چهارشنبه 23 شهریور 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

اعدام مخفيانه ۱۵ زندانی مواد مخدر در زندان تربت جام، هرانا

خبرگزاری هرانا – روز دوشنبه ۲۱ شهريور ماه سال جاری دست کم ۱۵ زندانی با جرايم مواد مخدر در زندان تربت جام به صورت مخفيانه اعدام شدند.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ايران، اين اعدام‌ها که سومين سری از اعدام‌های جمعی و مخفيانه از ابتدای سالجاری در اين زندان است تا کنون از سوی دادگستری استان خراسان رضوی مورد تائيد قرار نگرفته است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اما منابع محلی در شهر تربت جام و روستاهای اطراف به «هرانا» گفتند اين اعدام‌ها که قرار بود در روز عيد فطر «اهل سنت» اجرا شود پس از اطلاع خانواده‌ها به تاخير افتاده و روز دوشنبه به صورت مخفيانه در زندان اين شهر اجرا شد.

دو نفر با نام خانوادگی ابراهيمی از کبودانی های۱ شهر و يک نفر با نام «علی شريفی» از جمله اعدام شدگانی هستند که توسط منابع محلی مورد شناسايی قرار گرفته‌اند.

۱- نام روستای در خراسان رضوی است.

بررسی حقوقی:
ماده ۳ اعلاميه جهانی حقوق بشر: هر فردی حق زندگی، آزادی و امنيت شخصی دارد.
بند ۱ ماده ۶ ميثاق بين المللی حقوق مدنی و سياسی: حق زندگی از حقوق ذاتی شخص انسان است. اين حق بايد بموجب قانون حمايت بشود. هيچ فردی را نمی‌توان خودسرانه از زندگی محروم کرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016