دوشنبه 24 مرداد 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

عذرخواهی نسيم از جوانفکر و کلهر، ايرنا

تهران- پايگاه خبری نسيم آنلاين به خاطر انتشار ناقص مصاحبه 'مهدی کلهر' و سرمقاله 'علی اکبر جوانفکر' که موجب جنجال رسانه ای عليه ويژه نامه 'خاتون' روزنامه ايران شد، در توضيحی در اين مورد از آنان عذرخواهی کرد.

در توضيح اين پايگاه خبری آمده است: به دنبال انتشار ويژه‌نامه‌ای با عنوان 'خاتون' در روز شنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۰ که در آن مطالبی در خصوص حجاب، نقد طرح امنيت اخلاقی و نيز 'چادر مشکی' به عنوان مصداق برتر حجاب اسلامی مطرح شده بود، روز گذشته (يکشنبه) دو خبر در گروه سياسی خبرگزاری پيام کوتاه «نسيم» منتشر شد که بازتاب‌هايی را در فضای رسانه‌ای کشور به همراه داشت.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


از آنجا که رويکرد خبرگزاری نسيم، کوتاه‌نويسی و انتشار پيام کوتاه می‌باشد، بخش‌هايی از مصاحبه مهدی کلهر، مشاور سابق رسانه‌ای رئيس جمهوری و قسمتی از سرمقاله علی اکبر جوانفکر، سرپرست موسسه مطبوعاتی ايران که در ويژه‌نامه خاتون درج شده بود، در خبرگزاری منتشر شد که متأسفانه به دليل تاکيد بر کوتاه‌نويسی، سهوا بخش‌هايی از اين مطالب حذف شد که «نسيم»، پس از اطلاع از خطای صورت گرفته، نسبت به اصلاح موارد ياد شده اقدام کرد.
اين خبرگزاری درعين حال که نقد جدی مسائل مطرح شده در اين نشريه پيرامون موضوع حجاب را رسالت خود می‌داند و همچنان بر ايجاد بستری برای نقد عالمانه محتوای مورد اشاره تاکيد دارد، بدين وسيله از آقايان جوانفکر و کلهر به دليل درج ناقص مطالبشان عذرخواهی می‌کند.

سرپرست روزنامه ايران روز يکشنبه در ارزيابی موافقت‌ها و مخالفت‌ها با ويژه نامه خاتون به ايسنا گفت: به نظر من در مباحث انديشه‌ای و فکری بايد از کارهای سياسی وهجمه‌های تبليغی بر‌حذر بود تا اصحاب انديشه با فراغ بال و بدون دغدغه به وظايف خويش عمل کنند، اما متأسفانه برخی با مستمسک قرار دادن برخی مطالب تحريف شده که اساساً نه در ويژه‌نامه خاتون و نه درهيچ‌يک از نظرات ما وجود ندارد، به حرکتی سياسی دست زده‌اند، در حالی که بنا بر سفارشات اکيد و مکرر رهبر معظم انقلاب نبايد فضای جامعه را نا‌آرام جلوه داد.
وی ادامه داد: اکثريت مطالب خاتون که بالغ بر يکصد گفت‌و‌گو، مقاله و يادداشت و گزارش دقيق علمی و تحقيقی است، از سوی علمای محترم و انديشمندان حوزوی نگارش يافته و هرگونه موافقت و مخالفت با آن نيز بايد در فضای علمی مطرح شود تا بتوانيم از ماحصل اين تلاش‌های علمی الگوی جامع و کاملی برای حجاب و عفاف تهيه کنيم.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016