یکشنبه 20 شهریور 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

خبرهای حقوق بشری روز یکشنبه: ربایش امیر خرم، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران

ربایش امیر خرم، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران، میزان

مهندس سید امیر خرم صبح امروز از مقابل درب منزل ربوده شد.

به گزارش «میزان خبر»، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایرانکه در پی بی‌اعتبار دانستن ابلاغ تلفنی حکم قطعی شش سال زندان خود خواستار احضاریه رسمی دادگستری شده بود، امروز ربوده شد.

حکم شش سال زندان اخیر نیز به اتهام شرکت در تجمع روز عاشورا و عضویت در نهضت آزادی برای وی صادر شده بود.

از محل نگهداری این فعال سیاسی خبری در دست نیست.

عضو ارشد نهضت آزادی ایران که از جانبازان جنگ هشت ساله ایران و عراق است و از سال ۱۳۶۵ به عضویت نهضت آزادی ایران درآمد. خرم سال‌ها عضو دفتر سیاسی و شورای مرکزی نهضت آزادی ایران بود و از سال ۱۳۸۴ تا سال ۱۳۸۶ ریاست شاخه جوانان نهضت آزادی ایران را بر عهده داشت.

او در سال ۱۳۸۰ به همراه دیگر اعضای نهضت آزادی و فعالان ملی مذهبی به اتهام براندازی بازداشت شد و سه ماه را در سلول انفرادی زندان ۵۹ سپاه گذراند. اما بعد‌ها اتهامات اولیه به فراموشی سپرده شد و در دادگاه انقلاب به جرم اقدام علیه امنیت ملی از طریق عضویت در نهضت آزادی به چهار سال و هشت ماه زندان محکوم شد.

محاکمه رییس شاخه آذربایجان نهضت آزادی ایران، میزان

دکتر غفار فرزدی به همراه دو فعال ملی مذهبی در دادگاه انقلاب تبریز محاکمه شد.دکتر فرزدی،‌پور اظهری ودکتر صدری نیا به اتهام اجتماع و تبانی بر ضد امنیت کشور و عضویت در گروههای غیر قانونی در این دادگاه محاکمه شدند و دفاعیات آخر ایشان اخذ شد.

میزان: دکتر غفار فرزدی به همراه دو فعال ملی مذهبی در دادگاه انقلاب تبریز محاکمه شد.

به گزارش «میزان خبر»، دکتر فرزدی،‌پور اظهری و دکتر صدری نیا به اتهام اجتماع و تبانی بر ضد امنیت کشور و عضویت در گروههای غیر قانونی در این دادگاه محاکمه شدند و دفاعیات آخر ایشان اخذ شد.

دکتر غفار فرزدی، مسئول شاخه آذربایجان نهضت آزادی، متولد ۱۳۲۴ است که در سه نوبت پس از انتخابات ریاست جمهوری بازداشت شد. او دارای مدرک دکترای ریاضی و عضو هیئت علمی و استاد دانشگاه تبریز است. فرزدی در سالهای بعد از انقلاب فرماندار تبریز بوده است و مدتی در استانداری آذربایجان شرقی معاونت این اداره را برعهده داشته است. او در سال ۱۳۸۰ نیز هنگام دستگیری‌های گسترده اعضای نهضت آزادی بازداشت شد و مدت ۹ ماه را در بازداشت گذراند.

عبدالفتاح سلطانی، وکیل ایرانی، روز شنبه ۱۹ شهریورماه بازداشت شد

معصومه دهقان، همسر آقای سلطانی با اعلام خبر بازداشت او به بی بی سی فارسی گفت: “امروز ساعت یک و نیم بعد از ظهر آقای سلطانی به همراه چهار نفر وارد خانه شدند و در داخل اتاق او هر چه سی دی و کاغذ و مدارک بود برداشتند؛ وقتی هم اعتراض کردیم اینها مدارک بچه‌‎ها است، گوش ندادند و حتی لپ تاپ فرزندانم را هم با خود بردند”.

خانم دهقان با اشاره به اینکه این افراد چندین ساعت در منزل او بودند گفت: “مأموران حدود ساعت چهار منزل را به همراه آقای سلطانی ترک کردند و نمی دانم همسرم را به کجا برده اند. ولی گفتند که برای پی گیری پس گرفتن وسیله ها به دادسرا مراجعه کنیم.”

