جمعه 4 شهریور 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

خبرهای حقوق بشری جمعه: بازداشت گسترده فعالین ترک در تبریز

خبرهای این صفحه مرتبا به روز می شوند

بازداشت گسترده فعالین ترک در تبریز

مرتضی عوض پور، مصطفی عوض پور، محمود فضلی، جلیل علمدار میلانی، تقی سلحشور، یوسف سلحشور، عبدالله صدوقی، مهدی حمیدی شفیق، جمشید زارعی، حسن ارک، مهدی مهاجر، عزیز پورولی، احمد علیزاده، یاسر سلمانی رضایی، ، ایلقار کریمی، مهدی نوری، احمد ریاضی مبارکی، فرزاد مهدوی، موسی برزین خلیفه لو، یعقوب رمضانی، وحید شیخ بگلو، محمدعلیمرادی، علی شیرناک، محمد امیری، تقی صوفیانی از جمله فعالین مدنی آذربایجانی هستند که درجریان مراسم افطاری در منزل عوض پور بازداشت شده اند.

بر پایه آن چه که تارنمای ساوالان سسی گزارش داده است, ماموران همچنین ضمن ضرب و شتم خانواده عوض پور مادر و پدر، عروس و دایی خانواده را بازداشت کردند که این افراد پس از ساعتی چند از حفاظت اطلاعات نیروی انتظامی تبریز در خیابات صائب آزاد شده اند.

بازداشت شدگان هیچگونه تماسی با خانواده شان نداشته اند و از محل نگهداری آنها اطلاعی در دست نیست.

وضعیت حاد جسمی مجتبی احمدی و بی توجهی مسئولان زندان اوین

خبرگزاری هرانا - مجتبی (امید) احمدی از زندانیان سیاسی محبوس در بند ۳۵۰ زندان اوین، علی رغم اینکه دچار بیماری پوستی حادی شده، از هرگونه رسیدگی پزشکی محروم مانده است.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، طی ملاقاتی که روز دوشنبه خانواده مجتبی احمدی با وی داشتند از وضعیت جسمی بسیار بد فرزندشان مطع شدند.

این زندانی سیاسی دچار بیماری پوستی حادی شده به طوری که تمامی نقاط بدنش مملو از لکه‌های قهوه‌ای و قارچ پوستی شده و به علت خارش مدام پوستش و زخمهای موجود در بدنش در عذاب است.

وی علی رغم پیگیری‌هایش در بند ۳۵۰ و بار‌ها نگارش نامه برای دادستان تهران همواره با رد درخواست رسیدگی مواجه شده و مسئولان تنها گفته‌اند که ما در بهداری متخصص پوست نداریم و کاری برای شما نمی‌توانیم انجام دهیم.

مجتبی (امید) احمدی از اعضای انجمن اشویی ایران است که در اردیبهشت ماه ۸۹ در منزلش توسط ماموران وزارت اطلاعات بازداشت شده و تاکنون بدون هیچ مرخصی و یا ملاقات حضوری در زندان به سر می‌برد و دادستان تهران با درخواستهای ملاقات حضوری که از سوی مادرش ارائه شده مخالفت می‌کند و ایشان نیز به علت مشکلات عدیده قادر به اینکه هر هفته جهت ملاقات کابینی به زندان اوین مراجعه کنند، نیستند.
وی اکنون به ۶ سال حبس تعزیری محکوم شده است.

گفتنی ست این زندانی سیاسی در ملاقات با خانواده‌اش تاکید کرده است که در صورت عدم رسیدگی مسئولان به وضعیت جسمی‌اش دست به اعتصاب غذای نامحدود خواهد زد.

بازگشت حسن اسدی زیدآبادی به زندان

حسن اسدی مسوول کمیته حقوق بشر سازمان ادوار تحکیم وحدت که از سوی شعبه دادگاه انقلاب اسلامی به ریاست قاضی مقیسه به پنج سال حبس تعزیری و یک میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شده است، عصر چهار شنبه و در پی عدم تمدید مرخصی به زندان اوین بازگشت.

به گزارش ادوارنیوز اتهامات حسن اسدی شامل اجتماع و تبانی به قصد برهم زدن امنیت ملی، تبلیغ علیه نظام، توهین به رییس‌ جمهور، شرکت در تجمعات غیرقانونی و تشویش اذهان عمومی است که مربوط به پرونده‌ بازداشت پیشین این عضو ارشد سازمان دانش آموختگان ایران است.

حسن اسدی‌ پیش از این نیز در ۱۲ آبان ماه سال ۸۸ توسط نیروهای امنیتی بازداشت و پس از مدتی با قید ضمانت از زندان آزاد شد، اما بار دیگر در تاریخ ۳۱ مرداد بازداشت شد.

احضار دو تن از بازداشت شدگان وقایع ۶ دی/ به همراه سند

خبرگزاری هرانا - دو تن‌ از شرکت کنندگان در تظاهرات ۶ دی ماه ۸۸ (عاشورا) به نام‌های رضا و امیر خطاط ‌نژاد طی‌ احضاریه کتبی به دادگاه انقلاب احضار شدند.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران رضا خطاط‌نژاد و امیر خطاط‌نژاد که به اتهام شرکت در تظاهرات ۶ دی ماه ۸۸ (عاشورا) بازداشت و پس از ۱۲ روز آزاد شده بودند طی‌ یک احضاریه کتبی از سوی شعبه ۲۸ جهت محاکمه به دادگاه انقلاب احضار شدند.

گفتنی است این دو تن‌ در خرداد ماه سال ۸۹ نیز پیرو احضار تلفنی و مراجعه به اوین چند نوبت مورد بازجویی قرار گرفته بودند.

بر اساس احضاریه کتبی در صورت عدم حضور نامبردگان به دادگاه انقلاب حکم به صورت غیابی در مورد ایشان صادر خواهد شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


بازگشت شش زندان سیاسی به زندان اوین

ابوالفضل قدیانی که ماه گذشته به دلیل وخامت اوضاع قلبی در بخش سی سی یو بیمارستان بستری شده بود، دقایقی پیش در پی عدم تمدید مرخصی از سوی مقامات دادستانی به بند ۳۵۰ اوین بازگشت.

به گزارش تارنمای کلمه این فعال سیاسی و عضو شورای مرکزی سازمان مجاهدین انقلاب در حالی به اوین بازگشت که درمان وی کامل نشده بود، اما به گفته ی همراهان وی مسئولان قضایی توجهی به نامه ها و شرح وضعیت پزشکی وی نکردند.

همچنین ظهر امروز محسن میردامادی، عبدالله رمضان زاده و جواد امام نیز که چندی پیش به مرخصی آمده بودند به زندان اوین بازگشتند.

بر اساس این گزارش روز گذشته نیز بهزاد نبوی و فیض الله عرب سرخی که ابتدای هفته ی جاری به مرخصی ۴ روزه آمده بودند از سوی زندان فراخوانده شده و به همراهان خود در زندان اوین پیوستند.

لازم به ذکر است که بهزاد نبوی و عبدالله رمضان به بند دوالف و باقی به بند ۳۵۰ زندان اوین منتقل شدند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016