پنجشنبه 13 مرداد 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

انتقاد حزب موتلفه از انگ زنی اصولگرايان به يکديگر، خبرآنلاين

سياست > احزاب و تشکل ها - هفته نامه "شما" ارگان حزب موتلفه در سرمقاله آخرين شماره خود که به وحدت اصولگرايان پرداخته است نوشت:

يکی از آفات جدی ، برچسب‌زنی به رقيبان درون گفتمانی بر اساس شنيده‌ها و يا پيش‌داوری‌های ذهنی است. متاسفانه اين روزها شاهديم که برخی از فعالين سياسی به راحتی رقيب خود را به سکوت در برابر فتنه يا گروه انحرافی متهم می‌سازند، اين اتهامات گاه حتی به برخی چهره‌ها زده‌ می‌شود که از پرحضورترين‌ها در رسانه با اتخاذ مواضع صريح در برابر اين دو گروه بوده‌اند. چنين رفتارهايی به جای خويشتن‌داری از قضاوت زودهنگام و به دور از تحقيق کافی ، سبب تزايد کدورت‌ها و مخدوش‌شدن آينده وحدت خواهد شد. منازعاتی که گاه از اساس حاصل يک خبر دروغ برخاسته از دستگاه تبليغاتی و جنگ روانی دشمن از يک سو و علاقه وافر پايگاه‌های خبری جوينده مخاطب از سوی ديگر است؛ سايتهايی که برای داشتن اخبار داغ، بدون هرگونه ارزيابی خبر به انتشار آن دست می‌زنند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


يکی ديگر از آفت‌های ‌اين مسير سهم‌خواهی است. اگرچه بزرگان اصولگرايی که از تهذيب نفس برخوردارند هيچگاه سهم‌خواهی را جايگزين شايسته‌سالاری نمی‌کنند؛ اما متاسفانه برخی که دچار لغزش‌هايی در حب مقام و حب شهرت گرديده‌اند، آشکارا به مطالبه "سهم" و نه مطالبه انتخاب شايسته‌ترها اقدام می‌نمايند و جالب‌تر آنکه در ادامه رقيبان را نيز با برچسب سهم‌خواهی ملکوک می‌کنند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016