شنبه 12 شهریور 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

'نگرانی فزاینده آژانس در مورد برنامه مخفی اتمی ایران'، بی بی سی

آژانس بین المللی انرژی اتمی می گوید که نگران آن است که ایران مخفیانه در حال کار بر روی اجزای یک برنامه سلاح اتمی باشد.

یوکیو آمانو، مدیر کل آژانس در گزارش خود که امروز جمعه ۲ سپتامبر (۱۱ شهریور) در اختیار نمایندگان ۳۵ کشور عضو آژانس قرار گرفت، همچنین نوشت که ایران در حال مستقر کردن تجهیزات غنی سازی اورانیوم در یک پناهگاه زیرزمینی است که با استفاده از آن می تواند اورانیوم را تا درجات بالاتری غنی کند.

شورای امنیت سازمان ملل با صدور چند قطعنامه از ایران خواسته است که غنی سازی اورانیوم و فعالیت های مربوط به آن را متوقف کند، اما ایران می گوید که این کار را حق خود می داند.

مدیر کل آژانس در گزارش امروز خود اعلام کرد که بسیاری از کشورهای عضو شواهد و قرائنی ارائه کرده اند که در تهیه گزارش موثر بوده است و اطلاعات دریافت شده را "معتبر، مفصل و جامع" توصیف کرد.

در گزارش آژانس آمده است که این نهاد "به شکلی فزاینده نگران وجود احتمالی فعالیت های مخفیانه اتمی توسط سازمان های مرتبط با نهادهای نظامی در ایران در گذشته و حال است که از جمله فعالیت ها مربوط به تولید یک کلاهک اتمی برای یک موشک را شامل می شود و در مورد آن اطلاعات تازه به آژانس می رسد".



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


واکنش ایران

اما با وجود صراحت این گزارش در ابراز نگرانی از فعالیت های ایران، علی اصغر سلطانیه، نماینده ایران در آژانس بین المللی انرژی اتمی، آن را دارای نکات مثبتی دانست که به گفته او در گزارش های قبلی منعکس نشده بود.

به گفته آقای سلطانیه، اشاره آقای آمانو به ملاقات هایی که با مقامات ارشد ایرانی داشته و بازدیدهایی که معاونش از تأسیسات هسته ای ایران انجام داده، نشان دهنده "همکاری و شفافیت کامل" ایران است.

آقای سلطانیه به خبرگزاری فارس گفت: "در این گزارش اقدامات ایران در رابطه با رفع بعضی از ابهامات و سئوالات نیز مطرح شده و در نهایت با مروری بر کلیه بازرسی های انجام شده در کشور، تصویری روشن از موفقیت ها و دستاوردهای کشورمان در زمینه های مختلف، به خصوص غنی سازی ارائه شده است".

ایران می گوید که تمام فعالیت های اتمی اش صلح آمیز است و تحت نظر آژانس بین المللی انرژی اتمی انجام می شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016