یکشنبه 27 شهریور 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

علی‌اکبر صالحی: سران بسياری کشورها برای آزادی دو تبعه آمريکايی پا درميانی کرده‌اند، ايرنا

تهران - وزير امور خارجه جمهوری اسلامی ايران با بيان اين‌که ممکن است موضوع کشور فلسطين و به رسميت شناخته شدن آن در دستور کار نشست آتی مجمع عمومی سازمان ملل باشد، تاکيد کرد: فلسطين تجزيه پذير نيست و نمی توان آن را به نحوی که برخی ها القا می کنند به دو قسمت تقسيم کرد.

به گزارش خبرنگار سياسی ايرنا، علی اکبر صالحی در جمع خبرنگاران در حاشيه نشست صبح‌امروز (يکشنبه) نخستين اجلاس بين المللی بيداری اسلامی در محل سالن همايش‌های بين‌المللی صداوسيما افزود: موضع رسمی جمهوری اسلامی ايران اين است که فلسطين متعلق به تمام فلسطينيان است.
وزير امور خارجه خاطرنشان کرد: فلسطين از ابتدا متعلق به فلسطينيان بوده است و ما تحت هيچ عنوان با تجزيه فلسطين موافق نيستيم.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


صالحی تصريح کرد: ما رژيم صهيونيستی را هرگز به رسميت نمی شناسيم و اين موضع صريح جمهوری اسلامی ايران از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون بوده و خواهد بود.
وی افزود: جمهوری اسلامی ايران برگزاری يک رفراندوم آزاد با حضور همه فلسطينيان را راه حل اساسی اين مساله می داند و پيش از اين پيشنهادی را برای برگزاری رفراندوم برای تعيين نوع حکومت فلسطين مطرح کرده است.

شرکت ايران در نشست ايمنی فناوری هسته‌ای در نيويورک
وزير امور خارجه همچنين درباره سفر قريب الوقوع محمود احمدی نژاد، رييس جمهوری اسلامی ايران به نيويورک به منظور شرکت در نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل متحد گفت: جمهوری اسلامی ايران همواره به طور جدی در سطح رييس جمهوری پيگير شرکت در اين نشست‌ها بوده است.
وی افزود: همزمان با برگزاری نشست آتی سازمان ملل و در حاشيه آن نشست های مختلفی از جمله جلسه با موضوع ' ايمنی فناوری هسته ای ' برگزار خواهد شد که طرف ايرانی در آن شرکت خواهد کرد.

اميدواريم دو جاسوس آمريکايی مورد رافت قرار گيرند
وزير امور خارجه در پاسخ به سوالی در خصوص آخرين وضعيت دو تبعه آمريکايی که به جرم جاسوسی در ايران در بازداشت به سر می برند نيز گفت: سران بسياری کشورها برای آزادی اين اتباع آمريکايی پا درميانی کرده اند و ما هم نظرات آنها را به دستگاههای ذيربط در جمهوری اسلامی ارجاع داده‌ايم و اميدواريم که قوه قضائيه اين افراد را مورد رافت اسلامی قرار دهد.

استقرار سپر موشکی در خاک ترکيه
صالحی همچنين در خصوص استقرار سپر موشکی در ترکيه گفت: اين موضوع هنوز به طور جدی از سوی ترکها مطرح نشده است اما اگر قرار باشد که چنين تصميمی گرفته شود، تصميم درستی نيست و نياز به بازنگری دارد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016