سه شنبه 29 شهریور 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

سجاد کريمی قاتل غلامرضا سرابی در ملاء عام اعدام ‌شد، مهر

بامداد امروز حکم اعدام متهم رديف اول قتل دکتر غلامرضا سرابی در ميدان نبوت تهران اجرا شد.

به گزارش خبرنگار مهر، حکم اعدام سجاد کريمی که به اتهام قتل دکتر سرابی به عنوان مفسد فی الارض شناخته شده و به اعدام در ملا عام محکوم شده بود ساعت ۵:۵۸ دقيقه بامداد سه شنبه با حضور مردم، اميرآبادی رئيس دادسرای ويژه جنايی، سرهنگ محمديان رئيس پليس آگاهی تهران و سرهنگ خانچرلی معاون پيشگيری ناجا اجرا شد.

به گزارش مهر، دکتر غلامرضا سرابی متخصص قلب و عروق شامگاه ۳۱ شهريور سال ۸۹ مقابل خانه‌اش با شليک دو گلوله مورد هدف قرار گرفت و پس از انتقال به بيمارستان امام حسين(ع) درگذشت.

***

قاتل دکتر سرابی خطاب به خبرنگاران: آن دنيا با شما مصاحبه می‌کنم!

سجاد کريمی به جرم قتل دکتر سرابی در حالی به پای چوبه دار رفت که مردم از ساعتها قبل برای ديدن اعدام او در محل اجرای حکم حاضر شده بودند و با اينکه شاهد صحنه‌ای ناخوشايند بودند اما از اينکه او تاوان جنايت خود را می‌دهد راضی بودند.


به گزارش خبرنگار مهر، ساعت ۵ بامداد است و گروهی از مردم با اطلاع از اجرای حکم قصاص و اعدام متهم رديف اول پرونده قتل دکتر سرابی در محل حادثه - ميدان نبوت (هفت حوض نارمک) تهران - تجمع کرده اند.

مکان اعدام درست ابتدای خيابان جانبازان شرقی است و دو طرف خيابان به وسيله داربستهای فلزی مسدود شده و شهروندان از پشت داربستهای فلزی شاهد لحظه لحظه مراسم اعدام بودند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


هيچکس نمی دانست اعدام چه ساعتی برگزار می شود. سرهنگ خانچرلی از پليس پيشگيری نيروی انتظامی تهران بزرگ در محل اعدام حاضر شد و دستورات لازم را برای استقرار صحيح جرثقيل و نيروهای امنيتی صادر کرد.

ساعت ۵:۰۵ دقيقه بامداد است و يک گروهبان نيروی انتظامی با در دست داشتن طناب سرمه ای رنگ به بالای جرثقيل رفته و طناب اعدام را گره زده و آماده کرد.

لحظه به لحظه بر تعداد شاهدان و حاضران افزوده می شد. ساعت ۵:۲۰ دقيقه بامداد شد و صدای اذان از مناره‌های مسجد بزرگ نارمک بلند شد.

ساعت ۵:۳۱ دقيقه بامداد يک خودرو بنز نيروی انتظامی وارد محل اعدام شد و دو مامور اجرای حکم با نقابهای سياه پارچه ای محل اعدام را چک کردند.

ساعت ۴۵: ۵ دقيقه بامداد خودروی حامل سجاد کريمی متهم رديف اول پرونده دکتر سرابی وارد ميدان نارمک شد. تمام خبرنگاران و عکاسان دور خودرو حلقه زده بودند تا لحظه بيرون آمدن قاتل را ثبت کنند.

وقتی که سجاد (قاتل دکتر سرابی) از خودرو بيرون آمد در گفتگو با خبرنگاران در حالی که لبخند بر لب داشت گفت: از کار خودم پشيمان نيستم. اگر مصاحبه ای داريد آن دنيا با شما گفتگو می کنم. وقتی که از قاتل سوال شد که اسلحه را از کجا تامين کرديد گفت: خانه ای که در آن دو اسلحه نباشد خانه نيست!

