پنجشنبه 10 شهریور 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

كاخ سفيد: القاعده در مسير سرنگوني است، مهر

خبرگزاري فارس: مشاور رئيس‌جمهوري آمريكا در امور مبارزه با تروريسم با اشاره به مرگ فرمانده عملياتي القاعده در پاكستان اعلام كرد كه اين گروهم تروريستي در مسير زوالي پايدار قرار گرفته‌اند.

به گزارش فارس به نقل از روزنامه "سيدني مورنينگ هرالد"، "جان برنان" مشاور "باراك اوباما" رئيس‌جمهوري آمريكا در امور مبارزه با تروريسم اعلام كرده است كه بعد از مرگ "اسامه بن‌لادن" سركرده سابق شبكه تروريستي القاعده در پاكستان اين گروهك تروريستي در سقوطي پايدار قرار دارد.

برنان در اولين اظهار رسمي كاخ سفيد بعد از كشته شدن هفته گذشته "عطيه عبدالرحمن" فرمانده عملياتي القاعده در حملات هواپيماهاي بدون سرنشين آمريكايي در مناطق قبايلي پاكستان اين حمله آمريكا را ضربه‌اي بزرگ خواند و اعلام كرد: القاعده در وضعيت بدي قرار گرفته است و كشته شدن فرمانده عملياتي القاعده نمونه‌اي از فشار آمريكاست كه اين شبكه را كوچك و خوار كرده است.

مشاور كاخ سفيد در امور مبارزه با تروريسم در پيامي كه به همتايان خود در پاكستان ارسال كرده، اعلام كرده است: زمان عقب‌نشيني و اجازه دادن براي بهبود و احياي وضعيت القاعده نيست.

برنان در ادامه علت اين را كه سازمان جاسوسي آمريكا (سيا) هيچ‌گونه توطئه تروريستي فعالي را پيش از دهمين سالگرد حملات تروريستي 11 سپتامبر شناسايي نكرده است، حملات تهاجمي آمريكا عليه شبه‌نظاميان از پاكستان گرفته تا يمن عنوان كرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


مشاور ضد تروريستي كاخ سفيد در ادامه روابط ضد تروريستي واشنگتن با پاكستان، يمن و عراق را به عنوان الگوهاي چگونگي مبارزه آتي آمريكا با القاعده توصيف كرد؛ الگوهايي كه در آنها سهم شكار و مبارزه شير از طريق كشور ميزبان تامين مي‌شود.

برنان گفت: همزمان با خروج نظاميان آمريكايي از افغانستان، آمريكا در انتظار تهيه پيش‌نويس الگويي مشابه در اين كشور است؛ افغانستاني كه در آنجا عراق و يمن به همراه سازمان جاسوسي آمريكا و نيروهاي عملياتي ويژه با همتايان خود همكاري مي‌‌كنند و به تامين آموزش، تجهيرات و به اشتراك‌گذاري اطلاعاتي مي‌پردازند تا از طريق آنها اهداف تروريستي را رديابي كنند و آنها را تحت فشار قرار دهند.

برنان افزود: نگاه القاعده همواره به گذشته و يا جاهايي ديگر است و اين امر حقيقتا روند عملياتي و توانايي آنها براي انجام حملات تروريستي را مختل كرده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016