یکشنبه 27 شهریور 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

پاسخ مشاور مهدی کروبی به تهمت‌ها و دروغ‌پردازی روزنامه کيهان، کلمه

اسماعيل گرامی مقدم، نماينده سابق مجلس و سخنگوی حزب اعتماد ملی، به خبر دروغين روزنامه کيهان درباره خود واکنش نشان داد و خاطرنشان کرد که با ويزای مختص دانشجويان دکترا و به طور قانونی از کشور خارج شده و در هيچ کشوری هم مقيم نشده است.

مشاور مهدی کروبی تاکيد کرده که عصبانيت کيهان و تهمت‌ها و دروغ‌پردازی‌های آن، به خاطر تحليل وی از شرايط سياسی و منتفی بودن وحدت اصولگرايان در صورت شرکت نکردن اصلاح طلبان در انتخابات بوده است. وی با اشاره به سابقه حضور خود در جنگ، تصريح کرده که “اگر بنا بود با رعب و وحشت از عقايد دست شسته باشم، شرايط حاکم آن روزها کافی بوده است.”

متن کامل اين جوابيه که در اختيار کلمه قرار گرفته، به شرح زير است:



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


روزنامه کيهان در مورخه ۲۲ شهريور ماه در درج مطلبی درباره حضور اصلاح طلبان در انتخابات با اشاره به مصاحبه اين جانب درباره سخنان مهندس باهنر به بهانه پاسخ دادن اقدام به فحاشی و درج مطالب کذبی به عنوان “اسماعيل گرامی مقدم سخنگوی فراری حزب اعتماد ملی که به کشور هند متواری شده و مقيم آن کشور شده است، گفته است اصلاح طلبان در انتخابات شرکت نخواهند کرد” کرده است. لازم دانستم چند نکته را برای تنوير افکار عمومی و خوانندگان محترم روزنامه کيهان به شرح زير يادآور شوم:

۱- ای کاش روزنامه کيهان که دم از قانون و عدالت می زند به مانند ديگر روزنامه های وزين اقدام به چاپ پاسخ منتقدين اشخاص حقيقی و حقوقی که روزنامه کيهان از نام آنها استفاده می کند، می کرد و خود را ملتزم به اجرای قانون مطبوعات می دانست.

۲- تحليل من از انتخابات پيرامون مصاحبه آقای مهندس باهنر بوده که در مجلس هفتم با ايشان همکار بودم. مگر روزنامه کيهان وکيل مدافع ايشان و يا افراد ديگر است که در مقام دفاع از آنها اقدام به توهين و فحاشی به منتقدان می کند؟

۳- در تحليل من که در چندين مصاحبه درخصوص انتخابات مجلس ارائه گرديده و در همين مصاحبه تاکيد شده است شرايط انتخابات که رويداد رقابتی است برای اصلاح طلبان را فراهم نمی دانم اما اصلاح طلبانی هم هستند که ممکن است در انتخابات انفرادی و يا گروهی حضور پيدا کنند ديدگاه آنها را هم محترم شمردم و اين گفته کيهان که از اصلاح طلبان خواسته ام در انتخابات شرکت نکنند؛ در مصاحبه من ذکر نشده و يک دروغ ساختگی است. اساسا” من به عنوان يک عضو کوچک از جريان اصلاح طلب نمی توانم در مقام چنين اظهارنظری باشم، در تحليل خود حضور يا عدم حضور اصلاح طلبان را موثر بر وضعيت اصول گرايان دانسته ام و تاکيد کرده ام به هر دليل اصلاح طلبان نتوانند در انتخابات ارائه ليست نمايند، وحدت در بين اصول گرايان بی معنی است و فکر می کنم روزنامه کيهان از اين زاويه تحليل من عصبانی است که اقدام به درج دروغ و تهمت کرده است.

۴- تحليل گران روزنامه ی کيهان به دليل اينکه فاقد پاسخی منطقی برای مخاطبين خود هستند و برای کم رنگ جلوه دادن تحليل معقول منتقدان خود، به جای پاسخ قانع کننده، اقدام به چاپ دروغ می نمايند که البته اين شيوه در برخی از رسانه های دولتی نيز در گذشته و حال متداول بوده است و در گذشته نيز پاسخ آن را داده ام و بار ديگر عرض می کنم: اين جانب هرگز غير قانونی از کشور خارج نشده ام؛ ويزای چندگانه ی تحصيلی را که مختص دانشجويان دوره دکترا است، دريافت کرده ام و هرگز مقيم هيچ کشوری نشده ام و چاپ چنين مطالبی نظير فراری و يا متواری ممکن است به کسی اطلاق شود که به طور غير قانونی از کشور خارج شده باشد. بنابراين چاپ چنين مطلبی در روزنامه کيهان که با بودجه بيت المال اداره می شود، دروغ و کذب محض است و اين واژه ی فراری در خور شان مسئولين روزنامه کيهان است که هر روزه از پاسخ دادن فراری و متواری هستند.

۵- خوب است مسئولين روزنامه کيهان قبل از درج چنين مطالبی، شخصيت گذشته و حال افراد و ديدگاه های آنها را در خصوص مسائل روز انقلاب به روشنی مطالعه کنند. اينجانب افتخار داشته ام بارها در خط مقدم جنگ به عنوان يک بسيجی حضور داشته باشم و ۱۳ سال از بهترين دوران جوانی را در سپاه پاسداران خدمت کرده ام و بعد از آن در مسئوليت های مختلف بر باورهای سياسی خود در دفاع از حضرت امام(ره)، انقلاب و انديشه های اصلاح طلبی اصرار ورزيده ام. اگر بنا بود با رعب و وحشت از عقايد دست شسته باشم، شرايط حاکم آن روزها کافی بوده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016