پس از قرائت قرآن کريم نماينده ويژه دادستان حکم نهايی اعدام را که توسط ديوانعالی کشور تائيد شده بود پشت بلندگو قرائت کرد.

پس از قرائت حکم، متهم روی چهار پايه فلزی قرار گرفت و ماموران اعدام طناب دار را برگردن او انداختند. سرهنگ محمديان رئيس پليس آگاهی تهران و اميرآبادی معاون دادستان سرپرست دادسرای جنايی هم در محل حضور داشتند. راس ساعت ۵:۵۸ دقيقه چهارپايه فلزی با ضربه پای مامور اعدام حرکت کرد و قاتل دکتر سرابی اعدام شد.

تمام فضای محل اعدام را سکوت فراگرفته بود. برخی از حاضران که اکثرا جوان و نوجوان و حتی دختران جوان بودند در گفتگو با مهر عنوان کردند با اينکه ديدن اين صحنه ها دلخراش است ولی ديدن قصاص و اعدام افراد شرور و قاتل می تواند درس عبرتی برای اشرار باشد. دهها نفر از جوانان حاضر در محل اعدام ساعتها قبل برای خود جا رزرور کرده بودند.

يکی از حاضران می گفت: نميدانم با اينکه اينقدر مجرمان و قاتلان اعدام می شود چرا درس عبرت نمی گيرند. شهروند ديگری اظهار داشت: متاسفانه بعد از چند روز يا هفته اين صحنه ها فراموش می شود و باز روز از نو و روزی از نو...

بر اساس اين گزارش جسد بی جان سجاد کريمی پس از ۲۶ دقيقه بر چوبه دار در ساعت ۶:۲۴ دقيقه توسط پزشک پزشکی قانونی معاينه و مرگ تائيد شد و در حالی که قاتل بر طناب دار معلق بود کيسه مشکی را برتن متهم اعدامی کشيدند و پس از بريدن طناب دار جسد او را با آمبولانس به پزشکی قانونی منتقل کردند.

شامگاه ۳۱ شهريور سال گذشته دکتر غلامرضا سرابی، متخصص قلب و عروق، در حوالی نارمک با شليک ۲ گلوله موتورسواران ناشناس هدف قرار گرفت و به بيمارستان منتقل شد، اما با وجود تلاش پزشکان، بعد از ظهر جمعه (۲ مهر) جان باخت.

پس از شناسايی متهمان اين پرونده دو نفر به نامهای سجاد و علی توسط بازپرس پرونده شناسايی و دستگير شدند و در نهايت جلسه محاکمه متهمان، در تاريخ ۲۴ اسفند سال گذشته در شعبه ۱۱۳ دادگاه کيفری استان تهران و به رياست قاضی محمدسلطان همتيار برگزار شد.

قاضی همتيار بعد از مشورت با مستشاران دادگاه، سجاد، متهم رديف اول را به اتهام قتل عمد به قصاص و به اتهام سرقت، نصب و تغيير شماره پلاک و سرپيچی از دستور پليس به تحمل ۴ سال و ۶ ماه حبس و ۷۴ ضربه شلاق محکوم کرد. طبق حکم دادگاه، علی، متهم رديف دوم نيز به تحمل ۱۰ سال حبس (۵ سال تعليقی) محکوم شده است.

پرونده اين جنايت، بعد از ابلاغ حکم به طرفين پرونده، به ديوان عالی کشور ارجاع شد تا قضات ديوان عالی نيز درباره پرونده و حکم صادر شده، نظر دهند. سرانجام قضات شعبه ۲۰ ديوان عالی کشور بعد از بررسی پرونده و مشورت، حکم صادره درباره متهمان را تأييد کردند. سرانجام امروز سجاد پيش از طلوع خورشيد روز ۲۹ شهريور ماه به دار آويخته شد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016