یکشنبه 16 مرداد 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

زهره الهيان: مصباح و مهدوی کنی يک نقطه مشترک را دنبال می کنند، ايلنا

- جريان انحرافی ممکن است فعاليت های انتخاباتی داشته باشد،‌ اما هر چه باشند اين جريان،‌ ذيل اصولگرايان تعريف نمی شوند
- محوريت کميته وحدت اصولگرايان با آيت الله مهدوی کنی است که تقريبا اکثريت اصولگرايان هم آن را پذيرفته‌اند


ايلنا: عضو فراکسيون امنيت ملی و سياست خارجی مجلس شورای اسلامی، در خصوص ارزيابی اش از پيوستن دو تن از اعضای جبهه پايداری انقلاب اسلامی به کميته ۷+۸(کميته وحدت اصولگرايان)، اظهار داشت: اضلاع مختلف جريان اصولگرايی بر اساس هدف مشترکی که دارند حرکت می کنند و اين اقدام نيز در همان راستاست.
زهره الهيان نماينده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار ايلنا، افزود: هدف مشترک اعضای جبهه پايداری انقلاب اسلامی هم وحدت با ديگر جريان های اصولگرايی بود و به همين دليل هم ذيل کميته وحدت اصولگرايان کار می کنند.
اين نماينده مجلس خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب هم بر روی وحدت اصولگرايان تأکيد دارند و از اين رو تمام اصولگرايان به اين امر توجه وی‍ژه دارند و معرفی دو چهره جبهه پايداری به کميته وحدت اصولگرايان نيز در همين راستا تعريف می شود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی در پاسخ به اين س‍ؤال که آيا با وجود دو تن از اعضای جبهه پايداری انقلاب اسلامی، اين جبهه در انتخابات آينده ليستی هماهنگ با کميته وحدت اصولگرايان خواهد داد يا باز هم روی ارائه ليست مجزا از کميته وحدت اصرار می کند؟، گفت:‌ قاعدتا جبهه پايداری انقلاب اسلامی بر اساس هدف مشترک همه اصولگرايان که همان وحدت باشد حرکت خواهد کرد و از اين رو انشاالله شاهد آن خواهيم بود که جبهه پايداری ذيل کميته وحدت اصولگرايان کار کنند.
الهيان در پاسخ به اين سؤال که آيا از اين پس اعضای جبهه پايداری انقلاب اسلامی ريش سفيدی و محوريت آيت الله مهدوی کنی برای وحدت اصولگرايان را می پذيرند يا کماکان مانند گذشته بزرگ و ريش سفيد خود را آيت الله مصباح می دانند؟، تصريح کرد:‌ چيزی که مشخص است اين است که محوريت کميته وحدت اصولگرايان با آيت الله مهدوی کنی است که تقريبا اکثريت اصولگرايان هم آن را پذيرفته اند.
وی افزود: روحانيت معزز هم در رابطه با وحدت اختلافی ندارند و از اين رو می توان گفت که آيت الله مصباح و آيت الله مهدوی کنی يک نقطه مشترک را دنبال می کنند.
عضو فراکسيون امنيت ملی و سياست خارجی مجلس شورای اسلامی در پاسخ به اين سؤال که آيا حاميان دولت هم به محوريت کميته وحدت اصولگرايان برای انتخابات آينده راضی خواهند بود، گفت: اگر حاميان دولت و جبهه پايداری قائل به وحدت باشند و به فرمايشات مقام معظم رهبری هم توجهی کنند قطعا به محوريت کميته وحدت اصولگرايان راضی خواهند بود.
وی در ادامه در خصوص فعاليت های جريان موسوم به انحرافی برای انتخابات آينده مجلس شورای اسلامی هم گفت:‌ جريان انحرافی ممکن است فعاليت های انتخاباتی داشته باشد،‌ اما هر چه باشند اين جريان،‌ ذيل اصولگرايان تعريف نمی شوند.
الهيان گفت:‌ جريان انحرافی بيشتر روی حوزه های انتخابيه کوچک در شهرستان ها متمرکز خواهد شد، اما انشاالله هوشياری و بصيرت مردم کار را از دست آن ها خارج خواهد کرد،‌ چرا که مردم هم اين جريان انحرافی را در اصولگرايان تعريف نمی کنند.
وی در ادامه سخنان خود در خصوص ضرورت مشارکت حداکثری مردم در انتخابات آينده مجلس با توجه به تحولات اخير منطقه خاورميانه اظهار کرد: يکی از پروژه هايی که دشمنان همواره آن را دنبال می کنند و در انتخابات سال ۸۸هم روی آن سرمايه گذاری داشتند جلوگيری از حضور حداکثری مردم در انتخابات بود که البته موفق نشدند.
نماينده مردم تهران در مجلس افزود:‌ پس از اين که مشارکت بالای مردم در انتخابات را ديدند تاب نياورده و با شائبه تقلب سعی کردند اين شيرينی را به تلخی مبدل کنند.
وی گفت:‌ در اين انتخابات هم تلاش دشمنان با همراهی جريان انحرافی و البته جريان فتنه بر اين خواهد بود که به نوعی از مشارکت حداکثری مردم در انتخابات جلوگيری کنند. اما انشاالله مردم با حضور حداکثری خود آن ها را نا اميد می کنند.
الهيان در مورد الزامات مشارکت حداکثری در انتخابات هم گفت:‌ بايد همه اقشار و سليقه های فکری در انتخابات حضور داشته باشند و البته اين وظيفه احزاب است تا اين فضا را آماده کنند.
وی افزود:‌ انشاالله انتخابات آينده مجلس شورای اسلامی هم به دليل اين که انتخاباتی آزاد برگزار می کنيم، با حضور و مشارکت حداکثری همه جريان های فکری و به تبع آن مردم برگزار خواهد شد. البته بايد در نظر داشت که بايد گروه هايی که در چارچوب نظام و مصالح مردم حرکت می کنند اجازه شرکت در انتخابات را داشته باشند.
عضو فراکسيون امنيت ملی و سياست خارجی مجلس در خصوص حضور اصلاح طلبان در عرصه رقابت های انتخاباتی انتخابات آينده مجلس هم گفت: افرادی به عنوان اصلاح طلب که چارچوب های نظام را قبول داشته و از خط قرمزها عبور نکرده اند؛‌ يعنی در سوابق شان چنين چيزی ثبت نشده باشد می توانند در انتخابات مشارکت کنند.
وی با اشاره به اظهارات سيدمحمد خاتمی رئيس جمهور پيشين کشورمان در خصوص الزامات مشارکت حداکثری در انتخابات آينده مجلس شورای اسلامی، گفت: آقای خاتمی به دليل سوابقی که در فتنه ۸۸ دارند جايی برای شرط گذاری ندارند و البته اين نظام هست که بايد برای ايشان شرط بگذارد.
اين نماينده مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: درست است که مشارکت حداکثری مطلوب است، اما نه به هر قيمت؛‌ از اين رو بايد تنها تفکراتی که چارچوب نظام را قبول دارند در انتخابات مشارکت کنند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016