آرام در حال فراهم شدن است ولی ‏يک حکومت و نظام قبل از اين شرايط بايد‎ ‎زمينه حکومت امام زمان (عج) را فراهم کند که اميدواريم آن حکومت و نظام‎ ‎امت اسلامی ايران و نظام ايران باشد و البته اين امر شرايطی دارد چراکه ما‎ ‎معتقديم قبل از قيام موعود آسمانی بايد ‏حکومت و نظامی بستر لازم را فراهم‎ ‎کند و علی‌الظاهر بر طبق نشانه‌ها اين حکومت انقلاب اسلامی ايران است که‎ ‎حلقه ‏وصل است‎.‎



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


نماينده ولی فقيه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بيان کرد: اين انقلاب‎ ‎بايد خاورميانه را دگرگون کند، اين انقلاب‌های ‏منطقه‌ای نيز مقدمه‌ای برای‎ ‎آماده‌سازی منطقه خاور ميانه است که منبعث از انقلاب اسلامی و الگو گرفته‎ ‎از انقلاب ‏اسلامی ايران است‎.
وی اظهار کرد: حال آيا خود جامعه ايرانی آماده است؟ بنده معتقدم جامعه‎ ‎ايرانی آماده نيست، چرا؟ به اين دليل که روز ‏جمعه ميليون‌ها نفر می‌گويند‎ ‎اللهم عجل لوليک‌الفرج و جوابی نمی‌آيد و خداوند سبحان می‌فرمايد از بشريت‎ ‎بپرسيد با ‏‏۱۱ يوسف چه کرد‌ند و حال با چه تضمينی آخرين برگ برنده را به شما‎ ‎بسپاريم‎.
حجت الاسلام سعيدی تأکيد کرد: ۱۸ هزار نفر به يوسف سوم نامه نوشتند و او‏‎ ‎اجابت کرد ولی همان مردم سر از تن ‏يوسف سوم جدا کردند حال با چه اطمينانی‎ ‎يوسف دوازدهم بيايد آيا به واقع اين اطمينان وجود دارد، بنده می‌گويم نه‎ ‎وجود ندارد‎.
وی گفت: با جانشينان يوسف چه کرديد، با روح‌الله چه معامله‌ای شد و چه‎ ‎کسانی دل روح‌الله را خون کردند، همان‌ها دل ‏امام زمان را خون می‌کنند آيا‎ ‎روح‌الله از قائم مقامش راضی بود، يکی از کسانی که دل روح‌الله را خون کرد،‎ ‎قائم مقامش ‏بود‎.
نماينده ولی فقيه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اضافه کرد: چه کسانی در‎ ‎برابر روح‌الله ايستادند و دل ايشان را خون ‏کردند و چه کسانی حرف زدند‎ ‎ايشان دچار گرفتگی قلب شد و چه کسانی نيز در اين سال‌ها دل رهبری را خون‎ ‎کردند و ‏در برابر اين عمار رهبری قفل بر لبانشان زدند‎.
وی خاطرنشان کرد: بنده معتقدم کسانی که مقابل اميرالمومنين ايستادند ايشان‎ ‎را معصوم نمی‌دانستند و تنها آدم خوبی ‏می‌دانستند، آری منطق خوارج همين بود‎ ‎البته آنها که مقابل پيامبر اکرم (ص) نيز ايستادند، همين‌طور فکر‎ ‎می‌کردند‎.
حجت الاسلام سعيدی يادآور شد: کسانی که مقابل هارون ايستادند در واقع در‎ ‎مقابل موسی ايستادند و کسانی که در ‏مقابل اميرالمومنين علی (ع) ايستادند‎ ‎مقابل پيامبر اکرم (ص) و خداوند سبحان ايستادند‎.
وی توضيح داد: در حقيقت مشکل شيطان اين بود که خالقيت خدا را قبول داشت ولی‎ ‎شارعيت خدا را قبول نداشت، ‏غربی‌ها هم همينطور هستند شارعيت را که‎ ‎قانون‌گذاری از سوی خداست، قبول ندارند‎.
نماينده ولی فقيه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: البته اينها‎ ‎بيش از ۲۰۰ تا ۳۰۰ سال است اين راه را ‏می‌روند ولی اين راه بن‌بست است و در‎ ‎نهايت به اينجا رسيدند که با صندوق رأی و با نتيجه نصف به اضافه يک‎ ‎نمی‌توان ‏رهبر را تعيين کرد چراکه رهبر بايد پيامبر يا امام معصوم و يا ولی‎ ‎فقيه باشد و نقش مردم نيز در اين ميان توليد قدرت ‏است، نبايد به اشتباه‎ ‎چنين تصور شد که نقشی برای مردم قائل نيستيم‎.
وی گفت: پيامبر اگر تنها باشد از مکه يکه و تنها خارج می‌شود و اگر با مردم‎ ‎باشد نظام جاهليت را از بين می‌برد، در ‏واقع مردم به اميرالمومنين ولايت‎ ‎نبخشيدند بلکه قدرت دادند اين سخن بدين معناست که اگر موسی‌بن جعفر (ع) ‎زندانی شد تنها قدرت جابه‌جا شد ولی ولايت همچنان در اختيار امام است‎.
حجت الاسلام سعيدی اضافه کرد: مردم حق دارند انتخاب کنند ولی هر انتخاب حق‎ ‎نيست اگر منتخب مردم با منتخب ‏خدا به يک نقطه رسيد، حقانيت است‎.
وی توضيح داد: اگر بخواهيم ولايت فقيه را در جامعه حاکم کنيم تنها راهش اين‎ ‎نيست‎ ‎که در روز قدس و يا ۲۲ بهمن ‏بگوييم که ما اهل کوفه نيستيم علی تنها‎ ‎بماند بلکه رئيس جمهور نيز بايد تابع ولايت فقيه باشد، همانند مالک اشتر،‎ ‎هنر ‏مالک اشتر اين بود که تابع اميرالمومنين بود حال در خصوص نماينده مجلس‎ ‎زمانی رأی من در صندوق الهی است که ‏نماينده‌ای از جنس و گفتمان رهبری‎ ‎انتخاب شود و زمانی رأی من برای شورای روستا و شهر الهی است که عضو شورا‎ ‎گفتمانش از جنس رهبری باشد در واقع اگر با انتخاب ما جايگاه رهبری تقويت شد‎ ‎آنگاه درست است و اين سخن بدين ‏معناست که سلسله مراتب بايد طوری باشد که‎ ‎همه همسو با ولايت و رهبری حرکت کنند‎.
نماينده ولی فقيه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به برگزاری‎ ‎مراسم توديع و معارفه اظهار کرد: خيلی‌ها در ‏جبهه نبرد ترکش‌ها را تحمل‎ ‎کردند ولی در وادی سياست جا زدند يعنی در جبهه جنگ از ترکش‌های نظامی‎ ‎استقبال ‏می‌کردند ولی از ترکش‌های سياسی استقبال نمی‌کنند حال آنکه ثواب‎ ‎ترکش‌های سياسی کمتر از ترکش‌های نظامی ‏نيست‎.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016