دوشنبه 14 شهریور 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

دفتر تحکیم وحدت خطاب به وزارت خارجه: مساله امام صدر مساله انقلاب است، ایسنا

دفتر تحکيم وحدت خطاب به وزارت خارجه براي آزادي امام موسي صدر بيانيه‌اي منتشر كرد.

به گزارش گروه دريافت خبر خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، در بخش‌هايي از اين بيانيه آمده است:

و طنين اين پيام رهبرمان است از سال‌ها قبل که آراممان نمي‌گذارد تا در خبر مسرت‌بخش سرنگوني شيطان بيمار ليبي غرق در خوشحالي شويم و غفلت 33 ساله ادامه يابد.

سهيم شدن ما در شادي مسلمانان ليبي زماني کامل مي‌شود که طلوع خورشيد مفقودمان را در آسمان وطن نظاره کنيم و زمزمه اين باشد که داني که چيست دولت؟ ديدار يار ديدن... ما اعضاي دفتر تحکيم وحدت از لحظه سرنگوني هم کاسه شيطان در پي جبران سال‌هاي غفلت برآمديم. غفلتي که از بي توجهي‌هاي نابخردانه و خرده‌گيري‌هاي غرض ورزانه به تدبير رندانه شهيد دکتر چمران براي آزادي امام موسي تاريخ خورد و 33 سال قد کشيد.

موسي و مصطفايي که اول بار سرزمين لبنان شناختشان و بعد...دشمن! در روز شمار سال‌هاي فراق، دشمن شناسي ما نيز به برکت هشدارهاي مبصرانه رهبرمان افزون شده است. از همين روست که دوست‌داران امروز وي از شنيدن توجيهات اين غفلت 33 ساله نه تنها متقاعد نشده‌اند بلکه تلخکامي جانشان را پر کرده است. وقتي تنها گروهي که تا امروز توانسته است در برابر نظاميان اسراييلي مبارزه کند شيعيان لبنان بوده‌اند يعني همان دست‌پروردگان موسي و مصطفي... وقتي حرکه المحرومين سازمان امل و مجلس اعلاي شيعيان بخشي از فعاليت 10 ساله امام است که تاريخ 50 ساله شيعيان لبنان بخود نديده بود. ديگر چه جاي ترديد در اولويت مساله امام صدر در انقلاب اسلامي‌مان بود؟! اسراييل خود را به در و ديوار کوفت تا سرنوشت خلبان مفقودش "آراد" مشخص شود و ما... چه کرديم؟



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


ما جوانان، غفلت 33 ساله را توبه مي‌کنيم و فرياد مي‌زنيم مساله امام صدر مساله انقلاب است. امروز ما اعضاي اتحاديه انجمن‌هاي اسلامي دانشجويان سراسر کشور(دفتر تحکيم وحدت) درخواست خود را در چند بند به اطلاع وزرات محترم خارجه مي‌رسانيم و پيگيري مطالباتمان را خواستاريم:

1- گروهي که سابقه ملي - اسلامي‌اشان از شفافيت کامل برخوردار است براي آزادي امام صدر راهي ليبي شوند.

2- هياتي از نمايندگان تشکل‌هاي مختلف دانشجويي ناظر و پيگير مساله باشند.

3- وزارت محترم زمان اعزام را به روشني اعلام نمايند و از کلمات مبهم مثل " اسرع وقت" که بيشتر به سفسطه سياسي مي‌ماند استفاده نکنند.

در پايان قسم به 14 قرن غربت شيعي‌مان، قسم به لحظه لحظه واقعه کربلا و قسم به شهداي هشت سال دفاع مقدسمان، ما خاک بوسان مزارشان، نمي‌بخشيم اگر صاحب قدرتي در سرعت بخشيدن به اين آزادي سستي کند و نيز هر تفکر نابخردانه را که بجاي تلاش در به پايان رساندن تقويم هجرت لحظه‌اي ديگر بر آن بيفزايد.

"خون نمي‌خوابد"چنين گفتند رندان پيش از اين کيست که مي‌خواهد از خون شهيدان بگذرد؟


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016