سه شنبه 29 شهریور 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

مجادله نماينده ايران و آمريکا در جلسه آژانس انرژی اتمی، تابناک

- «فريدون عباسی»، رئيس سازمان انرژی اتمی ايران و «استيون چو»، وزير انرژی آمريکا نسبت به سياست‌های هسته‌ای متقابل با هم وارد درگيری لفظی شدند
- عباسی پس از تهديدات وزير انرژی آمريکا، خطر آمريکا و سلاح هسته‌ای آن کشور را برای صلح و امنيت جهانی خطری جدی دانست.


سرويس بين‌الملل ـ رئيس سازمان انرژی اتمی ايران در نشست امروز آژانس بين‌المللی انرژی اتمی با وزير انرژی آمريکا درگيری لفظی پيدا کرد.

به گزارش «تابناک»، بنا بر خبری که «رويترز» منتشر کرده، «فريدون عباسی»، رئيس سازمان انرژی اتمی ايران و «استيون چو»، وزير انرژی آمريکا نسبت به سياست‌های هسته‌ای متقابل با هم وارد درگيری لفظی شدند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


بنا بر اين گزارش، «چو» ايران را متهم کرد که همچنان مقررات آژانس را رعايت نمی‌کند و همواره در حال انکار واقعيت برنامه‌های خود است.

وی همچنين با متهم کردن ايران به انجام رفتار تحريک‌آميز به ايران هشدار داد، در صورتی که مطالبات جامعه جهانی را درباره برنامه هسته‌ای خود برآروده نکند، با انزوايی شديد در عرصه بين‌المللی روبه‌رو خواهد شد!

جامعه جهانی به جامعه ای متشکل از همه کشورها يا دست‌کم بيشتر کشورها گفته می‌شود، ولی در سال‌های اخير، کشورهای غربی همچون آمريکا، فرانسه و انگليس، لفظ جامعه جهانی را برای اين سه کشور به کار می‌برند و دغدغه‌ها و منافع خود را منافع و دغدغه‌های همه کشورهای جامعه جهانی معرفی می‌کنند، در حالی که بيشتر کشورها با نقطه نظرات اين سه کشور در عرصه جهانی مخالفند.

پس از سخنرانی وزير انرژی آمريکا، «فريدون عباسی»، رئيس سازمان انرژی اتمی ايران با اشاره به آمريکا گفت: خطر کشوری چون آمريکا که دارای سلاح هسته‌ای است، امروز به دغدغه جدی جامعه جهانی تبديل شده، چرا که اين سلاح‌ها، صلح و امنيت جهانی را تهديد می‌کنند.

فريدون عباسی همچنين اظهار داشت: مواضع دشمنانه آمريکا و برخی از کشورها و تهديدهای نظامی آنان، باعث شده کشورهايی چون ايران ناچار شوند تأسيسات خود را در جاهايی امن مستقر کنند.

آمريکا و رژيم صهيونيستی بارها و آشکارا در مجامع بين‌المللی ايران را به حمله به تجهيزات هسته‌ايش تهديد کرده‌اند، در حالی که اين اظهارات تاکنون با محکوميت مجامع بين‌المللی و سازمان‌های صلح طلب روبه‌رو نشده و اين نهادها در قبال اين تهديدات سکوت پيشه کرده‌اند؛ تهديداتی که ناقض صريح تعهدات آمريکا به عنوان عضوی از سازمان ملل متحد است.

عباسی همچنين در سخنرانی خود از تلاش سازمان‌های اطلاعاتی غرب برای ترور دانشمندان و کارشناسان هسته‌ای و به شهادت رساندن سه تن از آنان سخن گفت و خواستار محکوم کردن اين عمليات تروريستی توسط آژانس بين‌المللی انرژی اتمی شد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016