یکشنبه 19 تیر 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

فرمانده نيروی انتظامی: پليس با هنجارشکنان و عفاف ستيزان بدون اغماض برخورد می کند، ايرنا

تهران - فرمانده نيروی انتظامی با تأکيد بر عزم جدی اين نيرو در اجرای طرح ارتقای امنيت اخلاقی، گفت: پليس در اين طرح با هنجار شکنان و عفاف ستيزان بدون اغماض و برابر قانون برخورد می کند.

به گزارش ايرنا ،سرتيپ پاسدار'اسماعيل احمدی مقدم ' روز يکشنبه در حاشيه همايش تخصصی رييسان پليس امنيت سراسر کشور، افزود: طرح امنيت اخلاقی مطالبه مردم و مسؤولان است و نيروی انتظامی در اجرای اين طرح کوتاه نخواهد آمد و با هنجار شکنان و عفاف ستيزان، بدون اغماض برخورد قانونی خواهد کرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


طرح امنيت اخلاقی از ارديبهشت ماه سال جاری در سه استان تهران، گيلان و مازندران آغاز شد.
احمدی مقدم با تأکيد بر اينکه امنيت اخلاقی، دفاع از حريم اخلاق و ارزش های فرهنگی و دينی جامعه است،خاطر نشان کرد، هدف نيروی انتظامی در اجرای اين طرح، رشد فضايل اخلاقی در جامعه است.
فرمانده نيروی انتظامی با بيان اينکه در بحث مبارزه با مفاسد اجتماعی، انتهايی وجود ندارد، خاطر نشان کرد، پليس همواره تلاش می کند وضع امنيت اخلاقی را در هر نقطه ای که هست به نقطه بهتری برساند.
احمدی مقدم، اجرای امنيت اخلاقی در جامعه را منحصر به اقدام های نيروی انتظامی ندانست و گفت: ناجا در جايگاه نهی از منکر در آخرين مراحل اجرای اين طرح قرار دارد.
وی ادامه داد : اغنای اجتماعی و آموزش، وظيفه ساير دستگاه های بوده و به لحاظ تقدم رتبه ای از اهميت بيشتری برخوردار است.
احمدی مقدم با تأکيد بر اينکه نبايد دستگاه های ديگر وظايف خود را فراموش کنند و متوقع باشند پليس ،امنيت اخلاقی را در جامعه حاکم می کند،اظهار داشت: اين توقع درستی نيست و تمام دستگاه ها بايد در راستای ارتقای امنيت اخلاقی در جامعه گام بردارند.
فرمانده نيروی انتظامی همکاری و همراهی ديگر سازمان ها با پليس در اجرای طرح امنيت اخلاقی را يادآور شد و گفت: اين همکاری نسبت به گذشته، نظام يافته تر شده ولی در حد انتظار نيست.
وی اضافه کرد:انتظار اين است سازمان ها و دستگاه های مرتبط، به وظايفی که در راهکارهای اجرايی عفاف و حجاب برای آن ها مشخص شده عمل کنند.
اين مقام ارشد پليس اضافه کرد:نيروی انتظامی از ويترين اجتماعی حفاظت می کند و مواظب ظاهر اجتماع است که رفتارهای خلاف قانون و خلاق اخلاق در آن صورت نگيرد.
فرمانده نيروی انتظامی با بيان اينکه پليس در طرح ارتقای امنيت اخلاقی به وظيفه اخلاقی و قانونی خود عمل می کند،تصريح کرد،نيروی انتظامی در اجرای اين طرح، جدی است و سازماندهی و برنامه ريزی مناسب تری نسبت به گذشته انجام داده است.
وی خاطرنشان کرد، امروز نه تنها موضوع امنيت اخلاقی در کشور رو به بهبود است بلکه شاخص جرايم هم بطور کلی وضع مناسب تری نسبت به گذشته پيدا کرده و قدرت کشف پليس هم افزايش يافته است.
احمدی مقدم در ادامه با بيان اينکه وظيفه پليس همواره پاسخ به مطالبات مردم و اجرای قانون است، اظهار داشت: پليس در اجرای طرح ارتقای امنيت اخلاقی، مصر بوده و در اين ارتباط برنامه ريزی نيز دارد.
وی ادامه داد: ‌در تلاش هستيم اين گونه طرح ها به صورت موسمی و مقطعی نباشد بلکه يک روش تدريجی و مستمر باشد.
احمدی مقدم، همکاری مردم با پليس برای اجرای طرح ارتقای امنيت اخلاقی را سازنده دانست و خاطرنشان کرد، مردم اگر بدانند اجرای طرح ارتقای امنيت اخلاقی، عزم کلی مسؤولان نظام است به قطع همراه و هماهنگ می شوند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016