سه شنبه 15 شهریور 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

مصطفي درايتي در گفت و گو با ايلنا: اصولگرايان براي تداوم حضور بايد به اصلاح طلبي تن دهند

مشاور دولت اصلاحات در امور روحانیون، معرفی اصولگرایان به جای فعالان سیاسی اصلاح طلب، را تلاش بیهوده برای بدل سازی عنوان کرد و گفت: پارامترهای اندیشه‌ای و روش عملکرد اصلاح طلبان مشخص و واضح است و نمی‌توان افرادی را به جای این طیف از فعالان سیاسی به مردم معرفی کرد.

حجت الاسلام والمسلمین مصطفی درایتی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا، خاطرنشان کرد: جناح اصولگرایی به قدری گرفتار نتایج عملکرد خود شده است که قصد دارد از طریق ورود به حوزه اصلاح طلبی بقای خود را در عرصه سیاسی کشور تضمین کند.

وی افزود: معیارهای اندیشه و حرکت اصلاح طلبی بر اساس توجه به قانون و حمایت از منافع مردم شکل گرفته است و آنچه که در این شرایط حائز اهمیت است، این است که اصولگرایان برای اینکه بتوانند حضور خود را تداوم بخشند باید به بخشی از این ویژگی‌های رفتاری و اعتقادی تن دهند و عقلانیت را در عملکرد سیاسی خود درنظر بگیرند که البته کسانی که در جناح اصولگرایی به این تفکر رسیده‌اند در اقلیت هستند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


حجت الاسلام والمسلمین درایتی، انزوای فعالان سیاسی اصلاح طلب را پایان تفکر اصلاح طلبی ندانست و گفت: خطای جناح محافظه کار این است که فکر می‌کند اگر فعالان سیاسی اصلاح طلب به انزوا کشیده شوند، جریان اصلاح طلبی هم به انزوا می‌رود، اما باید گفت که تفکر و اندیشه اصلاح طلبی جریانی ریشه دار بوده و قائل به افراد نیست؛ بلکه ضرورتی اجتناب ناپذیر در جامعه است که هرچه دیر‌تر به آن تن دهیم به مشکلات بیشتری برمی خوریم.

وی افزود: گاهی جریان‌های اجتماعی به این نتیجه می‌رسند که برای نشان دادن ظرفیت‌های جناح مقابل باید در برهه‌ای از زمان سکوت کنند و این مسئله در چند سال اخیر در ایران باعث شد که تمام ظرفیت‌های جریان اصولگرایی و توانمندی‌ها و ناتوانی‌های آن‌ها برای مردم مشخص شود و اختلافات موجود در جناح محافظه کار ظرفیت‌های این جناح را نشان می‌دهد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016