یکشنبه 13 شهریور 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

احياي درياچه اروميه پروژه‌اي چندهزارميلياردي و نيازمند زمان است، فارس

خبرگزاری فارس: نماينده مردم اروميه در مجلس با تقبيح اقدامات دشمنان در تلاش براي ايجاد چالش امنيتي به بهانه موضوع درياچه اروميه، تأكيد كرد:‌ مسئولان نظام براي احياي اين درياچه مصمم‌ هستند ولي اين پروژه، پروژه‌اي چندهزار ميلياردي و زمان‌بر است.

سيدسلمان ذاكر نماينده مردم اروميه در مجلس شوراي اسلامي در گفت‌وگو با خبرنگار پارلماني خبرگزاري فارس اظهار داشت: همانطور كه مردم آذربايجان غربي همواره هوشمندي خود را در مقابل سناريوها و نقشه‌هاي دشمنان نشان دادند و در راه نظام اسلامي مبارزه كرده و خون دادند، امروز نيز همين راه را ادامه مي‌دهند و اراده خود را تسليم اراده بيگانگان نخواهند كرد.

وي با تاكيد بر اينكه غفلت از بيگانگان تهاجم به خودي است، افزود: ملت آذربايجان نبايد در قضيه احياي درياچه اروميه بهانه‌اي به دست دشمنان بدهد. چرا كه اين استان در طول اين 33 سال فوايد زيادي از انقلاب اسلامي ديده است.

اين نماينده مجلس با بيان اينكه نظام به ملت عشق و علاقه فراواني دارد، گفت: دلايل، اسناد و نشانه‌هاي اين عشق و علاقه نظام به مردم خود را در زندگي همه آحاد مردم نشان داده است لذا هيچ اقتضا و زمينه‌اي وجود ندارد كه مردم ايران بخواهند فرصتي را براي دشمن فراهم كنند.

ذاكر خاطرنشان كرد: حساسيت مردم ايران در خصوص احياي درياچه اروميه به حق است و بايد اين موضوع پيگيري شود اما انسان نبايد بلندگوي دشمن شود و اراده خود را مسخر دشمن كند و زماني كه اين اتفاق رخ داد و دشمن براي مردم برنامه‌ريزي كرد، بايد نقطه بيداري، هوشياري و دهن كجي به دشمنان كشور همين نقطه باشد.

وي اضافه كرد: در اين نقطه بايد دشمن را راند و اتحاد و انسجام ملي را حفظ كرد و با توجه به اين مسئله مهم نبايد اجازه داد كه موضوع درياچه به حاشيه برود چرا كه اين اقدامات نه تنها كمكي به احياي درياچه اروميه نخواهد كرد بلكه سبب خشك شدن آن نيز خواهد شد.

نماينده مردم اروميه در خانه ملت همچنين ادامه داد: اين افراد اگر واقعا نگران خشك شدن درياچه اروميه هستند و به همين علت دست به تبليغات كوركورانه و تحريك‌آميز مي‌زند، بيايد مبالغ كلاني را براي احياي اين درياچه اختصاص دهند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


ذاكر با بيان اينكه دشمن تنها شعار داده و بدبيني ايجاد مي‌كند، گفت: مسئولين استان و نمايندگان مجلس دغدغه فراواني براي اين موضوع دارند و امسال نيز 25 ميليارد تومان در بودجه به اين بحث اختصاص دادند اما احياي درياچه اروميه يك پروژه عظيمي است و كار يك روز، يك ماه و يك سال نيست.

وي افزود: مردم ايران مطمئن باشند كه نسبت به اين موضوع بي‌توجهي نشده است و شخص رئيس جمهور بارها از اين درياچه ديدن كرده است اما احياي اين درياچه پروژه چند هزار ميلياردي است كه زمان نسبتا زيادي مي‌برد.

اين نماينده مجلس اظهار اميدواري كرد با تلاش در چارچوب قانون، مصالح ملي و منفعت درياچه كمك خواهيم كرد تا انقلاب اسلامي دستاورد ديگري به نام احياي درياچه اروميه داشته باشد.

ذاكر همچنين با اشاره به شايعه پراكني دشمنان مبني بر استخراج اورانيوم از كف درياچه تصريح كرد: يكي از برنامه‌هاي دشمنان ايجاد شبهه در همه چيز است و اين بار نيز ايجاد شبهه در درياچه اروميه برنامه‌ريزي شده است.

وي اضافه كرد: بزرگترين دروغ دشمنان همين شايعه است كه مطرح مي‌كنند علت خشك شدن درياچه براي استخراج اورانيوم است اما ملت بايد با بي‌تفاوتي اين شايعه‌ها را خنثي كند.

اين نماينده اروميه در مجلس با تاكيد بر اينكه درياچه اروميه تنها براي ملت ايران نيست، گفت: اين درياچه يك تالاب بين‌المللي و يك زيستگاه حيات وحش است كه متعلق به تمام دنيا است و اگر خشك شود عواقب سنگيني را براي تمام كشورهاي دنيا دارد و اين بهانه‌ها تنها براي افرادي است كه آگاهي كمتري داشته و تحليل‌هاي سياسي و اراده ضعيفي دارند.

ذاكر در ادامه تاكيد كرد: اين شايعه پراكني‌ها براي اين است كه يك ناامني و چالشي را براي انقلاب و نظام ايجاد كنند چرا كه اين حرف‌ها صحت ندارد و بي‌اساس است.

وي اضافه كرد: عشق و علاقه مقام معظم رهبري و رئيس جمهور به احياي درياچه اروميه بيشتر از همه ما است و من به عنوان خادم اين ملت از مقام معظم رهبري درخواست مي‌كنم تا يك ابلاغ ويژه‌اي به رئيس جمهور بفرمايند تا ايشان شخصا پيگير اين موضوع باشد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016