پنجشنبه 10 شهریور 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس: حمایت مطلق ایران ازسوریه درست نبود، خبرآنلاین

عضو کمیسیون امنیت ملی گفت: دستگاه دیپلماسی در ارتباط با تحولات سوریه می‌توانست موضع‌گیری قوی‌تری داشته باشد.

سید‌احمد آوایی در گفت‌وگو با خبر‌آنلاین در ارزیابی از عملکرد وزارت خارجه درباره تحولات سوریه و لیبی، با بیان اینکه وضعیت سوریه با دیگر کشور‌های منطقه متفاوت بود افزود: نقطه اشتراک سوریه با دیگر انقلاب‌های منطقه این بود که آزادی و انتخابات واقعی در این کشور وجود ندارد و اقلیت بر اکثریت حکومت می‌کند.

وی نقطه افتقراق سوریه از دیگر کشور‌هایی که دچار انقلاب شده‌اند را مستقل بودن حکومت آن دانست و اظهار داشت: سوریه در هیچ دوره‌ای وابسته به قدرت‌های منطقه‌ای یا بین‌المللی نبوده و حتی در دوران اوج قدرت اتحاد جماهیر شوروی، متحدژ روس‌ها بود نه وابسته. ضمن اینکه سوریه در بین کشور‌های عربی تنها حکومتی است که تا کنون در مقابل رژیم صهیونیستی کوتاه نیامده‌ و از حزب‌الله دفاع کرده است.

نماینده دزفول با تأکید بر اینکه بهترین گزینه برای سوریه اصلاحات داخلی در این کشور است، تصریح کرد: ولی متأسفانه حکومت سوریه دیر وارد اصلاحات شد. آنان خیلی زودتر‌ از اینها باید اعتراضات مردمی را می‌شنیدند. چراکه انتقاد‌ها از حکومت این کشور در ابتدا با هدف اصلاحات بود و اگر سوریه زودتر از اینها با مردم کنار می‌آمد به این وضعیت نمی‌رسید.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی اظهارات اخیر وزیر امور خارجه در خصوص تحولات این کشور را مثبت دانست و گفت: واقعیت این است که حمایت مطلق ما از سوریه کار درستی نبود. چراکه مردمی که در این کشور علیه حکومت تظاهرات می‌کردند مردم متدینی بودند و حرکت‌های اعتراضی خود‌جوش بود. هرچند آمریکا و غرب معترض‌ها را تحریکت کرده و با ارسال اسلحه سمت و سوی خاص خود را به این تحولات دادند.

وی در خصوص عملکرد وزارت خارجه در خصوص تحولات لیبی هم اظهار داشت: ایران قصد همکاری با انقلابیون لیبی را داشت ولی خود آنها این همکاری را نپذیرفتند. بنابراین معتقدم که عملکرد وزارت خارجه در موضوع لیبی معتدل بود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016