شنبه 12 شهریور 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

محمد جواد ابطحی در گفتگو با مهر: آمریکا منافع اقتصادی خود را در ایجاد پایگاه نظامی در منطقه جستجو می کند

عضو فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس گفت: آمریکایی ها برای تامین کسری بودجه خود با ایجاد پایگاه های نظامی در کشورهای منطقه اهداف اقتصادی را جستجو می کنند و هزینه ایجاد پایگاه ها را از ملت های منطقه دریافت می کنند.

محمد جواد ابطحی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی مهر، با بی اساس خواندن ادعای لئون پانه‌تا وزیر دفاع آمریکا مبنی بر ارسال اسلحه توسط ایران به دست گروه های تروریستی عراق اظهار داشت: آمریکا برای حضورش در منطقه و عراق و دیگر کشورها احتیاجی به ارائه دلیل ندارد بنابراین بهتر است هر روز به دنبال بهانه نباشد.

وی گفت: وقتی خود آمریکایی ها با صراحت اعلام می کنند که منافع ملی آنها در این منطقه است بنابراین به هر بهانه ای حضورشان را در منطقه استمرار می دهند و اگر مدعی می شوند که ایران به عراق سلاح می فرستد جای تعجب ندارد.

ابطحی با بیان اینکه ناامنی عراق به ضرر ایران است و ما همواره دغدغه نا امنی مرزهای کشور را داریم تصریح کرد: چطور ممکن است با دست خود این نا امنی را تشدید کنیم؟

نماینده خمینی شهر اظهارات اخیر وزیر دفاع آمریکا را ترفندهای نخ نما شده خواند و توصیه کرد مسئولان آمریکایی دیگر از این بهانه ها برای توجیه حضورشان استفاده نکنند.

وی گفت: دولت عراق هم اکنون برای ایجاد پایگاه نظامی آمریکا در کشورش تحت فشار است. این در حالیست که یکی از نا امنی های عراق پادگان اشرف است بنابراین سئوال این است اگر آنها قصد مبارزه با تروریست ها را دارند چرا با دولت عراق همکاری نکرده و این گروه تروریستی مارک دار را که خودشان هم آن را تحمیل کرده اند از عراق اخراج نمی کنند؟



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


ابطحی ادامه داد: آمریکایی ها با اقداماتشان در لیبی و بحرین تلاش می کنند به گونه ای عمل کنند که میزان کشته ها بالا رود و توجیهی برای افکار عمومی در راستای حضورشان در منطقه داشته باشند.

عضو کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس خاطر نشان کرد: یکی دیگر از دلایل حضور آمریکایی ها در منطقه و علاقه مندی آنان به ادامه این حضور کسری بسیار زیاد بودجه آمریکاست که این کسری بودجه می طلبد که برای تامین آن با ایجاد پایگاه های نظامی در کشورهای منطقه هزینه سنگین پرسنل خود را از جیب ملت ها بپردازند.

وی گفت: دولت عراق باید در مقابل این اشغالگری محکم بایستد و با روشنگری افکار عمومی و افشای جریانات وابسته به آمریکا مثل العراقیه، افکار عمومی را علیه حضور آمریکا بسیج کند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016