جمعه 11 شهریور 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ايران و روسيه در زمينه مبارزه با قاچاق مواد مخدر با يكديگر همكاري مي كنند، ایرنا

راديوي دولتي 'صداي روسيه' در گزارشي تحليلي اعلام كرد: ايران و روسيه در زمينه مبارزه با قاچاق مواد مخدر با يكديگر همكاري مي كنند و مصمم به توسعه اين همكاري ها هستند.

به گزارش ايرنا، در اين گزارش با اشاره به اينكه روسيه و ايران در مسير ترانزيت مواد مخدر از افغانستان به كشورهاي اروپائي قرار گرفته اند،خاطرنشان شده است: بخش قابل توجهي از اين مواد مخدر در اين دو كشور باقي مي ماند كه براي آنها مشكلاتي آفريده است و از اين رو تهران و مسكو براي مقابله با قاچاق مواد مخدر با يكديگر همكاري مي كنند.

منبع خبري روسيه گفت: تفاهم نامه همكاري ايران و روسيه در زمينه مبارزه با قاچاق مواد مخدر كه در اواخر سال 2010 ميلادي به امضا رسيد ، نخستين سند همكاري دو كشور در اين جهت بود.
در اين تفاهمنامه، سازماندهي و انجام عمليات مشترك براي مسدود كردن كانال هاي قاچاق مواد مخدر پيش بيني شده است.

'صداي روسيه' خاطرنشان كرد: 'ويكتور ايوانف' رييس سازمان فدرال مبارزه با قاچاق مواد مخدر روسيه به تازگي به آمادگي دو كشور ايران و روسيه براي انجام يك رشته عمليات مشترك مبارزه با قاچاق مواد مخدر اشاره كرد.

اين گزارش مي افزايد: همكاري ايران و روسيه در اين زمينه، براي دو كشور سود متقابل به همراه خواهد داشت.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اين راديو به نقل از 'الكساندر ميخاييلوف' رييس اداره اطلاع رساني سازمان فدرال مبارزه با قاچاق مواد مخدر روسيه، گفت: ايران تجربيات فراوان در زمينه مبارزه با قاچاق مواد مخدر از افغانستان اندوخته است.
اين مقام روس با اشاره به موفقيت هاي گسترده ايران در زمينه مبارزه با مواد مخدر اظهار داشت: فعاليت عملياتي ساختارهاي مبارزه با مواد مخدر در ايران بسيار ثمربخش است و عمليات براي مسدود كردن كانال هاي قاچاق مواد مخدر با دقت خاصي برنامه ريزي ميشود.

وي افزود: چنين رويكردي نتيجه قابل ملاحظه اي به بار مي آورد و طبق اطلاعات موجود، سرويس هاي مبارزه با مواد مخدر ايران مي توانند در يك فقره عمليات تا سه تن هروئين را كشف و ضبط كنند.
در اين گزارش همچنين به مبارزه روسيه با قاچاق مواد مخدر نيز اشاره و خاطرنشان شده است: سازمان فدرال مبارزه با قاچاق مواد مخدر روسيه، براي مبارزه موثرتر با مواد افيوني، روابط را با سازمان هاي دست اندر كار مبارزه با مواد مخدر در كشورهاي اروپاي شرقي و غربي و نيز در شبه جزيره بالكان و قفقاز، گسترش ميدهد.

راديوي روسيه در ادامه اين گزارش گفت: مبارزه با قاچاق مواد مخدر از عرصه هايي است كه ايران و روسيه در آن منافع مشترك دارند و قرار است وزير كشور جمهوري اسلامي ايران براي توسعه همكاري هاي دو كشور در اين زمينه اواخر ماه جاري ميلادي از مسكو ديدار كند.

در پايان گزارش خاطرنشان شده است: وزير كشور ايران با ويكتور ايوانف رييس سازمان فدرال مبارزه با قاچاق مواد مخدر روسيه، ديدار مي كند و در مذاكرات مقام هاي دو كشور از جمله برنامه هاي اجراي عمليات مشترك روسيه و ايران براي مسدود كردن كانال هاي قاچاق مواد مخدر مورد بررسي قرار خواهد گرفت.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016