چهارشنبه 12 مرداد 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

معاون عمليات پليس تهران: دستگيری ۲۲۰ نفر و کشف۱۷۸۰ قبضه سلاح سرد در پايتخت، ايسنا

اجرای مرحله جديد برخورد با حاملان و توزيع‌کنندگان سلاح سرد بزودی
معاون عمليات فرماندهی انتظامی تهران بزرگ با اعلام اجرای چهارمين مرحله برخورد با سازندگان، توليد‌کنندگان و حاملان سلاح سرد در پايتخت از دستگيری ۲۲۰ نفر در اين رابطه خبرداد.

به گزارش خبرنگار «حوادث» خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، سرهنگ قادرکريمی روز چهارشنبه در حاشيه برگزاری نمايشگاه کشفيات سلاح سرد پليس تهران افزود: چهارمين مرحله برخورد با سازندگان، توليدکنندگان و حاملان سلاح سرد روز گذشته با هماهنگی دستگاه قضايی در ۲۰ نقطه تهران اجرا شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی ادامه داد: در اين طرح طی ۱۲ ساعت ۲۲۰ نفر دستگير شدند که از اين تعداد ۲۵ نفر در بحث ساخت و توزيع سلاح‌های سرد فعاليت داشتند و مابقی از حاملان سلاح سرد محسوب می‌شدند.

کريمی خاطرنشان کرد: در اين طرح ۲۵ نفر از دستگيرشدگان نيز از اراذل و اوباش بودند که سلاح سرد به همراه داشتند و اين افراد از سوی پليس دستگير و الزامات قضايی در رابطه با اين افراد انجام خواهد شد.

به گفته کريمی در اين طرح يکهزار و ۷۸۰ قبضه سلاح سرد از جمله قمه، شمشير، پنجه بوکس و چاقوهای غيرمتعارف کشف شد.

معاون عمليات فرماندهی انتظامی تهران بزرگ اضافه کرد: در اين طرح پنج نقطه که به صورت غيرقانونی اقدام به توليد زيرزمينی سلاح سرد غيرمجاز کرده بودند نيز توقيف و پلمپ شد. اين در حاليست که پليس با اصنافی که اقدام به در معرض ديد گذاشتن سلاح‌های غيرمتعارف همچون شمشير و قمه کنند برخورد خواهد کرد که در اين رابطه پليس اماکن به اين اصناف تذکرات لازم را داده است.

وی خاطرنشان کرد: همچنين با اجرای اين طرح تعدادی از سارقان نيز دستگير شده و ۲۵ دستگاه موتورسيکلت و ۴۵ دستگاه خودرو سرقتی هم توقيف شد.

به گفته معاون عمليات فرماندهی انتظامی تهران بزرگ مردم از اجرای اين طرح توسط پليس اظهار رضايت کرده و خواستار ادامه چنين طرح‌هايی در پايتخت شدند.

به گزارش ايسنا، وی با بيان اينکه طرح‌های صورت گرفته از سوی پليس بر اساس گزارشات مردمی است که از طريق پليس ۱۱۰ اعلام می شود، افزود: اجرای اين طرح‌ها ادامه خواهد يافت و بزودی مرحله پنجم برخورد با حاملان، توليدکنندگان و توزيع‌کنندگان سلاح سرد اجرا می‌شود.

وی به بررسی لايحه سلاح سرد در مجلس اشاره کرد و گفت: خواهشمنديم که اين لايحه هر چه سريعتر به تصويب برسد تا پليس بتواند برخورد مناسب‌تر و قاطعانه‌تری را نسبت به حاملان سلاح سرد داشته باشد.

کريمی در عين حال تصريح کرد: نداشتن قانون در رابطه با اين موضوع موجب نمی‌شود که پليس با افرادی که اقدام به حمل سلاح سرد می‌کنند برخوردی نداشته باشد.

معاون عمليات فرمانده انتظامی تهران بزرگ در پايان خاطرنشان کرد: طرح‌های ديگری نيز در دستور کار پليس قرار دارد که بزودی اعلام می‌شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016