چهارشنبه 29 تیر 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ديدار محمد خاتمی با خانواده ميرحسين موسوی و زهرا رهنورد، کلمه

حجت‌الاسلام والمسلمين سيد محمد خاتمی روز شنبه و در آستانه نيمه‌ی شعبان و سالروز ميلاد امام زمان (عج) با حضور در خانه‌ی پدر و مادر دکتر رهنورد، ضمن دلجويی از احترام‌ السادات نواب‌صفوی مادر اين زندانی سياسی، پدر پير و بيمار زهرا رهنورد را نيز مورد عيادت قرار داد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش خبرنگار کلمه در اين ديدار که با حضور فرزندان ميرحسين موسوی و زهرا رهنورد انجام شد، فرزندان ميرحسين موسوی در پاسخ به ابراز نگرانی و سوالات سيد محمد خاتمی درباره وضعيت خانواده و آنچه در پنج ماه گذشته بر آنان گذشته، آخرين وضعيت و شرايط پدر و مادرشان و فشارهای وارده بر خانواده در اين مدت را توضيح دادند.
آنها با تاييد مواردی که در مصاحبه‌ی چندی قبل با مادر زهرا رهنورد مطرح شده بود، از جمله دلنگرانی‌های موجود درباره‌ی وضعيت جسمی موسوی و رهنورد و نيز رفتارهای ناشايست و تهديدهای ماموران عليه خانواده به مسائل ديگری در همين زمينه اشاره کردند؛ از جمله محدوديت‌های شديد در ارتباطات مهندس موسوی و دکتر رهنورد با خانواده، انگشت‌شمار بودن تماس‌های تلفنی و ملاقات‌ها که همين تعداد اندک نيز در حضور ماموران امنيتی زن و مرد و تحت نظارت دوربين‌های آنها بوده است.
دختران مهندس موسوی و دکتر رهنورد، همچينين با تاکيد بر غير قانونی بودن حبس و حصر پدر و مادرشان افزودند آنها از حقوق قانونی و متعارف اکثر زندانيان سياسی از جمله ملاقات و دسترسی منظم به تلفن نيز بهره‌مند نيستند و اين وضعيت موجب نگرانی مضاعف خانواده شده است.
در ادامه‌ی اين ديدار، خانم نواب صفوی نيز ضمن تشکر ازحضور سيد محمد خاتمی در جمع اين خانواده، از تکرار اين ديدار در آينده استقبال نمود.
سيد محمد خاتمی نيز در اين ديدار صبوری و تحمل و خويشتن داری خانواده های زندانيان سياسی را ستود و اظهار اميدواری کرد که پای بندی به قانون و مصلحت کشور و رفع حصر از اين عزيزان و آزادی همه زندانيان می تواند گام مهمی در جهت تغيير فضای ناگوار کنونی به نفع نظام و مردم و موجب تلطيف فضا و اميد و رضايت مردم و زمينه ای برای خدمت همگان به کشور و جامعه باشد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016