دوشنبه 4 مرداد 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

صافی گلپايگانی: خانه‌داری زن، بی‌کاری نيست؛ خانه‌داری افتخار است، انتظار از امام زمان با موسيقی و کنسرت محقق نمی‌شود، مهر

قم – خبرگزاری مهر: آيت‌الله صافی گلپايگانی تاکيد کرد: انتظار از شخصی مثل ولی خدا، با گناه، خيانت، بی‌تعهدی‌های اخلاقی، موسيقی و کنسرت و تشويق اهل ملاهی و مناهی هرگز محقق نخواهد شد و جامعه‌ای که اين رفتارهای زشت را به اسم هنر و عناوين ديگر ترويج می‌نمايد جامعه منتظر نيست.
به گزارش خبرنگار مهر در قم، در پيام آيت‌الله لطف الله صافی گلپايگانی که به کنفرانس گسترش فرهنگ حجاب و عفاف در عصر انتظار صادر شده، آمده است: عصر انتظار، عصر تمسک به شعائر دين و التزام به عمل به احکام شرع مبين و عصر امتحان و تلخيص است. از شخص منتظر بايد جلوه‌های اخلاق قرآنی و آگاهی از معارف وحيانی درخشان و در لمعان باشد. تمدن اسلامی برخاسته و ساخته شده از هدايت‌های اين دين حنيف است. شخص منتظر بايد حفظ هويت و استقلال اسلامی را هميشه و در هر مناسبت، شعار‌ و افتخار خود بداند. يکی از مشخصات بارزه اين امت بزرگ و امت وسط، حجاب بانوان و عدم اختلاط و نظامات حافظ قداست و کرامت بانوان است که هم مردان را به وظايف خاص موظف می‌نمايد و هم زنان را ملزم به تکاليف ويژه می‌سازد. اين نظامات برای همه مسلمانان فرهنگ است، اصل است، همه بايد آن را رعايت نمايند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


در ادامه اين پيام تصريح شده است: آياتی مانند: وَقَرْنَ فِی بُیُوتِکُنَّ وَلَا تَبَرَّجْنَ تَبَرُّجَ الْجَاهِلِیَّةِ الْأُولَی ، وَإِذَا سَأَلْتُمُوهُنَّ مَتَاعًا فَاسْأَلُوهُنَّ مِن وَرَاء حِجَابٍ ، وَلَا یَضْرِبْنَ بِأَرْجُلِهِنَّ لِیُعْلَمَ مَا یُخْفِينَ مِن زِينَتِهِنَّ ،

فَلَا تَخْضَعْنَ بِالْقَوْلِ فَیَطْمَعَ الَّذِی فِی قَلْبِهِ مَرَضٌ، فرهنگ اسلام است و وحی است که بايد در همه امورِ زن و مرد و در همه روابط، فرهنگ گردد که متاسفانه اين فرهنگ به واسطه غرب‌گرايی و عدم آگاهی از فلسفه احکام و مقاصد الهی و قرآنی مورد هجوم قرار گرفته و مظاهر جامعه در کار و شغل از آن فاصله می‌گيرد.

در پيام آيت‌الله صافی گلپايگانی آمده است: بايد فرهنگ حجاب را در معنای گسترده‌ آن بياموزيم و به آن تعهد داشته باشيم؛ بايد بدانيم کرامتی که اسلام برای زن قرار داده است بزرگ‌ترين ارزش اوست؛ خانه‌داری زن، بی‌کاری نيست؛ خانه‌داری افتخار است؛ شريف‌ترين شغل‌ها و جهاد و سير الی‌الله و از عبادات است.

در اين پيام تاکيد شده است: دوران‌هايی که زن با همسر دارد همه مشحون به ثواب است و حيات طيبه است و در ارزش‌های حقيقی اين دو جنس مکمل يکديگرند و برای هم مانند لباس و يک واحد کامل انسانی هستند. طی درجات علم و عمل و کسب معالی و مقامات برای هر دو پيش‌بينی شده است و هر دو در کنار هم قرار گرفته‌اند. إِنَّ الْمُصَّدِّقِينَ وَالْمُصَّدِّقَاتِ وَأَقْرَضُوا اللَّهَ قَرْضًا حَسَنًا یُضَاعَفُ لَهُمْ وَلَهُمْ أَجْرٌ کَرِيمٌ ، إِنَّ الْمُسْلِمِينَ وَالْمُسْلِمَاتِ وَالْمُؤْمِنِينَ وَالْمُؤْمِنَاتِ وَالْقَانِتِينَ وَالْقَانِتَاتِ وَالصَّادِقِينَ وَالصَّادِقَاتِ وَالصَّابِرِينَ وَالصَّابِرَاتِ وَالْخَاشِعِينَ وَالْخَاشِعَاتِ وَالْمُتَصَدِّقِينَ وَالْمُتَصَدِّقَاتِ وَالصَّائِمِينَ وَالصَّائِمَاتِ وَالْحَافِظِينَ فُرُوجَهُمْ وَالْحَافِظَاتِ وَالذَّاکِرِينَ اللَّهَ کَثِيرًا وَالذَّاکِرَاتِ أَعَدَّ اللَّهُ لَهُم مَّغْفِرَةً وَأَجْرًا عَظِيمًا

در قسمت ديگری از اين پيام آمده است: در انتظار حضرت بقیة الله ارواح العالمين له الفدا بودن، بايد از جامعه منتظر، ظاهر و آشکار باشد؛ شکستن حريم‌های دينی و گرايش به فرهنگ غرب، ضد انتظار و عبور از خط قرمزهای قرآنی است. انتظار بايد عينيت داشته باشد نه فقط حجاب، بلکه انتظار در همه جا بايد ظاهر باشد، به خصوص در جرايد، صداو سيما و در همايش‌ها و... . به طور مثال اگر کسی شخص عالی‌مقام را دعوت کرده باشد و منتظر مقدمش باشد برای پذيرايی او آنچه موجب خشنودی اوست فراهم می‌کند، جامعه منتظر هم بايد اگر منتظر است، آماده پذيرايی باشد.

در پيام آيت‌الله صافی گلپايگانی آمده است: از آن يگانه مرد خدايی حضرت مهدی عليه السلام چگونه بايد و چگونه می‌خواهيم پذيرايی کنيم و مدعی انتظار باشيم؟ يقيناً با صداقت، با امانت، با برادری، با مروت و ايثار، با علم و معرفت، با تقوا و پرهيزکاری و با التزام به اسلام می‌توانيم منتظر باشيم.

در اين پيام تاکيد شده است: انتظار از شخصی مثل ولی خدا، با گناه، با خيانت، با بی‌تعهدی‌های اخلاقی، با موسيقی و کنسرت وتشويق اهل ملاهی و مناهی هرگز محقق نخواهد شد و جامعه‌ای که اين رفتارهای زشت را به اسم هنر و عناوين ديگر ترويج می‌نمايد جامعه منتظر نيست.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016