دوشنبه 21 شهریور 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

بيانيه جبهه ملی ايران – آلمان پيرامون حفظ محيط زيست و ماجرای درياچه اروميه

هموطنان ارجمند

خشک شدن تدريجی درياچه اروميه تعادل اکو سيستم شمال غربی کشورمان را برهم خواهد زد. اعتراضات مردم ساکن در اين منطقه به کم کاری و بی توجهی مسئولين در قبال اين درياچه که از نعمات کشورما است و نهايتا برخورد دور از شان مامورين انتظامی با مردم کشورمان نشان داد که چگونه مسئولين از کوچکترين اعتراضی که در تمام جهان آزاد امری طيبعی است، به وحشت افتاده و با ايجاد شرايط ويژه سرکوب آن را توجيه کنند. در چند روز گذشته مردم ساکن اين منطقه و شهروندان ساکن تبريز برای توجه دادن مسئولين برای جلوگيری از فاجعه طبيعی که قادر است بسادگی حيات وحش و گياهی در سطح جزاير اين درياچه را ازبين ببرد، با تجمعات آرام و شعارهای صرفا مربوط به حفظ اين درياچه ، اعتراضات خويش را به آگاهی مسئولين محيط زيست رساندند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


متاسفانه اين تجمعات با برخورد تند و خشن مسئولين نظامی و نيروهای يگان ويژه به نا آرامی گسترده ای تبديل شد. چنانکه مشاهده ميشود فرهنگ عمومی خصوصا در رابطه با مسائل محيط زيست و کوشش در راستای حفظ آن ارتقا يافته و مردم نسبت به محيطی که در آن زندگی می کنند حساسيت از خود نشان ميدهند که قابل احترام بوده و بايد آن را پاس داشت. متاسفانه کار بدستان نظام اسلامی حاکم بر ايران بجای تدبير و چاره انديشی هر نوع اعتراضی را موضوعی سياسی – امنيتی قلمداد کرده و مطالبات مردم را با برخوردی پليسی و خشن پاسخ ميدهند. جای تعجب است اتخاذ مواضع غيراصولی و نابخردانه تعدادی از نمايندگان مجلس اسلامی در اين رابطه به گسترش نا آرامی ها کمک کرده است.
درياچه اروميه يکی از زيستگاه های طبيعی ومهم کشورما در آستانه خشک شدن است. اين درياچه با سواحل زيبا و آب شور و شفابخش خود، گردشگران بسياری را در تمام فصول به خود جلب ميکند که از نظر اقتصادی نيز منبع درآمدی برای شهر اروميه و اطراف آن است. اين درياچه به دليل شرايط جغرافيائی خاص خود بهمراه رودخانه ها ، دشت ها ، مرغزارها، جزئی از ثروت طبيعی کشور ما بحساب ميآيد و خشک شدن تدريجی آن به علت ساخت بزرگراه و ايجاد بی مطالعه و غير کارشناسی چندين سد بر رودخانه های منتهی به درياچه می تواند فاجعه بزرگ طبيعی برای کشورمان بوجود آورد. کارشناسان خطر نابودی اين محيط زيست را به مسئولين غير متخصص نظام اسلامی بارها تاکيد کرده بودند اما آنان با بی توجهی و اتخاذ تدابير غير اصولی از دوران "سردار سازندگی" تا به امروز اين درياچه را با مشکل عظيمی روبرو ساخته اند.
هموطنان گرامی !
ما ضمن دفاع از اعتراضات به حق ملت ايران در برپائی اجتماعات اعتراضی، خواستار آزادی بدون قيد و شرط هموطنانی که در راستای اعتراض به نابودی محيط زيست دستگير شده اند می باشيم و به مسئولين امور و نيروی انتظامی هشدار ميدهيم که به وظيفه انسانی خويش عمل کرده و از هر نوع خشونت با شهروندان کشور پرهيز کنند.

پاينده ايران

جبهه ملی ايران – آلمان
يکشنبه ۲۰ شهريور ماه ۱۳۹۰ ( يازدهم سپتامبر ۲۰۱۱)


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016