چهارشنبه 5 مرداد 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

خبر سلامت و خروج محسن کاشف‌زاده (محسن موسوی) از ايران، اختر قاسمی

طی هفته‌های گذشته خبر ناپديد شدن يکی از وبلاگ‌نويسان و فعالين جنبش سبز، محسن کاشف‌زاده سرابی پس از احضار او به وزارت اطلاعات، در رسانه‌های فارسی‌زبان به چاپ رسيد. او طی تماسی خبر از سلامت خود داد و گفت که هم‌اينک در خارج از ايران به‌سر می‌برد و در وضعيت نامناسبی قرار دارد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


خبر ناپديد شدن فعالان سياسی و حقوق بشری يکی از اخباری‌ست که در طول عمر جمهوری اسلامی به خبرهای هميشگی تبديل شده است. در هفته‌های اخير هم خبری دال بر ناپديد شدن يکی از جوانان فعال جنبش سبز به نام محسن کاشف‌زاده سرابی که به نام مستعار (محسن موسوی) فعال بود چاپ شد. محسن کاشف‌زاده پس از انتخابات رياست جمهوری ۱۳۸۸ بارها مورد تهديد تلفنی و حضوری قرار گرفته بود. او چند هفته پيش به وزارت اطلاعات احضار شد که پس از بی‌خبری از او اغلب رسانه‌ها از احتمال دستگيری وی سخن گفتند.

محسن موسوی (محسن کاشف‌زاده) از طريق طرح‌های سبزی که در فيس‌بوک و اينترنت در اختيار جنبش قرار داد مطرح گرديد. طرح‌ها و مقالات او هميشه با نام مستعار محسن موسوی در رسانه‌های فارسی‌زبان در خارج از کشور به چاپ می‌رسيد. نامه‌ی انتفادآميز او به آيت‌الله خامنه‌ای در سايت خبری گويا نيوز چاپ شد که برخی از سايت‌ها و وبلاگ‌ها نيز آن را بازنشر کردند.

او از جمله فعالينی بود که از ابتدای جنبش با در اختيار دادن اخبار و فيلم‌های خبری با من تماس گرفت و با فرستادن اين اخبار در رساندن صدای مردم ايران به جهان کوشا بود. محسن از جوانان آزادی‌خواهی است که خواهان اجرای حقوق بشر و دمکراسی در کشورش است.

روز گذشته طی تماس تلفنی، محسن به من خبر داد که از مرزهای ايران خارج شده و در شرايط ناامنی به‌سر می‌برد.

او از سازمان‌های مدافع حقوق بشر خواست تا به او کمک کنند و او را به کشور امنی منتقل کنند.

از فعالين حقوق بشر و سازمان‌های مدافع آزادی بيان که برای کمک به محسن آماده همکاری هستند تقاضا می‌شود که برای ارتباط با ايميل زير تماس بگيرند:
Akhtar.ghasemi@googlemail.com

با سپاس
اختر قاسمی


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016