جمعه 24 تیر 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

حجت‌الاسلام حسينی‌قزوينی: حضور ابرقدرت‌ها در منطقه به دليل وحشت از ظهور امام زمان است، مهر

قم - خبرگزاری مهر: رئيس موسسه تحقيقاتی حضرت ولی عصر(عج) فرهنگ مهدويت را فرادينی و فرامذهبی دانست و گفت: ترس از ظهور امام زمان(عج) باعث شده که ابرقدرت‌ها در منطقه خاورميانه حضور جدی داشته باشند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام سيد محمد حسينی‌قزوينی شامگاه چهارشنبه در سلسله نشست‌های مهدويت که در شبستان امام خمينی(ره) حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد، اظهار داشت: موعودگرايی در نيم قرن اخير با يک رويکرد ويژه‌ای در عرصه سياست جهانی مطرح شده است، حتی برخی مرتازان هندی نيز پيش‌بينی کرده‌اند که در آينده‌ای نه چندان دور فردی در خاورميانه از کشور عربستان ظهور خواهد کرد که مجهز به مدرن‌ترين تجهيزات نظامی روز دنياست و ابرقدرت‌های شرق و غرب را در هم خواهد کوبيد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی با بيان اينکه همين پيش‌گويی‌ها امروز ابرقدرت‌ها را بر آن داشت تا در خاورميانه حضور فعال نظامی و سياسی داشته باشند، گفت: انگيزه اصلی حضور استکبار در منطقه ترس و وحشتی است که از ظهور مهدويت در خاورميانه دارد.

اسکتبار نمی‌تواند کوچکترين تاثيری در ظهور داشته باشد

وی افزود: همانطور که فرعون به خاطر ترس از دست‌دادن حکومت خود هزاران کودک را قتل عام کرد، غافل از آنکه حضرت موسی(ع) در خانه و آغوش خودش بزرگ شد، استکبار نيز نمی‌تواند کوچک‌ترين تاثيری در ظهور منجی داشته باشد.

حسينی‌قزوينی اضافه کرد: امروز موضوع مهدويت در سطح جهانی به عنوان موضوع اساسی مطرح است و پژوهشگران، دانشمندان و سياستمدران توجه ويژه‌ای نسبت به اين مسئله دارند.

وی با بيان اينکه بحث مهدويت ويژه شيعيان نيست، افزود: اين فرهنگ نه تنها فرامذهبی بلکه فرادينی است و هر دينی از اديان ابراهيمی و هر پيامبری از نسل ابراهيم به پيروانش بشارت آمدن ولی عصر(عج) را داده است.

رئيس موسسه تحقيقاتی حضرت ولی عصر(عج) اضافه کرد: هيچ آئين و دينی پيدا نمی‌شود که در آن موضوع مصلح کل مطرح نباشد و نه تنها اديان ابراهيمی بلکه در تاريخ کشورهای بزرگ و تاريخ‌سازان جهان مانند ايران باستان، چين و هند نيز يکی از اساسی‌ترين فرهنگ‌ها، بشارت آمدن منجی است.

به گفته وی همه اديان در انتظار آمدن فردی به امر الهی، اسلامگر جهانی، مصلح کل که بساط ستم و ستم‌خواهی را برخواهد چيد و عدل و عدالت را جايگزين آن خواهد کرد، هستند.

مهدويت به عنوان يک فرايند سياسی در عرصه جهانی مطرح است

رئيس موسسه تحقيقاتی حضرت ولی عصر(عج) تصريح کرد: امروز قضيه‌ای که از مهدويت مطرح است متفاوت از مهدويت چند سال پيش است، امروز مهدويت به عنوان فرايند اجتماعی و سياسی در عرصه جهانی مطرح است.

حجت‌الاسلام حسينی‌قزوينی بيان داشت: به طوری که بوش رئيس جمهور آمريکا نيز در اواخر دوران رياست جمهوری خود دستور تشکيل هيئتی از دانشمندان مسلمان و مسيحی برای پژوهش در عرصه مهدويت داد که البته تا به امروز هيچ گزارشی از اين هيئت پژوهشی ارائه نشده و نخواهد شد.

وی اضافه کرد: امروز نگاه ما به مهدويت نه تنها بايد يک نگاه فرامذهبی و فرادينی باشد، بلکه بايد تمام موضوعات سياسی، اجتماعی، فرهنگی و اعقادی جامعه را دربرگيرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016