سه شنبه 8 شهریور 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ابهام درباره سرنوشت 40 هزار اسیر، مهر

تلاش انقلابیون برای ورود بدون خونریزی به سرت، درگیریهای شدید در سبها و اعلام کشته شدن 50 هزار نفر از ابتدای انقلاب تاکنون از مهمترین تحولات لیبی است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه الجزیره، منابع وابسته به انقلابیون اعلام کردند: مذاکرات برای ورود بدون خونریزی انقلابیون به شهر "سرت" ادامه دارد.

این منابع افزودند: انقلابیون از چند جبهه به سوی سرت پیشروی کرده اند و به 30 کیلومتری غرب آن رسیده اند علت کندی پیشروی فرصت دادن به مذاکرات با سران عشایر برای ورود بدون خونریزی به این شهر است.

از سوی دیگر "سلیمان العبیدی" از فرماندهان نظامی شورای انتقالی لیبی گفت : فرماندهان وابسته به قذافی در شهر "سبها" با این شورا تماس گرفته اند، اما شورای انتقالی اعلام کرده است با آنها گفتگو نمی کند.

منابع وابسته به انقلابیون اعلام کردند که درگیریهای شدیدی با بازماندگان گردانهای قذافی در سبها در جریان است و گردانهای قذافی با موشک منطقه "القرصنه" را هدف قرار داده اند که در اثر آن سه نفر از انقلابیون کشته و 10 نفر زخمی شدند.

در طرابلس شورای انتقالی سعی در تحکیم مواضع خود پس از چند روز جنگ و گریز با انقلابیون دارد، اما این شورا پس از اینکه گزارشهایی درباره حمله به اسیران مخابره شد از انقلابیون خواست که حقوق اسیران را محترم بشمارند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


از سوی دیگر شاهدان عینی گزارش دادند که بندر نفتی "السدر" در اثر نبردهای انقلابیون با نیروهای قذافی به شدت آسیب دیده است.

خبر دیگر اینکه سرهنگ "احمد البانی" سخنگوی نظامی شورای انتقالی لیبی گفت : سرنوشت چهل هزار نفر از افرادی که نیروهای قذافی آنها را اسیر کرده بودند، مشخص نیست و ممکن است که در مخفیگاههای زیر زمینی در طرابلس باشند.

از سوی دیگر رسانه های عربی در خبری فوری به نقل از شورای ملی انتقالی لیبی اعلام کردند از آغاز انتفاضه در لیبی تا کنون، 50 هزار نفر کشته شده اند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016