شنبه 26 شهریور 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

درگيری نيروهای امنيتی با مردم در "بام تهران"؛ شليک تير هوايی و بازداشت ده ها تن، دانشجونيوز

جمعی از جوانان در تهران که روز گذشته «بام تهران» را برای تفريح انتخاب کرده و در آنجا تجمع کرده بودند، با دخالت نيروهای امنيتی و لباس شخصی موسوم به «بسيج» مواجه شده و پس از درگيری اين نيروها با جوانان و شليک تيرهای هوايی، دهها تن از اين جوانان بازاداشت شده و از سرنوشت آنان هيچ خبری در دست نيست.

به گزارش دانشجونيوز، به دنبال فراخوان گروهی از جوانان در فضای مجازی مبنی بر تجمع بالای ولنجک موسوم به «بام تهران» از عصر روز گذشته صدها نيروی امنيتی، پليس و لباس شخصی در تمام مسيرهای منتهی به اين مکان مستقر شده و پس بازرسی شهروندان در حين عبور مرور، با گروهی از اين شهروندان درگير شده و اقدام به ضرب و شتم و بازداشت دهها تن از اين تجمع کنندگان کرده اند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


گزارش های رسيده از ايران حکايت از آن دارد که صدها تن از نيروهای گارد ويژه نيز به همراه خودروهای ويژه در مقابل پارکينگ "بام تهران" مستقر شده و به ضرب و شتم عابرين پياده پرداخته اند.

اين گزارش در ادامه افزوده است که پس از ممانعت اين نيروها از ورود مردم به "بام تهران"، اين شهروندان در پياده روها مستقر شده و تجمعات پراکنده ای در اين مناطق شکل دادند که بلافاصه با هجوم گسترده نيروهای بسيجی و انتظامی مواجه شده و تجمع کنندگان به داخل کوچه ها و مناطق اطراف رانده شده که پس از شليک تيرهای هوايی دهها تن از شهروندان بازداشت شده اند.

چندی است که «تجمعات تفريحی» شهروندان در ايران که با برنامه ريزهای قبلی صورت می گيرد با سرکوب شديد نيروهای امنيتی و انتظامی مواجه می شود که مسوولان دولتی دليل اين امر را دخالت و برنامه ريزی "نيروهای خارجی" و "زير پا گذاشتن قوانين شرعی" با اختلاط پسران و دختران در اين تجمعات عنوان کرده اند.

گفته می شود در اين تجمعات تفريحی که پيشتر به شکل «آب بازی» جوانان نيز بوده است تاکنون صدها تن در تهران و شهرستان ها از سوی نيروهای انتظامی و امنيتی حکومت ايران بازداشت شده اند.

برخی از تحليلگران مسائل اجتماعی و سياسی، اين تجمعات را «کنش اعتراضی شهروندن» برای نشان دادن مخالفت و تضاد خويش با آموزش های حاکميت دانسته و "عصبانيت" و "برخورد قضايی" دولتمردان را ناشی از همين امر ارزيابی می کنند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016