بی خبری از وضعیت نگار منظمی در زندان اوین، هرانا

از وضعیت نگار منظمی، زندانی سیاسی محبوس در زندان اوین، که در بیست و سوم خردادماه جهت اجرای حکم بازداشت شده است، اطلاعی در دست نیست.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، نگار منظمی متولد سال ۱۳۶۱، در تاریخ ۸ مارس (روز زن) سال ۱۳۸۹ در میدان ولیعصر تهران توسط نیروهای بسیج بازداشت شد و در ایتدا به پلیس امنیت منتقل شد.

وی که اندکی بعد به زندان اوین منتقل شده بود، پس از گذشت ۲۸ روز و به قید وثیقه و به صورت موقت از زندان آزاد شد.

نگار منظمی، چندی بعد توسط شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی مقیسه به تحمل ۱۴ ماه زندان و ۷۵ ضربه شلاق محکوم شد.

منظمی نهاینا در ۲۳ خردادماه جهت اجرای این حکم بازداشت شد و پس از چندین روز بی‌خبری مطلق خانواده‌اش دریافتند که وی در بند ۲۰۹ هست. این در حالیست که در طی این مدت خانوااده (مادر) این زندانی سیاسی تنها یکبار موفق به ملاقات با وی شدند. ایشان هم چنین از وضعیت فعلی وی بی‌اطلاعند و نسبت به عدم انتقال وی به بند عمومی ابراز نگرانی کرده‌اند.

گفتنی ست که حکم ۷۵ ضربه شلاق وی نیز همزمان با بازداشت مجدد وی به اجرا درآمد.

شایان ذکر است که سعید منظمی، پدر نامبرده نیز در جریان قتل عام سال ۶۷ اعدام شده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اعدام یک زندانی در مشکین‌شهر

بر اساس اعلام روابط عمومی و ارتباطات دادگستری کل استان اردبیل، این قاچاقچی مواد مخدر حین حمل ۴۹۸ گرم هروئین در پارس‌آباد دستگیر شده بود که پس از سیر مراحل قانونی پرونده‌اش، حکم اعدام وی سحرگاه یکشنبه در زندان مشکین‌شهر به مرحله اجرا درآمد.

خبرگزاری ایسنا با اعلام این خبر از زندانی ذکر شده به عنوان «قاچاقچی دانه درشت مواد مخدر» یاد کرده است.

انتقال یک درویش گنابادی از بیمارستان به مکانی نامعلوم، مجذوبان نور

ابراهیم فضلی که روز یک شنبه ۱۳ شهریور در ورودی شهرستان کوار مورد اصابت گلوله ی مستقیم از طرف مامورین نیروی انتظامی قرار گرفته بود، پس از انتقال به بیمارستان رجایی شیراز و انجام رسیدگی‌های پزشکی تحت تدابیر امنیتی عصر امروز توسط نیروهای لباس شخصی به مکان نامعلومی منتقل شد.

به گزارش تارنمای مجذوبان نور با توجه به وضعیت جسمی ابراهیم فضلی و نیاز ضروری وی به رسیدگی های پزشکی نگرانی ها نسبت به سلامتی ایشان رو به افزایش است.

ابراهیم فضلی به همراه اصغر کریمی و محمد علی سعدی زیر نظر مامورین امنیتی و انتظامی در بیمارستان رجایی شیراز بستری بودند٬ به نحوی که مامورین نیروی انتظامی با اسلحه در فضای بیمارستان نگهبانی می‌دهند.

این تارتما در مورد وضعیت پزشکی آنان گزارش داده است که وضعیت جسمانی و روند بهبود هریک از مجروحین به شرح زیر آمده است :«اصغر کریمی که بر اثر اصابت گلوله ی نیروی انتظامی وضعیت وخیمی را سپری می‌کند در روزهای گذشته مورد عمل جراحی قرار گرفته و نیاز به مراقبتهای پزشکی دارد، ابراهیم فضلی که بر اثر اصابت گلوله ی مامورین انتظامی در ناحیه ی ران پا تحت مراقبتهای پزشکی قرار گرفته و به گفته‌ی پزشک معالج نیاز به عمل ندارد.

محمد علی سعدی که نیز در واقعه ی تیراندازی نیروی انتظامی در ورودی شهر کوار به همراه نامبرده شدگان بالا و شهید وحید بنانی مورد اصابت گلوله قرار گرفته بود نوبت عمل جراحی دارد.

در پی حمله نیروهای بسیجی و لباس شخصی در روز جمعه ۱۱ شهریور با شعار به دراویش نعمت اللهی گنابادی در شهرستان کوار از توابع استان شیراز که به شلیک گازاشک‌آور و تیراندازی انجامید تعدادی از دراویش بازداشت و زخمی شده بودند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016