دوشنبه 14 شهریور 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

معاون وزير امور خارجه: ايران از اصلاحات بشار اسد استقبال مي‌كند، ایرنا

تهران - معاون پارلماني و كنسولي وزير امور خارجه گفت: جمهوري اسلامي ايران از اصلاحاتي كه ' بشار اسد ' رييس جمهوري و ملت شجاع سوريه انجام مي‌دهند استقبال كرده و اطمينان دارد دولت و ملت سوريه ظرفيت و توان دستيابي به توسعه ملي را از طريق گفت وگوهاي موثر و نفي هرگونه خشونت دارند.

به گزارش روز دوشنبه ايرنا به نقل از دفتر معاون كنسولي، امور مجلس و ايرانيان وزارت امور خارجه، 'حسن قشقاوي' تاكيد كرد: ما هرگونه مداخله و تحريكات خارجي بويژه طراحي صهيونيستي و آمريكايي اخير كه آشكارا هدفي جز تضعيف خط مقاومت را ندارد، محكوم مي‌كنيم.

**سرمايه 120 ميليارد دلاري ملت ليبي در بانك هاي غربي چه مي كند؟

معاون وزير امور خارجه در پاسخ به سئوال ديگري در خصوص آخرين تحولات ليبي گفت: از آغاز بيداري و قيام مردم انقلابي و مسلمان ليبي با بازگشت سفير جمهوري اسلامي ايران از طرابلس به تهران و گسيل كمك‌هاي انساني از طريق هلال احمر در روزهاي سخت بنغازي ضمن حمايت از حركت مردمي، همواره از رژيم حاكم مي‌خواستيم كه با احترام به خواست و مطالبات مردم، زمينه تهاجم و سوء استفاده ناتو را از بين ببرد، اما متاسفانه چنين نشد.

وي با بيان اينكه حيف است ، اين كشور پهناور و غني با جمعيت 6 ميليوني در اثر تداوم خشونت ها تبديل به سرزمين سوخته و محتاج استعمارگران جديد گردد، ادامه داد: اين روزها سئوال افكار عمومي از رژيم قذافي و غربي‌هاي حامي سابق وي اين است كه سرمايه 120 ميليارد دلاري ملت ليبي كه بايد صرف زيرساخت هاي اين كشور در اين سالها مي‌گرديد در بانك‌هاي غربي چه مي‌كند تا حالا غربي‌ها با منت فراوان و به صورت قطره چكان دنبال به اصطلاح آزادسازي بخش بسيار كوچكي از اين سرمايه ملي ليبيايي‌ها باشند.

قشقاوي با يادآوري اينكه حقايق پنهان فراوان و عبرت آموزي در خصوص ارتباط رژيم قذافي و غرب وجود دارد كه در آينده مكشوف خواهد شد گفت: از جمله آنها كشف اسناد اخير همكاري امنيتي بين سرويس هاي غرب با سازمان امنيت قذافي مي‌باشد.

** تعيين سرنوشت امام موسي صدر در صدر اولويت ها

وي افزود: همچنين جمهوري اسلامي ايران پيگيري تعيين سرنوشت امام موسي صدر را در اولويت برنامه هاي خود با ليبي دارد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


**برخي كشورها استقلال و حاكميت ملي بحرين را نقض كرده اند

معاون پارلماني وزير امور خارجه كشورمان در پاسخ به سوالي پيرامون وضعيت بحرين تاكيد كرد كه ايران به عنوان يك كشور همسايه نگران نقض حاكميت ملي اين كشور ازطريق مداخلات نظامي خارجي است.

وي گفت: برخي كشورهاي منطقه با گسيل حدود 12 هزار نيروي نظامي، عملا استقلال و حاكميت ملي اين كشور را نقض كرده اند.

قشقاوي ادامه داد: اين در حاليست كه جمهوري اسلامي ايران بهترين راه حفظ حاكميت ملي بحرين را مشاركت فراگير مردم اين كشور در تعيين سرنوشت خود براساس هر بحريني يك راي مي‌داند.

وي تاكيد كرد: ما فكر مي‌كنيم منطق هر بحريني يك راي سرانجام بر منطق مداخله خارجي و سركوب پيروز خواهد شد.

**عملكرد ناتو نشان از عدم موفقيت آنها در استقرار امنيت دارد

قشقاوي در پاسخ به سئوال ديگري پيرامون استقرار سامانه رادار موشكي ناتو در تركيه گفت:ما اعتقاد داريم كه هرگونه حضور كشورهاي بيرون منطقه در جوار مرزهاي كشور ما نه تنها موجب افزايش ضريب امنيت منطقه نمي‌گردد، بلكه عملا منجر به نقض غرض خواهد شد.

معاون كنسولي، امور مجلس و ايرانيان وزير امور خارجه اضافه كرد: ايران و تركيه دو كشور دوست و همسايه هستند، هر دو صاحب تمدن و تاريخ بزرگ بوده و ظرفيت كامل حفظ امنيت خود بدون هرگونه مداخله اجنبي را دارا هستند.

قشقاوي با تاكيد بر اينكه عملكرد ناتو در افغانستان و ساير كشورها و كشتار گسترده بيگناهان، نشان از عدم موفقيت آنها در استقرار امنيت دارد، اظهار داشت: چه دليلي دارد كه اين تجربه شكست خورده در منطقه حساس آسياي صغير و خليج فارس تكرار شود؟


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016