چهارشنبه 2 شهریور 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

حجم ذخاير گاز ايران افزايش يافت، مهر

مدير عامل شرکت نفت مناطق مرکزی با اشاره به افزايش حجم ذخاير گاز ايران با اجرای يک طرح افزايش ضريب بازيافت در ميدان وراوی از افزايش ۵۰ درصدی عمر اين مخزن گازی تا افق چشم انداز خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی فکور در آستانه فرا رسيدن هفته دولت از افزايش يک طرح جديد گازی به منظور افزايش ضريب بازيافت از ميدان وراوی در استان فارس خبر داد و گفت: با نصب و راه اندازی تجهيزات جديد بر روی چاههای ميدان گازی وراوی ميزان برداشت از اين ميدان از حدود ۱۲.۵ درصد به ۶۲.۸ درصد افزايش می يابد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


مديرعامل شرکت مناطق مرکزی ايران با اعلام اينکه عمر اين مخزن گازی با نصب اين تجهيزات حدود ۲۵ سال افزايش يافته است، تصريح کرد: در حال حاضر به طور متوسط روزانه حدود هفت ميليون متر مکعب گاز طبيعی از اين ميدان برداشت می شود که در صورت عدم نصب تجهيزات، چرخه عمر اين ميدان با کاهش شديد فشار در سر چاهها روبرو می شود وعمر ميدان نيز تا ۶ سال آينده به پايان می رسد.

اين عضو هيئت مديره شرکت ملی نفت ايران با تاکيد بر اينکه طرح ساخت ايستگاه تقويت فشار در ميدان وراوی آغاز شد، بيان کرد: هم اکنون مطالعات به منظور افزايش نرخ توليد تا ۱۱ ميليون متر مکعب در روز انجام شد که با نصب تجهيزات در دو مرحله عمر ميدان تا ۲۵ سال افزايش می يابد و مجموع توليد از ميدان تا ۷۵ ميليارد متر مکعب گاز شيرين طبيعی ارتقا می يابد.

وی درباره مراحل مختلف اجرای اين طرح اظهار داشت : کارهای مهندسی پايه اين طرح تاکنون حدود ۸۰ درصد پيشرفت فيزيکی دارد و به زودی قراردا اجرای اين طرح با پيمانکاران داخلی امضا می شود.

مديرعامل شرکت نفت مناطق مرکزی افزود: بر اساس آخرين مطالعات انجام شده با ساخت فاز اول ايستگاه تقويت فشار گاز وراوی فشار گاز از ۵۴ به ۱۰۳ بار برای سالهای ۱۳۹۳ تا ۱۴۰۱ خواهد رسيد.

فکور هزينه های اجرای اين طرح گازی را در فاز اول پروژه ۶۰ ميليون و ۸۵۰ هزار يورو و در فاز دوم معادل ۳۴ ميليون و ۳۰۰ هزار يورو اعلام کرد و يادآور شد: ساخت واحد تفکيک گر به ظرفيت ۱۱ ميليون متر مکعب در روز برای جداسازی دوهزار و ۲۵۰ بشکه مايعات گازی در مرکز جمع آوری وراوی همراه با تجهيزات، احداث ايستگاه تقويت فشار با و توسعه شبکه برق از پراهميت ترين اقدامات اجرايی در فاز اول توسعه ميدان وراوی است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016