سه شنبه 25 مرداد 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

احمدی‌مقدم، فرمانده ناجا: امنيت در ايران مثال‌زدنی است، نظام حفاظت اطلاعات در اخبار حوادث مطلوب نيست، ايسنا

فرمانده نيروی انتظامی با تأکيد بر اينکه رسانه‌ها بايد زبان و صدای مردم باشند، گفت: مردم بايد مطالبات خود را از طريق رسانه‌ها به گوش مسئولان نظام برسانند.

به گزارش سرويس «حوادث» خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، سردار اسماعيل احمدی‌مقدم ضمن تبريک سالروز ميلاد حضرت امام حسن مجتبی (ع) و همچنين روز خبرنگار، گفت: با توجه به ترافيک کاری اصحاب رسانه مراسم گراميداشت روز خبرنگار در نيروی انتظامی با چند روز تأخير برگزار شد.

فرمانده نيروی انتظامی با اشاره به نوپايی معاونت اجتماعی اين نيرو خاطرنشان کرد: با وجود اين که از زمان تأسيس اين معاونت زمان چندانی نمی‌گذرد اما توانسته اقدامات قابل توجهی در راستای تعامل با اصحاب رسانه انجام دهد.

وی به رويکرد جامعه محوری نيروی انتظامی در چند سال اخير اشاره کرد و گفت: پليس بايد در مقابل مطالبات به حق مردم پاسخگو باشد و در راستای ارائه خدمات به آنان با سرعت اقدام کند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


پليس برای حفظ و برقراری نظم نياز به همکاری رسانه‌ها دارد
مردم بايد مطالباتشان را از رسانه‌ها به گوش مسئولان نظام برسانند

احمدی‌مقدم تنوع و گستردگی مأموريت‌های نيروی انتظامی را يادآور شد و تصريح‌کرد: پليس برای تحقق اهداف خود که همان حفظ و برقراری نظم و امنيت در جامعه است، نياز به همکاری و همياری رسانه‌ها دارد.

فرمانده ناجا با تأکيد بر اينکه رسانه‌ها بايد زبان و صدای مردم باشند، اظهارداشت: مردم بايد مطالبات خود را از طريق رسانه‌ها به گوش مسئولان نظام برسانند.

وی با بيان اينکه در گذشته رسانه‌ها بلندگوی مسئولان به ‌شمار می‌رفتند، افزود: مهمترين رسالت رسانه‌ها انعکاس مطالبات مردم به گوش مسئولان امر است.

احمدی‌مقدم با اشاره به اينکه رسانه‌ها بايد با رويکرد نقد به مسايل جامعه بپردازند نه تخريب، از صداقت، صراحت، شفافيت و انصاف به عنوان مهمترين انتظاراتی نام برد که پليس از رسانه‌ها دارد.

فرمانده نيروی انتظامی با تأکيد بر اينکه امنيت در ايران مثال‌زدنی است، خاطرنشان کرد: امروز چه در روش‌ها و چه در ابزارها، قدرت کشف و دستگيری پليس به‌ويژه در جرايم جنايی بالاست.

به گزارش ايسنا،وی با اشاره به اينکه نظام حيطه‌بندی و حفاظت اطلاعات در اخبار حوادث کشور مطلوب نيست گفت:‌ گاهی در مرحله رسيدگی به جرم، اطلاع‌رسانی موجب از دست‌رفتن سرنخ‌ها می‌شود بنابراين در پاسخ به پرسش‌هايی که به عمل می‌آيد اظهار تجاهل می‌کنيم تا پرونده بسته شود.

احمدی‌مقدم بابيان اينکه در ايام فتنه مواردی مانند قتل يک دختر يا فرار دختری ديگر و همچنين سوزاندن نفر سوم از مواردی بود که ما را زير بمباران رسانه‌ای قرار داد، گفت: با اين وجود در پاسخ به همکارانم که معتقد به جواب دادن بودند گفتم بايد فنی برخورد کنيم و بعد از کشف پرونده آن را رسانه‌ای کنيم و در موردی ديگر برای خانمی که مجلس ختم گرفته بودند ما از صحت و سلامت او آگاه بوديم و ارتباطات تلفنی وی را رصد می کرديم اما از آنجا که نمی‌خواستيم اين سر نخ را از دست دهيم مورد وی را رسانه‌ای نکرديم.


ضعف در اطلاع‌رسانی موجب تامين اخبار رسانه‌ها از منابع ضعيف‌تر می‌شود

فرمانده ناجا با اشاره به پرونده‌های تجاوز به عنفی که اخيرا افشاء شد، اظهارکرد: بايد کار نزديک‌تری با رسانه‌ها انجام دهيم زيرا ضعف اطلاع‌رسانی موجب می‌شود که اخبار رسانه‌ها از منابع ضعيف‌تر تامين شود که اين آسيب‌زاست.

احمدی‌مقدم با بيان اينکه به مردم بايد ياد دهيم که چگونه از خود محافظت و ما را در کشف جرم ياری کنند، خاطرنشان کرد: اتاق فکر رسانه در نيروی انتظامی فعال است و ما در اين باره از با تجربه‌های رسانه استفاده و از هرگونه پيشنهادات سازنده نيز در اين باره و همکاری با رسانه‌ها و همچنين اطلاع‌رسانی استقبال می‌کنيم.


نيروی انتظامی از خطا مبرا نيست

وی با بيان اينکه نيروی انتظامی از خطا مبرا نيست گفت: بايد انگيزه‌ها را افزايش دهيم و در راستای برطرف کردن ضعف‌هايمان گام برداريم.

به گزارش ايسنا، در اين مراسم که با حضور فرمانده ناجا، معاون اجتماعی ناجا، معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد از سردبيران، مديران و خبرنگاران عرصه خبر و اطلاع‌رسانی تقدير شد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016