یکشنبه 6 شهریور 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

بیانیه کنگره دموکراسی خواهان سبز ایران در حمایت از جنبش آزادیخواهی مردم سوریه

کودتای خرداد سال 1388 ایران گرچه با تحکم اقتدارآمیز حاکمیت همراه گشت وبسیاری از شهروندان امیدوار به اصلاح و سامان دهی امور ملک و مملکت را در سرخوردگی و یاس بی مانند فرو برد، اما آغاز راهی نوین نه فقط برای ملت ایران که تمام ملتهای تحت ستم منطقه شد. گرچه نظام جمهوری اسلامی حاضر نشد سهمی به اندازه یکی کرسی از قوای سه گانه حاکمیت را در اختیار مردم بگذارد، اما ملت ایران با خروش خشمگین خود نشان داد که بازی قدرت و سیاست را تمام شده نمی داند و استیلای ولایت گونه زمامداران مستبد را بر نمی تابد.

جنبش سبز ایران چون مشعلی پیشاپیش مردم سایر کشورها نور افشاند و نشان داد که راهی جز ایستادگی در برابر دیکتاتورها باقی نمانده است. تاریخ ثابت کرده است که دیکتاتورها در برابر خواست ملتها بسی شکننده تر از آنند که در توهم خود می پندارند. و اینگونه است که هر روز شاهد به زیر کشیده شدن یکی از حکام مستبد در منطقه خاورمیانه هستیم. بر همین اساس دیری نخواهد پایید که حرکت آزادیخواهی مردم ایران نیز به فرجامی مبارک نائل آمده و بند از پای بگسلد. بندی که توسط پیچیده ترین دیکتاتوری قرن، یعنی استبداد نعلین بر پای ایرانیان بسته شده است.

تونس و مصر و اینک یمن ولیبی و سوریه و بحرین و دیگر جنبشهایی که در میان سایر ملل سر بر آورده است گواهی بر این ادعاست که عمر دیکتاتورها سر آمده و پایان آن رسیده است. مقاومت در برابر خواست مردم هیچ سودی برای آنان نداشته و چه بهتر که هر چه سریعتر امانت به ودیعت گذاشته مردم را به خود آنان بازگردانند. بدون تردید حکام مستبد جمهوری اسلامی نیز از این قاعده مستثنی نیستند و فراموش نکنند که آغازگر این نهضت بیداری جز ملت ایران نبوده است. علیرغم تلاش حکومت جمهوری اسلامی در سرکوب جنبش مردم ایران، این حرکت که تکاپو و بی قراری و اصالت آن از هر سوی پیداست و طول کشیدن آن جز بر عمق آن چیزی نخواهد افزود. امید به فراموشی سپرده شدن آن از طرف مردم، خواب حکامی است که هیچگاه تعبیر نخواهد شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


رهبران اقتدارگرای جمهوری اسلامی با این توهم که بر مردم چیره شده اند همان نسخه تکراری را برای مزدوران خود در دمشق تجویز کرده اند. سر سپردگی بشار اسد به حکومت ایران که به انحا گوناگون به اثبات رسیده است هم اینک در مردم ستیزی و انسان کشی نیز در معرض دید تمام جهان قرار گرفته است. پذیرش اصل سرکوب و قتل مردم به درخواست دولت ایران در قبال اصلاحات مورد انتظار مردم، لکه ننگی است که برپیشانی این دولت چسبیده است.

کنگره دموکراسی خواهان سبز ایران ضمن اعلام حمایت قاطع از جنبش آزادیخواهی مردم سوریه و ضمن اعلام همدردی به خانواده های آسیب دیدگان جنایتهای اسد یاد آور می شود که سیاستهای دولت ایران هیچ نسبتی با مردم ایران نداشته و همان گونه که در 2 سال اخیر شاهد بودیم ایرانیان بیش از همه قربانی سیاست های غیرانسانی این حکومت می باشند.

در پایان به عنوان جزئی از ملت ایران به ملت سوریه اطمینان می دهیم که مردم ایران با داشتن خوی آزادگی پیوسته در کنارتمام آزادیخواهان جهان قرار داشته و از مبارزات غیورانه و بر حق آنها پشتیبانی می کنیم و به امید روزی هستیم که در سایه حکومتهای مردمی، تمام ملتها درکمال آرامش و صلح و روابط مسالمت آمیز و سازنده با سایر ملل به ساختن فردایی بهتر برای دنیای پر از تشویش امروز بیندیشند.

پیروز باد مبارزه ملتهای ایران وسوریه برای آزادی

کنگره دموکراسی خواهان سبز ایران


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016