چهارشنبه 19 مرداد 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

انتقاد شديد احمدی‌نژاد از پليس انگليس: اين رفتار وحشيانه با مردم مطلقاً قابل قبول نيست، فارس

خبرگزاری فارس: رئيس جمهور با انتقاد شديد از سرکوب معترضان توسط پليس انگلستان تأکيد کرد که به مسئولان انگليسی ‌‌‌نصيحت می‌کنم رفتار وحشيانه خود را اصلاح کنند، چرا‌که اين رفتار وحشيانه با مردم مطلقا قابل قبول نيست.

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری فارس، محمود احمدی‌نژاد رئيس جمهور که در پايان جلسه امروز هيئت دولت در جمع خبرنگاران حاضر شده بود، در پاسخ به سؤالی در خصوص موضع نظام جمهوری اسلامی در قبال سرکوب مردم معترض در انگلستان توسط دولت اين کشور گفت: ريشه مشکلات امروز دنيا به نوع مديريت بر جوامع برمی‌گردد. توده‌های مردم نوعا طرفدار عدالت، صلح، همبستگی و زندگی مسالمت‌‌آميز هستند.

وی ريشه و عامل اصلی تبعيض‌ها، مشکلات و ظلم‌های موجود جهان را مديريت‌های حاکم بر جوامع عنوان و تصريح کرد: طی سده اخير بدترين نوع مديريت تاريخ بر جوامع انسانی حاکم شد؛ از يک لحاظ حتی بدتر از دوره استعماری و برده‌داری بود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


رئيس جمهور با اشاره به کشته شدن بيش از ۱۰۰ ميليون انسان طی قرن گذشته گفت که اين کشت و کشتار حاصل مديريت حاکم بر جهان بود.

احمدی‌نژاد افزود: کينه ورزی، فاصله طبقاتی و فقر قريب به ۳ ميليارد انسان که يک ميليارد و ۲۰۰ ميليون نفر آن در فقر مطلق هستند، حاصل مديريت حاکم بر جهان است که صد سال و قبل از آن ۳۰۰ سال سيستم سرمايه‌داری به وجود آمد و همه انسان‌ها را کارگر خود قرار داد که در آن حرف ملت‌ها شنيده نمی‌شود و امروز جلوه روشن آن را در انگلستان می‌بينيم.

وی همچنين با اشاره به مصاحبه خبرنگار يورو‌نيوز با وی گفت: اين خبرنگار در خصوص اپوزيسيون در ايران از بنده پرسيد که من جواب دادم آيا در خود اين کشورهای غربی اپوزيسيون وجود دارد که آن خبرنگار گفت بله، در‌حالی‌که به اعتقاد بنده همه اين سياستمداران يکی هستند و اپوزيسيون همان مردم و توده‌های مردم هستند که امروز در خيابان‌های لندن کتک می‌خورند.

رئيس جمهور يادآور شد: اين چه طرز رفتار با مردمی است که از فقر و تبعيض به ستوه آمده‌اند، در حالی که اينها مدعی هستند الگو و معيار زندگی حقوق بشر را به جهان ارائه می‌کند ولی ما زشت‌ترين رفتارها را در هجمه پليس لندن به مردم اين کشور می‌بينيم.

احمدی‌نژاد خطاب به مسئولين انگليس توصيه کرد که توجه کنند دنيا عوض شده و دوره اينکه چند خانواده سرمايه‌دار با استعمار مردم برای خود ثروت‌اندوزی کنند، به پايان رسيده است.

وی با بيان اينکه مسئولين انگليس بايد حرف ملت‌شان را شنيده و آن را بپذيرند،‌ اظهار داشت: فقر و طاقت مردم انگليس از اين تبعيض‌ها و فقر به سر آمده است، از همين رو فرياد می‌زنند و می‌گويند اميدی به آينده در اين کشور وجود ندارد؛ ما که رفتيم به فکر جوانان باشيد.

رئيس جمهور با اشاره به وجود بحران اقتصادی در اروپا، آن‌را حاصل سياست‌های مديران اروپا و آمريکا دانست و گفت که چرا مردم بايد تاوان اين مديريت را بپردازند.

"مسئولان انگليس معترضان اين کشور را قاچاقچيان مواد مخدر و اراذل و اوباش معرفی می‌کنند. سؤال اين است که آيا اين تعداد قاچاقچی مواد مخدر در انگلستان وجود دارد که اگر اينگونه باشد، بايد دور انگلستان يک ديواری کشيده شود و همه آنها محاکمه شوند تا ساير ملت‌ها در امان باشند ".

