دوشنبه 3 مرداد 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

علی مطهری: جدايی جبهه پايداری از اصولگرايان مبارک است، مهر

عضو فراکسيون اصولگرايان مجلس شورای اسلامی اعلام موجوديت جبهه پايداری را درصورتی که به معنای جدا شدن از اصولگرايان باشد امری مبارک خواند و گفت: سران اين گروه در فکر و عمل اصولگرا نيستند و برداشتهای خاصی از مبانی اصولگرايی دارند.

علی مطهری در گفتگو با خبرنگار پارلمانی مهر در باره اعلام موجوديت جبهه پايداری انقلاب اسلامی در آستانه انتخابات مجلس شورای اسلامی اظهارداشت: اگر اين اقدام به معنی جدا شدن از اصولگرايان باشد امری مبارک است چون سران اين گروه در فکر و عمل اصول گرا نيستند و برداشتهای خاصی از مبانی اصولگرايی دارند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی افزود: البته مواضعشان در مسائل فرهنگی و التزام به احکام شرعی خوب است، در مجموع اگر اينها يک گروه مستقل را تشکيل بدهند و از عنوان اصولگرايی خارج شوند اين امر موجب خلوص بيشتر جريان اصولگرايی خواهد شد.

اين عضو فراکسيون اصولگرايان مجلس تاکيد کرد: البته ما اصرار به خروج آنها نداريم و در درجه اول مايل به تغيير افکار و رفتارشان هستيم، همين نوع بينش و عمل آنها باعث شد که در بحران بعد از انتخابات رياست جمهوری، اين گروه موجب تشديد اين بحران شوند.

نماينده تهران با اشاره به شروط اين گروه برای افراد خود و در واقع برای اصولگرايی، مانند تبعيت از ولايت فقيه، مرزبندی با جريان فتنه، مرزبندی با جريان انحرافی و مرزبندی با خواص مردود نيز گفت: غير از مرزبندی با جريان فتنه، بقيه شرايط بر خودشان صدق نمی کند.

مطهری اظهارداشت: مرزبندی با جريان انحرافی هم البته الان بر آنها صادق است ولی بايد قبول کرد که دفاع متعصبانه و بی منطق آنها از سياستهای غلط فرهنگی دولت در چند سال گذشته علی رغم فريادهای امثال بنده، زمينه ساز شکل گيری و رشد جريان موسوم به انحرافی شد، بنابراين در مجموع مرزبندی لازم را با اين جريان نداشته اند.

وی ادامه داد: شرط مرزبندی با خواص مردود هم بر سران اين گروه صدق نمی کند، چون به نظر من خود اينها از خواص مردود بحران اخير هستند. کسانی از اين فتنه سربلند بيرون آمدند که به ريشه های آن توجه کردند و به تخلفات دو طرف با عدالت و انصاف نگريستند و دو طرف را به نسبت جرمشان محکوم کردند. اينها اين گونه نبودند، طرف خودی را پاک و بی گناه معرفی کردند و طرف مقابل را شر مطلق.

مطهری تاکيد کرد: بنابراين تعريفی که خودشان برای اصولگرايی در شرايط امروز بيان کرده اند بر خودشان صدق نمی کند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016