سه شنبه 18 مرداد 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

به اتهام تلاش برای کودتا؛ حکم بازداشت ۱۴ مقام ارشد ارتش ترکيه صادر شد، ايسنا

ترکيه حکم جلب ۱۴ تن از افسران ارتش از جمله شش ژنرال و يک درياسالار را به اتهام تلاش برای کودتا عليه دولت ترکيه صادر کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، به نوشته روزنامه الخليج، دادگاه ترکيه دستور بازداشت ۱۴ افسر ارشد ارتش ترکيه از جمله نصرت اشديلر، مسئول آموزش ارتش، اسماعيل حکی بکين، رئيس سرويس اطلاعات ستاد مشترک ارتش اين کشور را صادر کرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


خبرگزاری ترکيه اعلام کرد که نام حسن ايگشيز يکی از افسران بازنشسته ارتش ترکيه نيز در ميان اين افراد به چشم می‌خورد.

حدود ۲۲ تن از افسران ارتش ترکيه چندی قبل به تلاش برای کودتا عليه دولت اين کشور متهم شده بودند. يکی از اتهامات اين افراد ايجاد سايت‌هايی عليه دولت و انتشار تبليغات سوء است.

تعدادی از افسران ارتش به دنبال تلاش برای کودتا در سال ۲۰۰۳ بازداشت شده بودند حزب حاکم ترکيه اعلام کرد که اين طرح کمی بعد از به قدرت رسيدن اين حزب در سال ۲۰۰۲ برنامه ريزی شد.

پيش بينی می‌شود اين متهمان به ۱۵ تا ۲۰ سال حبس محکوم شوند.

از سال ۱۹۶۰ ارتش ترکيه که خود را حامی دولت‌های لائيک می‌داند و چهار دولت از جمله دولت نجم الدين اربکان، يکی از رهبران اسلامگرا در سال ۱۹۹۷ را سرنگون کرد.

۱۰ روز پيش، چهار فرمانده ارشد ارتش ترکيه در اعتراض به ادامه تحقيقات قضايی درباره صدها افسر وظيفه و افسر بازنشسته، از مقام‌های خود استعفا دادند.

دولت ترکيه که بلافاصله پس از اين استعفای دسته جمعی، جانشين‌های آنها رامعرفی کرد، می‌گويد که به تحقيقات درباره ادعاها مبنی بر فعاليت‌های ضد دولتی در داخل ارتش، ادامه می‌دهد.

درحال حاضر دادگاه در حال بررسی پرونده نزديک به ۲۰۰ افسر ارتش ترکيه است که گفته می شود طرح آنها برای سرنگون کردن دولت آقای اردوغان، هشت سال پيش کشف شد.

حکم دستگيری‌های اخير در رابطه با چند وبسايت ضد دولتی که گفته می شود توسط ارتش راه اندازی شده، صادر شده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016