احمدی‌نژاد با بيان اينکه دولتمردان انگليس به جای دخالت در امور ساير کشورها، لشکرکشی به افغانستان، ليبی و منطقه ما به فکر حل مشکل مردم خودشان باشند، خاطرنشان کرد: اين سياستمداران که با استعمار مردمشان برای خود ثروت‌اندوزی کردند، حساب بانکی خود را به مردم اعلام و از آن سياست‌ها به نفع مردم خود استفاده کنند.

وی در ادامه سخنان خود مجددا همه را خطاب قرار داد و تأکيد کرد:‌ همه بدانند که انسان‌ها بيدار شدند. دوره‌ای که ۴ نفر در لندن با اعزام نيروی نظامی نصف مردم دنيا را به استعمار بکشند و دوره‌ای که با انتشار چند خبر دورغين ذهن مردم را منحرف کنند، گذشته است، بنابر‌اين ‌نصيحت می‌کنم رفتار وحشيانه خود را اصلاح کنند، چرا‌که اين رفتار وحشيانه با مردم مطلقا قابل قبول نيست.

رئيس جمهور با بيان اينکه سياستمداران انگليس به مردم آزادی و فرصت دخالت در امور اصلی جامعه‌شان را بدهند، گفت: بنده نگران انفجار اجتماعی در غرب هستم که کسی نتواند آن‌را کنترل کند.

احمدی‌نژاد با اشاره به تحميل جنگ اول و دوم جهانی بر مردم اروپا که سود آن به جيب سرمايه‌داران آمريکايی سرازير شد، خاطرنشان کرد: الان دوباره می‌خواهند ضرری که به دنبال سياست‌های غلط اينها به وجود آمده را از جيب مردمشان بردارند که بنده به مديران اروپايی نصيحت می‌کنم کنار مردم بنشينند و حرف آنها را شنيده و عادلانه و عاقلانه تصميم بگيرند.

وی با انتقاد از سکوت سازمان ملل و شورای امنيت در قبال سرکوب مردم انگلستان گفت: اگر يک صدم اين سرکوب‌ها در ساير کشورها اتفاق می‌افتاد، اين سازمان‌های مدعی حقوق بشر خود را خفه می‌کردند اما بايد پرسيد چرا الان ساکت هستند؟ چه اتفاقی بايد بيفتد که شما عکس‌العمل نشان دهيد؟ آيا اصلا می‌توانيدحرکتی انجام دهيد؟

رئيس جمهور اتفاقات انگلستان را آزمايشی برای کارآمدی سازمان ملل و شورای امنيت دانست و خطاب به آنها اظهار داشت: اگر نمی‌توانيد در مقابل اين اتفاقات کاری انجام دهيد، يعنی نمی‌توانيد دنيا را اداره کنيد.

احمدی‌نژاد افزود: حرف‌های ما دلسوزانه است چرا‌که ‌می‌خواهيم همه انسان‌ها در آرامش زندگی کنند.

وی با اشاره به ماه مبارک رمضان ابراز اميدواری کرد که لطف خداوند شامل حال همه مردم دنيا شود.

رئيس جمهور بر ادامه اين گفت‌وگو با خبرنگاران در پاسخ به سؤالی مبنی بر اينکه با توجه به قحطی به وجود آمده در سومالی شاهد هيچ‌گونه اجماع جهانی نيستيم؛ بايد چه کرد؟ يادآور شد: اين هم از نمادهای همان مديريت حاکم بر جهان است.

احمدی‌نژاد ادامه داد:‌ اگر به دولت آمريکا و ناتو گفته شود ۱۰ هزار بمب را بر سر مردم ليبی بريزيد، يک روزه اين کار را انجام می‌دهند اما الان که گفته می‌شود به مردم سومالی کمک کنيد، ۶ ماه طول می‌کشد که اين اشکال از مديريت و سيستم حاکم بوده و معلوم است نمی‌توانند اين کار را بکنند چرا‌که فکر آن را نکردند.

وی در همين زمينه ادامه داد: ليبی را می‌بينيم که بمب‌باران می‌کنند. ما می‌گوييم با اين هواپيماها به جای بمباران ليبی مواد غذايی به مردم سومالی برسانيد و ما حاضريم در اين کار مشارکت کنيم.

رئيس جمهور به اختصاص ۲۵ ميليارد تومان کالا برای ارسال به مردم قحطی زده ليبی اشاره و خاطرنشان کرد: از مردم‌مان نيز می‌خواهيم به مردم سومالی کمک کنند.

احمدی‌نژاد دليل عدم کمک آمريکا و اروپا را به مردم قحطی زده سومالی را نبود سود مادی در اين کار برای آنها دانست و گفت: نگاه آنها به اين موضوعات انسانی نيست و انسان‌ها برايشان اولويت ندارد و اولويت آنها ديد خودشان است. اميدوارم با همت همه ملت‌ها اين مشکلات به صورت ريشه‌ای حل شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016