دوشنبه 24 مرداد 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

علی‌اکبر جوانفکر، سرپرست روزنامه ايران: عليه ويژه‌نامه فرهنگی "خاتون" موج تحريف،‌ دروغ‌پردازی و جعل واقعيت به راه انداختند، ايران

روز شنبه گذشته به همت روزنامه و جمعی از تلاشگران عرصه فرهنگی کشور، ويژه‌نامه‌ای به نام خاتون و در پاسداشت مقام و منزلت زن مسلمان ايرانی منتشر شد و در دسترس مردم فهيم و عزيز ايران قرار گرفت اما رسانه‌های خبری وابسته به جريان مدعی اصولگرايی در اقدامی موهن و منزجرکننده،‌ عليه اين ويژه‌نامه فرهنگی يک موج تبليغاتی برپايه تحريف،‌ دروغ‌پردازی و جعل واقعيت به راه انداختند

و متعاقب آن برخی از رسانه‌ها! از احتمال اعلام جرم دادستان عمومی و انقلاب تهران عليه روزنامه خبر دادند که اين نيز نتيجه داد و آقای عباس جعفری دولت‌آبادی رسماً عليه سرپرست روزنامه اعلام جرم کرد.

بيش از سه ماه است که مسئوليت اداره مؤسسه مطبوعاتی – فرهنگی را برعهده گرفته‌ام و طی اين مدت نيز جناب آقای دولت‌آبادی سه بار عليه مدير يک روزنامه اعلام جرم کرده است که اتفاقاً هر سه بار نيز عليه سرپرست روزنامه رسمی و مديرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی بوده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


در اعلام جرم دادستان تهران آمده است: روزنامه در ضميمه مردادماه با عنوان «خاتون يک» به درج مطالبی راجع به حجاب و اعتقادات زن مسلمان ايرانی پرداخته و با حمله به چادر و طرح حجاب و عفاف، با ترويج اباحه‌گری در حوزه پوشش اسلامی، مطالبی را درج کرده که جريحه‌دارکننده عفت و اخلاق عمومی است.

دست‌اندرکاران روزنامه در فصل جديد فعاليت رسانه‌ای خود،‌ اهتمام خويش را به دفاع از اصول و ارزش‌های ناب و اصيل انقلاب اسلامی، تبعيت از رهبر حکيم و فرزانه انقلاب،‌ تأمين حقوق مردم و منافع ملی،‌ اجرای صحيح و دقيق قانون، طرح مطالبات عمومی از جمله مقابله با رفتارهای ناهنجار سياسی و ظلم و بی‌عدالتی در اشکال مختلف آن معطوف کرده و کوشيده‌اند در چارچوب اهداف و آرمان‌های متعالی مردم و نظام مقدس جمهوری اسلامی ايران به وظايف حرفه‌ای خود عمل کنند.

طی ماه‌های اخير جبهه به هم پيوسته‌ای از رسانه‌های جريان مدعی اصولگرايی و برخوردار از همکاری و حمايت رسانه‌های مدعی اصلاح‌طلبی،‌ حملات سنگين و همه‌جانبه سياسی و تبليغاتی را عليه دولت خدمتگزار،‌ رئيس جمهور مردمی و برخی از همکاران صديق وی تدارک ديدند و با توسل به روش‌های غيراخلاقی نظير تحريف،‌ افترا،‌ جعل،‌ توهين و تهمت‌های بی‌اساس تلاش کردند تا جمعی از خدمتگزاران به مردم و انقلاب را در قالب يک جريان ساختگی و موهوم به نام جريان انحرافی تعريف کنند و از اين طريق وجهه، اعتبار و منزلت اجتماعی آنان را مخدوش نمايند. نکته حائز اهميت آن است که اين همه،‌ در برابر ديدگان دادستان محترم تهران اتفاق افتاد و آب از آب هم تکان نخورد.

البته اين هجمه‌ها بی‌تأثير نيز نبوده است. سايت‌های اطلاع‌رسانی حاميان دولت فيلتر شد، عده‌ای از آنها بازداشت و زندانی شدند و بعضاً تا ۶۰ روز در زندان انفرادی به سربردند و هنوز برخی از آنها زندانی هستند و البته آسيب‌های روحی و روانی زيادی نيز به اعضای خانواده و بستگان آنها وارد شده است.

آقای احمدی‌نژاد به عنوان رئيس جمهور و بالاترين مقام رسمی کشور پس از مقام معظم رهبری،‌ بايد در برابر هرگونه رفتار ناهنجار سياسی و رسانه‌ای مصونيت داشته باشد اما در برابر بی تفاوتی دستگاه قضايی و مدعی‌العموم،‌ متأسفانه شاهد بی‌سابقه‌ترين رفتارهای هنجارشکنانه و توهين‌های ناجوانمردانه به رئيس جمهور عزيز و مردمی بوديم و بازهم آب از آب تکان نخورد.

حاميان دولت تا اعماق وجودشان متعهد به انقلاب اسلامی و ارزش‌های ناب آن هستند و به همين دليل نيز همه ناملايمات و رنج‌ها و مرارت‌ها را،‌ صبورانه و متواضعانه تحمل می‌کنند و صد البته حسرت هرگونه رفتار نابخردانه و دشمن شادکن برای به چالش کشيدن نظام اسلامی را بر دل بدخواهان و کينه‌توزان داخلی و خارجی،‌ گذاشته و خواهند گذاشت.

ما نظام مقدس جمهوری اسلامی ايران را که در رأس آن ولی فقيه عادل،‌ عالم و حکيمی مانند حضرت آيت‌الله خامنه‌ای (مدظله) قرار دارد،‌ با همه وجود باور داريم و آن را به عنوان شايسته‌ترين نظام حکومتی می‌ستاييم و بر اين اساس به اجرای عدالت در دستگاه قضايی نيز اعتماد و اطمينان داريم. آقای دولت‌آبادی به عنوان دادستان محترم تهران و مدعی‌العموم می‌تواند به روند اعلام جرم‌های خود عليه سرپرست روزنامه ادامه دهد و بنده نيز در احترام به دستگاه قضايی هر بار مجدانه‌تر از قبل در دادگاه حضور خواهم يافت و به ادعاهای دادستان پاسخ خواهم داد اما ترديدی ندارم که ايشان تحت تأثير فضای کاذب رسانه‌ای دست به اقدام زده است و اين بار نيز همانند دو بار قبلی، هيچ مستندی برای اثبات جرم وجود ندارد.

تهيه‌کنندگان نشريه خاتون،‌ حجاب را يک اعتقاد دينی و ارزشی منطبق با طبيعت انسان و چادر را،‌ حجاب برتر می‌دانند و بر اين باورند که برخی جريان‌های سياسی و رسانه‌ای با توسل به روش‌های غيراخلاقی و ناجوانمردانه،‌ اقدام به تحريف مطالب خاتون کرده‌اند و آن را دستاويزی برای تشديد اتهامات بی‌اساس عليه دولت مردمی احمدی‌نژاد قرار داده‌اند.

افکار عمومی نظاره‌گر نحوه برخورد دادستان محترم با رسانه‌هايی است که برپايه تحريف و دروغ‌پردازی،‌ به تشويش اذهان عمومی و ايجاد تنش در جامعه می‌پردازند. مردم در اين باره قضاوت خواهند کرد و برای اين سؤال نيز به دنبال پاسخ قانع‌کننده‌ای خواهند بود که چرا هنجارشکنان مخالف دولت، از پيگرد قضايی مصون هستند اما حاميان دولت به راحتی و مکرر تحت پيگرد قضايی قرار می‌گيرند؟


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016