یکشنبه 16 مرداد 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

نگرانی ازسلامت مهدی خزعلی در نوزدهمين روز از اعتصاب غذا، جرس

همزمان با نوزدهمين روز اعتصاب غذای “دکتر مهدی خزعلی” جمعی از دانشجويان دانشگاه آزاد به همراه “دکتر محمد نوری زاد” به ديدار خانواده دکتر مهدی خزعلی رفتند.

به گزارش جرس، در اين ديدار که در دفتر انتشارات حيان و در فضايی صميمانه انجام شد همسر و فرزند کوچک مهدی خزعلی حضور داشتند و همسر مهدی خزعلی در مورد آخرين وضعيت ايشان و پيگيری های صورت گرفته توضيحاتی داد.

وی با ابراز نگرانی از وضعيت دکتر خزعلی اظهار داشت: از زمان دستگيری تا کنون همسرم (۱۹ روز) در اعتصاب غذا بسر می برند، در طی اين مدت هيچ بازجويی و تفهيم اتهامی صورت نگرفته است. در يک سلول ۴ متری همراه يک قاچاقچی مواد مخدر محکوم به اعدام نگهداری می شدند. هم اکنون نيز مدتی است با يکی از شهروندان بهائی هم سلول هستند. سلول به قدری کوچک است که شب ها موقع خواب فضای کافی وجود ندارد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


در ادامه همسر مهدی خزعلی ضمن ابراز نگرانی از عوارض اعتصاب غذا و عزم اين فعال مدنی برای ادامه اعتصاب گفت: وی دچار کاهش وزن محسوس و ضعف شديد شده و در ملاقات با خانواده اعلام کرده که تا برآورده شدن خواست ها دست از اعتصاب غذا نخواهند کشيد. وی در ملاقات گفت:«مگر خون من از خون سيد الشهدا رنگين تراست. ….تا پای جان می ايستم.»

همسر خزعلی با اشاره به ديدار مهدی خزعلی در زمان آزادی با برخی از مراجع افزود: “ايشان برای اعتصاب از برخی مراجع فتوا گرفته بود مبنی بر اينکه اگر اعتصاب تنها راهی است که می شود به وسيله آن اعتراض کرد عيبی ندارد.”

وی در ادامه با اظهار نگرانی از سلامت همسرش گفت: چون در دستگيری ۲ سال قبل هم خزعلی اعتصاب غذا کرده بود و دچار زخم معده شدند ممکن است اين بيماری دوباره برگردد و معده اش دوباره خونريزی کند.

او گفت: مهدی خزعلی معتقد است که به ناحق بازداشت شده است و تنها عقايدش رو می نوشت و حرفها و نوشته هايش بيهوده و تحت تاثير جو نبود بلکه به حرفهاش اعتقاد کامل داشت. وی اظهار داشت بيشتر فشار ها به خاطر نوشته ها و وبلاگ ايشان هست و اينکه عنوان شده است که تنها راه برای اينکه جلوی نوشتن وی را بگيرند زندان و بازداشت است.

بر اساس اين گزارش، محمد نوری زاد با توجه به اخلاق مداری و پايبندی بر عقيده دکتر خزعلی نسبت به ادامه اعتصاب غذا اظهار نگرانی کرد،

دکتر محمد نوريزاد از فعاليتهای علمی مهدی خزعلی و کتابهای وی گفت و به سوابق علمی وی اشاره کرد و گفت: وی علی رغم اختلاف عقيده با پدرشان رفتار بسيار مودبانه ای دارند و هر گز از دايره ادب خارج نشده استد.

در اين ديدار دکتر نوريزاد با اشاره به تاليفات و تحقيقات خزعلی در رشته خود، وی را فردی متخصص خواند و شجاعت و تعهد وی را در افشای حقايق طی اتفاقات بعد از انتخابات در وب نوشته هايش ستود.

دکتر نوريزاد ادامه داد: وی هيچ بازجويی ندارد و فقط برای اذيت و تحت فشار قرار داد زندانی است. در چنين حالتی اعتصاب غذا تنها راه اعتراض برای کسی هست که نمی تواند حرفش را بزند.

وی در ادامه گفت: رفتار حاکميت قانونی نيست و خلاف قانون عمل می کند و قابل پيش بينی نيست.

در پايان نيز دانشجويان در آستانه اذان مغرب از خداوند بزرگ برای خانواده مهدی خزعلی و ساير زندانيان سياسی و بی گناه توفيق و صبر و برای حاکمان و زمامداران عقلانيت مسئلت کردند و آزادی مهدی کروبی و مير حسين موسوی و آزادی ايران را خواستار شدند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016