سه شنبه 29 شهریور 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ربودن و تجاوز به زنان مخالفان بشار اسد توسط اوباش رژيم سوريه، العربيه

دبی – العربيه.نت - يکی از اراذل و اوباش که با دستگاه امنيتی سوريه همکاری می کند در حال اقدام به قتل يکی از مخالفان توسط اهالی منطقه "باب السبع" دستگير شد و اعتراف کرد که گروهی از اراذل و اوباش که در سوريه به نام "شبّيحه" معروف هستند با حمايت نيروهای امنيتی رژيم اسد ضمن حمله به منازل شماری از مخالفان ، خواهران آنها را ربوده اند . وی هدف از اين عمل را اجبار مخالفان به تسليم خود به دستگاه های امنيتی اعلام کرد.

اين شخص در ادامه اعترافات خود افزود دختران ربوده شده توسط اراذل و اوباش در منطقه المزرعه در شهر حمص نگهداری شده و به تعدادی از آنها پيش از قتل تجاوز شده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


پيشتر نيروهای امنيتی رژيم سوريه در ۱۷ رمضان گذشته برای دستگيری محمد ديب الحصنی يکی از فعالان حقوق بشری مخالف رژيم به منزل وی در باب السبع در شهر حمص حمله کردند، اما هنگامی که اورا نيافتند، زينب، خواهر ۱۹ ساله اش را با خود بردند تا وی را مجبور کنند خود را به دستگاه امنيتی معرفی کند.

الحصنی پيش از کشته شدنش به يکی از نزديکان مورد اعتماد خود گفته بود پدرش را در ۱۷ سپتامبر به بيمارستان نظامی شهر حمص احضار کرده و جسد مثله شده دخترش را در درون يک کيسه پلاستيکی سياه تحويل دادند .

به گفته وی سر، دست ها و يکی از پاهای اين دختر جوان بی گناه از تن جدا شده بود و پدر قربانی را مجبور کردند جسد دخترش را بی آنکه کلمه ای بر زبان بياورد در سکوت کامل و با حضور نيروهای امنيتی دفن کند.

بر اساس اين گزارش نيروهای امنيتی رژيم سوريه پدر قربانی را وادار کردند برگی را امضا کند که در آن مسئوليت تجاوز، قتل و مثله کردن دخترش به "تروريست ها" منسوب شده است در حالی که اين دختر توسط "شبيحه" يا همان اراذل و اوباش که از سوی نيروهای امنيتی حمايت می شدند ربوده شده بود تا برادرش خود را به دستگاه امنيتی معرفی کند.

برخی از اهالی شهر حمص می گويند که مردم به دليل عادات و رسوم پوسيده و بيم از رسوايی از فاش کردن چنين جنايت های پليد و زشت خوداری می کند و اين مساله باعث می شود تا هواداران رژيم سوريه به اعمال زشت خود ادامه داده و چنين جنايت های شنيعی را تکرار کنند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016