پنجشنبه 13 مرداد 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

بيانيه جبهه ملی ايران – آلمان به مناسبت بزرگداشت نهضت مشروطيت

هموطنان ارجمند!

بيش از يک قرن از صدور فرمان مشروطيت (۱۲۸۵ هجری شمسی ) در کشور ما ايران ميگذرد.اين نهضت دستاورد بيش از دو دهه تلاش و کوشش های فراوان و مستمر آزاديخواهان مترقی ايران بود که جهت اعتلای کشور ، استقرار آزادی و حکومت قانون مجاهدت و جانفشانی کردند. بزرگترين دستاورد اين جنبش علاوه بر تدوين پيش نويس اولين قانون اساسی کشور و تاسيس مجلس شورای ملی ، يک رستاخيز بزرگ سياسی و اجتماعی بود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


فرهيختگان جامعه ايران در آن ايام به روشنی در يافته بودند که برای نجات جامعه در غفلت نگهداشته شده وفقرزده ای که کمرش زير فشارهای قدرتمندان وابسته به دربار فاسد و حمايت شده از سوی بيگانگان خم شده و عملکرد بخش بزرگی از روحانيان، جامعه را بيش از پيش به قهقرا می برد؛ چاره ای جز آن نيست که مردم را به حقوق حقه خويش آگاه سازند و آنان را برای مشارکت در تعيين سرنوشت خويش و عقب راندن حاکميت استبدادی و غير پاسخگو آماده سازند. در اين راستا هدف های خود را متوجه استقلال ايران و حفظ تماميت ارضی ، استقرار حاکميت قانون ، تشکيل پارلمان برگزيده مردم،پاسخگو کردن همه ارگانها و مقام های حکومتی ، حقوق شهروندی برای همه باشندگان ايران زمين از هر آئين و مذهب و قومی که هستند ، حق آزادی بيان و انديشه و بالاخره استقرار حاکميت مردم ساختند.

افسوس که در پی استقرار حکومت مشروطه در ايران هيچ يک از برقدرت نشستگان از محمد علی شاه گرفته تا پادشاهان پهلوی ، به هيچ وجه تمايل به تمکين ازاهداف و دستاوردهای سياسی نهضت مشروطه و قانون اساسی برآمده از آن نشان ندادند و عملا برخلاف اهداف مشروطيت قدم برداشتند.

امروز نيز حکومت اسلامی که برآمدنش نتيجه تعطيل قانون اساسی مشروطيت و نمايشی- فرمايشی کردن مجلس شورای ملی بود، با جنبش عميق و نيرومندی متشکل از جوانان ، زنان ، دانشجويان ، معلمان ، روشنفکران و... روبروست. اين جنبش نوين که در پی تقلب آشکار در انتخابات رياست جمهوری به اوج خود رسيد و درپی آن با اعمال خشونت آميز و وحشی گری تا مرحله جنايت توسط حکومت اسلامی روبرو شد . با الهام از مبارزات تاريخی مردم ايران بويژه نهضت مشروطه و نهضت ملی شدن صنعت نفت ، در راه استقرار آزادی و دفاع از حقوق بشر و حاکميت ملی قدم برميدارد. اين جنبش فراگير که امروز جامه سبز به تن دارد تا دستيابی به آرزوهای تاريخی و حقوقی برحق مردم ايران يعنی آزادی ، استقرار حاکميت ملی و حفظ تماميت ارضی از پای نخواهد نشست.

پاينده ايران
جبهه ملی ايران- آلمان
۱۴ امرداد ۱۳۹۰
www.jmiran.de


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016